Inntektsopplysninger for arbeidstaker.

Grågåsa

Flørter med forumet
Septemberlykke 2016
Hei.

Nå som de her permisjonspapirene skal fylles ut kjenner jeg at jeg blir litt frustrert.

Jeg jobber i en liten bedrift, eneste kvinne sammen med en gjeng mannfolk. Jeg bruker å se på slike nav papirer og diverse sammen med daglig leder, for det er ingen av oss som er inne på slike ting. (Bruker å spørre regnskapsføreren av og til, men hun vet like lite) Dette er første gang vi har med gravide å gjøre (meg), og jeg skjønner fint lite av disse skjema. Kanskje noen her vet, siden vi alle er i denne perioden nå.

Hvis noen kan svare så blir jeg overlykkelig. Hvis ingen kan svare (i og med at dette er arbeidsgivers oppgave å fylle ut? så har jeg fullforståelse for dette også=)

Punkt 1.16 Er det avtalt permisjon? JA/NEI Hva i alle dager skal man krysse her da? Jeg har bare sagt i fra til de på jobb at fra den datoen der er jeg ikke her lenger. (Dato funnet ut via kalkulator på nav, har i tillegg fått to forskjellige svar på disse, med samme termindato) Er dette avtalt permisjon da? Tenker at Nav kan bli vanskelig her hvis de bestemmer dato)

Punkt 1.19 Oppgi dato for første dag arbeidstakeren skulle vært i arbeid etter permisjon. (Samme begrunnelse som over, det er jo Nav som setter disse datoene)

Punkt 1.20 Er det bestemt når arbeidstakeren skal avvikle ferie? Ja/Nei (Ferien skal avvikles før permisjon, ikke under eller etter)

Punkt 2 Opplysninger om lønn.
Her er det jo masse om sykepenger å greier, jeg er jo ikke syk? Har dette med at dette er et skjema som også brukes ved inntektsopplysninger om sykepenger?

Hvordan har dere det på deres arbeidsplass? Får dere penger fra arbeidsplassen under permisjonen eller direkte fra Nav?

Hei.

Nå som de her permisjonspapirene skal fylles ut kjenner jeg at jeg blir litt frustrert.

Jeg jobber i en liten bedrift, eneste kvinne sammen med en gjeng mannfolk. Jeg bruker å se på slike nav papirer og diverse sammen med daglig leder, for det er ingen av oss som er inne på slike ting. (Bruker å spørre regnskapsføreren av og til, men hun vet like lite) Dette er første gang vi har med gravide å gjøre (meg), og jeg skjønner fint lite av disse skjema. Kanskje noen her vet, siden vi alle er i denne perioden nå.

Hvis noen kan svare så blir jeg overlykkelig. Hvis ingen kan svare (i og med at dette er arbeidsgivers oppgave å fylle ut? så har jeg fullforståelse for dette også=)

Punkt 1.16 Er det avtalt permisjon? JA/NEI Hva i alle dager skal man krysse her da? Jeg har bare sagt i fra til de på jobb at fra den datoen der er jeg ikke her lenger. (Dato funnet ut via kalkulator på nav, har i tillegg fått to forskjellige svar på disse, med samme termindato) Er dette avtalt permisjon da? Tenker at Nav kan bli vanskelig her hvis de bestemmer dato)

Punkt 1.19 Oppgi dato for første dag arbeidstakeren skulle vært i arbeid etter permisjon. (Samme begrunnelse som over, det er jo Nav som setter disse datoene)

Punkt 1.20 Er det bestemt når arbeidstakeren skal avvikle ferie? Ja/Nei (Ferien skal avvikles før permisjon, ikke under eller etter)

Her er det jo masse om sykepenger å greier, jeg er jo ikke syk? Har dette med at dette er et skjema som også brukes ved inntektsopplysninger om sykepenger?

Hvordan har dere det på deres arbeidsplass? Får dere penger fra arbeidsplassen under permisjonen eller direkte fra Nav?
Skjema for inntektsopplysninger skal arbeidsgiver fylle ut. Om han ikke har erfaring med det eller aner hbordan han fyller den ut, så man nesten rådføre seg med NAV. som leder han han en ansvar for å sette seg inn i det. Synes jeg hvertfall.. :)

Jeg spurte på min jobb (skole), og fikk beskjed om at dette skulle jeg fylle ut selv og sende nav...skjønner ikke alle punktene selv, så fylte bare ut så mye jeg klarte..

Hei.

Hei:)

Jeg ville nok ringt inn til nav, de er veldig behjelpelige (hvis du treffer på riktig person da, hvis ikke ville jeg ringt oppigjen). Det er et eget nummer arbeidsgiveren kan ringe å forhøre seg om alt dette:)

Slik jeg har forstått det skal du skrive nei på ferie, da du ikke skal ha noe ferie verken i eller rett etter permisjon. Inntektsopplysninger skal du skrive hvilken brutto månedslønn du har. Hvis dette er den samme hver måned.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg så mye, men ring dem så får du helt sikkert god hjelp:)

Lykke til, ikke så enkelt med alt dette papirgreiene:)

Disse skjemaene fra NAV skal ikke være så enkle å forstå. Som andre sier, så er nok det beste å ringe de hvis man skal være 100 % sikker på st det er fylt ut riktig.

Jeg tenker uansett at det ikke er krise om man skulle fylle ut noe litt feil. Det viktigste er vel at de får vite inntekten. Til det du spør om.

Er det avtalt permisjon: Ja

Dato for første dag du skal begynne å jobbe igjen: Fyll ut dato som NAV kalkulator kommer frem til eller tell antall uker du skal ha permisjon. Om du skulle bomme litt her, så kan det vel ikke være noen krise, denne datoen kan jo bli justert ift når du føder.

Ferie: skal du ikke ha noen ferie i tilknytning til permisjonen, så trenger du ikke fylle ut noe her. Skal du ikke ha noe til neste år heller før du begynner å jobbe igjen?

Opplysninger om lønn:
Bare fyll ut det som er relevant, ikke det som omhandler sykepenger.

Håper dette hjalp deg litt ;-)

Jeg får heldigvis utbetalt fra arbeidsgiver, de dekker også mellomlegget slik at jeg ikke taper noe inntektsmessig.

Dette slet jeg med også. Jobber på en skole og tok med meg papirene til rektor da jeg trodde han skulle fylle det ut. Men da vi ringte lønningskontoret for hjelp fikk vi klar beskjed om at dette var noe kun de på lønn skulle fylle ut, og at Nav ville henvende seg til dem for disse opplysningene..

Anbefaler også nav foreldrepenger på Facebook! De svarer veldig fort med gode og utfyllende svar:-)

Dette sliter jeg også med nå (og sjefen). Lønna mi feks. Lurer på de samme tingene som over her, og i tillegg hvilket beløp vi skal oppgi som lønn. Har veldig ulik lønn fra mnd til mnd, og mye overtid. Står at overtid ikke skal regnes med, men min overtid er pålagt.. så nå har vi tatt årets første 6 mnd, og delt den lønnen på seks, så det blir et gjennomsnitt. Håper at det holder..

Permisjon er avtalt ja. Så må du regne ut selv når det er avtalt at du går ut (3 uker før termin), og når du skal tilbake. Dette står hjelper nav degnå regne ut når du fyller ut selve søknaden.

Dette med sykepenger ringte jeg inn selv og sjekket. Det gjelder ikke for foreldrepermisjon. Hopp over dette og fortsett med når lønn utbetales og hvor mye det er osv :)

Back
Topp