Inntektsopplysninger til nav

Lillemy93

Forelsket i forumet
Jeg søkte om foreldrepenger den 20. Oktober, og arbeidsgiver skulle da sende inntektsopplysninger til nav, og dette ble visstnok gjort den 21. Oktober. Men nav har fremdeles ikke mottatt disse opplysningene sier de.. hvor lang tid har det tatt hos dere fra arbeidsgiver sendte skjemaet om inntektsopplysning til nav hadde det inne? Er jo en frist på 14 dager for å ettersende vedlegg, nå har det gått 10.. er så redd for å få avslag, er jo allerede sent ute og så kommer jula midt oppi alt, har termin 3. Januar, går ut i permisjon 13. Desember og det er 6 ukers behandlingstid her jeg bor..

Forskutterer arbeidsgiver lønnen din? I så fall ville jeg ikke vært bekymret.. :)

Jeg er også veldig bekymret for dette... Fikk du beskjed av Nav om at det ikke var på plass ennå eller ringte du for å spørre?

Jeg er også veldig bekymret for dette... Fikk du beskjed av Nav om at det ikke var på plass ennå eller ringte du for å spørre?

Jeg sjekket mitt nav, og der sto det at de venter på inntektsopplysninger :) ringte arbeidsgiver og fikk bekreftet at det var sendt for noen dager siden, og ringte nav igjen i dag for å høre om det var kommet.. men ingenting enda :(

Snakket med NAV i dag ang dette med å sende inn papirer innen 14 dager, og de svarte at det skal gå veldig mange uker før de avslår søknad grunnet at papirer skaøl ettersendes. Det skjer hele tiden at papirer kommer etter 14 dager og de legger det ved søknaden nå de får papirene.

Jeg sjekket mitt nav, og der sto det at de venter på inntektsopplysninger :) ringte arbeidsgiver og fikk bekreftet at det var sendt for noen dager siden, og ringte nav igjen i dag for å høre om det var kommet.. men ingenting enda :(

Tar ofte en-to uker før slike papirer blir sendt til de kommer fram til NAV også skal de jo inn i systemet så man må bare ha litt tålmodighet :)

Tar ofte en-to uker før slike papirer blir sendt til de kommer fram til NAV også skal de jo inn i systemet så man må bare ha litt tålmodighet :)

Ja det var det nav sa når jeg ringte dem før idag :) blir MEGET sur hvis arbeidsgiver har somlet med å sende inn slik at jeg får avslag ihvertfall..

Ja det var det nav sa når jeg ringte dem før idag :) blir MEGET sur hvis arbeidsgiver har somlet med å sende inn slik at jeg får avslag ihvertfall..

Ja, er litt stressa på at lønningskontoret til kommunen min skal gjøre noe feil selv. De glemte å sende inn inntektsopplysninger til ei jeg jobba med og grunnen var at de hadde jo sommerferie så hun måtte vente til etter fødsel før permisjonspengene kom :/ Og hos meg har de klusset masse med sykepengene mine så jeg har ikke fått utbetalt sykepenger som tilsier 60% av lønna mi for de siste tre månedene så er sånn passe lei byråkrati og hvor seint ting går. :(

Jeg sendte inn søknad om foreldrepenger 25.10, på "mitt nav" står det at de fikk innteksopplysningene fra arbeidsgiver 27.10. Her er det 12 ukers behandlingstid og jeg søkte ikke før i uke 29, stresser ikke, regner med det ordner seg :p

Ja, er litt stressa på at lønningskontoret til kommunen min skal gjøre noe feil selv. De glemte å sende inn inntektsopplysninger til ei jeg jobba med og grunnen var at de hadde jo sommerferie så hun måtte vente til etter fødsel før permisjonspengene kom :/ Og hos meg har de klusset masse med sykepengene mine så jeg har ikke fått utbetalt sykepenger som tilsier 60% av lønna mi for de siste tre månedene så er sånn passe lei byråkrati og hvor seint ting går. :(

Ja er det jeg frykter at det skal gå lang tid før jeg får penger, jeg får jo ikke penger av lånekassen heller før etter fødsel siden man ikke kan søke før etter man har født og det er et nytt semester.. at ting må være så tungvint! :(

Jeg sendte inn søknad om foreldrepenger 25.10, på "mitt nav" står det at de fikk innteksopplysningene fra arbeidsgiver 27.10. Her er det 12 ukers behandlingstid og jeg søkte ikke før i uke 29, stresser ikke, regner med det ordner seg :p

Hmm.. heldig du da, hun jeg snakket med fra nav i går sa at det kunne ofte ta opp til 14 dager før de fikk opplysningene dersom det var sendt med b-post.. håper hun har rett, og at arbeidsgiver faktisk HAR sendt inn sånn som de sier :) ja var vel i uke 29 jeg også søkte..

..og 14 dager tok det! At det er mulig.. får håpe resten av saksbehandlingen går smertefritt og raskt da :)

Sendte inn søknad til nav i går kveld og så lurer jeg på et av vedleggene... Det var et hvor det stod kravbrev. Hva er det og hvem sender det???

Back
Topp