Inntektsopplysninger feil? Sykemeldt!

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Har svære noen spørsmål. Jeg har vært i jobb kun i et par mnd pga permisjon hjemme med minste min. Så ble jeg gravid og selvfølgelig blitt kjempe dårlig og hatt blødninger.

Dvs at jeg har nå gått over 16 dagene jobben skal betale og sjefen skrev inntektsopplysninger i følge med hva Lønningskontoret sa hun skulle skrive. Fikk 2000kr mindre i uka!!!! Pga jeg har hatt 7 uker ferie... Skjønner ikke den! Er det lov? Har da rett på det jeg skal ha uansett ferie... Skal da full lønn, altså sykepenger som nav skal utbetale. Hvorfor gjør jobben min noe sånt?

Ringte Lønningskontoret igjen og snakket med ei annen ei. Og hun sa at det skal ikke ha noe å si om du har hatt ferie for hva utbetalingene skal bli fra nav.., hva er rett og hva er galt?

?

Kan det ikke ha oppstått en feil hos NAV da? Ville ringt å snakka med de jeg for så å gå videre til sjefen hvis han har gjort noe feil.

Mener det er de fire siste ukene som er grunnlaget for sykelønn. Tviler på at du mister deler av lønnen hvis du har hatt ferie. Du får bare sykelønn av inntekt inntil 6g

Grunnlaget skal vel være det du har når du går ut i sykemld, men at man må ha jobbet der i 4 uker for å ha krav på det?

Men nei, ferie skal ikke ha noe å si på utbetaling, så jeg ville ringt nav og hørt om det har skjedd en feil.

Vi får for de 4 siste ukene, men har jeg hatt ferie da så skriver de det jeg har i en normal mnd. Men har også opplevd at hvis jeg har jobbet ekstra rett før sykemelding så får jeg mer utbetalt.

Nav har ikke gjort en feil, men Lønningskontoret har skrevet feil ukentlig beløp. Jeg taper altså 8000kr. I mnd pga beregningen til mitt Lønningskontor. Snakket med en ny dame der som mente jeg hadde rett ;) så ds håper jeg det ordner seg imorgen.,,

Ferie skal ikke ha noe si for hva beløpet blir i uka på selve skjema til inntektsopplysninger som skal bli sendt til nav? Aldri hørt om det hvertfall...

Grunnlaget skal vel være det du har når du går ut i sykemld, men at man må ha jobbet der i 4 uker for å ha krav på det?

Men nei, ferie skal ikke ha noe å si på utbetaling, så jeg ville ringt nav og hørt om det har skjedd en feil.
Det er det jeg mener også :) takk :) men heldigvis ikke nav som har gjort en feil :)

Det er det jeg mener også :) takk :) men heldigvis ikke nav som har gjort en feil :)
Bra du fikk sjekket opp da ihvertfall, og håper lønningskontoret får fikset det raskt. 8000 i mnd er mye:o

Ordnet seg! Puuuh lettet! Fikk som jeg mente jeg hadde rett på ;)

Back
Topp