Innsovningstabletter køpt i Egypt

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Noen som har erfaring med de?

De heter Siesta Zaleplon 10 mg

ORIGINAL: ActionPaction

nope...

men jeg har erfaring med antibiotika jeg fikk av en lege i egypt. den var så sterk at den grilla at som var av levende liv i magen - som aldri ble helt den samme igjen

så jeg ville kanskje prøvd ut litt forsiktig i første omgang?

Ja, skal jeg gjøre.. Fikk de av en venninne av meg.. hun bruker de.. men synes 10 mg virker meget sterkt jeg da.. kjenner det i kroppen allerede.. etter bare noen minutter etter inntak...

Rart det der.. disse får man kjøpt reseptfritt der nede.. stort sett over alt tror jeg.. spania og veit jeg.. mens her er det fy fy.. får kun 1 brett.. så må vi gjøre mange andre løsninger osv.. som desverre ikke fungerer på meg[;)]

Men må si jeg egentlig synes det er litt skummelt å ta en sånn pille... når den ikke engang selges her i Norge.. men hun venninnen min gikk god for den så... får bare se da.. om jeg sovner[;)] hehe

ORIGINAL: valentinesbaby

hadde ikke tatt dem om det så snødde i helvete......

vet du at dem er ekte?

Ekte hvordan da? De er kjøpt på et apotek i Egypt.. Sharmelsheik eller hva det heter der nede..

De er registrert i The Ministry of Helalt under the no. bla bla bla... der står det masse tall

Produsert for Al Andalous Medical Co

ORIGINAL: Fridasinmamma

vet du at dem er ekte?

Ekte hvordan da? De er kjøpt på et apotek i Egypt.. Sharmelsheik eller hva det heter der nede..

de trenger ikke være ekte selv om... er det som er så greit med respetbelagte tbl i norge. du får en garanti på at det virkelig er det innholdet i dem som leverandøren påstår...

tenk om du ikke tåler noen av virkestoffene?

ORIGINAL: Oline

Tror jeg hadde vært redd for at jeg skulle sovne inn.
For godt...

Skjønner den tanken der.. har den litt jeg og.. hadde ikke venninnen min brukt disse masse (hun jobber på et stort sykehus her i Norge) så hadde jeg aldri puttet de i munnen min!

har du prøvd stillnocht som du får (på resept) i norge?

Hmmmm.. navnet er kjent.. Bruker egentlig Imovane.. men de får man ikke så mye av.. og jeg sliter virkelig med nattesøvnen.. trenger bare en liten piff for å komme inn i søvnrytmen.. når jeg først har sovnet så sover jeg kjempegodt;[;)] Har bare problem med innsovningen..

vet du at dem er ekte?

de trenger ikke være ekte selv om... er det som er så greit med respetbelagte tbl i norge. du får en garanti på at det virkelig er det innholdet i dem som leverandøren påstår...

Tror kanskje hun jeg har fått de av.. har sjekket dette ut på sykehuset hun jobber..

Hmmmm.. navnet er kjent.. Bruker egentlig Imovane.. men de får man ikke så mye av.. og jeg sliter virkelig med nattesøvnen.. trenger bare en liten piff for å komme inn i søvnrytmen.. når jeg først har sovnet så sover jeg kjempegodt;[;)] Har bare problem med innsovningen..

imovane og zopiclone virker faktisk bare om du er døsig i kroppen og klar for å sove... er du oppgiret er det nesten som å ta noe oppkvikkende.... (dett ere hvertfall min erfaring)

vet du at dem er ekte?

Jepp, sett en dokumentar om det der. Finnes MYE sånt der ute!

imovane og zopiclone virker faktisk bare om du er døsig i kroppen og klar for å sove... er du oppgiret er det nesten som å ta noe oppkvikkende.... (dett ere hvertfall min erfaring)

Imovane er helt perfekt for meg. Tar 1 tablett 30 min før jeg skal sove.. og da sovner jeg kjapt[;)]

For godt...

Skjønner den tanken der.. har den litt jeg og.. hadde ikke venninnen min brukt disse masse (hun jobber på et stort sykehus her i Norge) så hadde jeg aldri puttet de i munnen min!

Selv om hun tåler dem, er det ikke sikkert alle andre gjør det...

(og synes det er litt skummelt at en ansatt ved et stort sykeuhs i norge bruker masse egyptiske innsovningstabletter[&:])

Hvem har sagt noe om dette?

Og om man bruker innsovningstablett... og jobber på sykehus.. hva sikter du til? skummelt hva da?

stillnocht (litt usikker på hvordan det skrives) er innsovingstabletter. har flere i fam som bruker dem (inkludert sambo og bror) og de er fornøyd med dem. tilsyneltanede uten bivirkninger og man blir ikke trøtt eller uggen dagen derpå.

man må som sagt ha resept, men jeg tror du får større "doser" enn av imovane. sambo fikk en pakke på 100 sist

Ok, kan jo nevne de for legen min kanskje.. virker som et kjent navn.. men vet ikke om jeg har prøvd de før... Takk for tipset[;)]

Etter å ha tatt Imovane så er heller ikke jeg trøtt dagen derpå.. er jo bare innsovningstabl.. min søvn ellers[:)]

Ok, ser nå at jeg ordla meg feil i starten[;)] Hun bruker ikke disse masse masse.. Men har brukt de og går gode for de...

Var vel i starten etter at jeg tok pillen at jeg synes jeg kjente noe.. og da reagerte jeg med at denne kanskje var sterk.. Men den virker ikke sånn alikevel.. Sitter jo her og chatter med dere[;)]

Men skal finne byssanlullan nå.. så jeg er helt sikker på å sovne!

For godt...

Selv om hun tåler dem, er det ikke sikkert alle andre gjør det...

(og synes det er litt skummelt at en ansatt ved et stort sykeuhs i norge bruker masse egyptiske innsovningstabletter[&:])

Hvem har sagt noe om dette?

Og om man bruker innsovningstablett... og jobber på sykehus.. hva sikter du til? skummelt hva da?

Hvem som har sagt noe om hva?
Du skriver jo at hun venninnen din bruker disse pillene masse.

Og ja, jeg synes at det er litt rart at sykehusansatte ikke bruker vanlige "norske" medisiner, iallefall siden du tidligere i tråden påpeker at disse pillene er så sterke.

det syns jeg ikke er rart i det hele tatt. hvis det er noen som kan sette seg inn i hva utenlandske piller faktisk inneholder, og hvordan man bør dosere etter norske forhold, så er det vel nettopp folk som jobber med tabletter og medisinering til daglig

Ja, folk er jo foskjellige.
Jeg håper bare at jeg ved neste sykehusopphold blir behandlet av noen som bruker masse sterke innsovningstabletter.

Men jeg og HI hadde jo misforstått hverandre litt, så jeg vet nå at dette ikkje gjelder venninnen hennes.
Sov godt og drøm søtt[:)]

Ingen misforståelse.. hehe.. jeg som ordla meg veldig feil.. Mente egentlig bare at hun har brukt de.. og helt sikkert sjekket de opp med sykhuset og godkjent de..

Kan godt skjønne at man kan bli bekymret hvis leger som operer osv gikk på sovetablett.. det er noe annet.. innsovning er kun til hjelp for å sovne.. og gjør ingenting med søvnen din utover det.. Da er det din egen søvn.. Innsovningstabl varer veldig kort.. derfor jeg må kjappe meg i seng.. hehe.. men klarer ikke gitt[;)]

Jeg kjenner flere leger jeg som kjøper medisiner i feks Asia eller andre lange feriereiser de har vært på. Ikke noe farlig det. Man har jo hatt studie igjennom hele felleskatalogen og lært seg et og annet innen medisin.

Og en annen opplysning til en trådskriver her, som håpet hun slapp og komme til en lege som tok masse innsovningstabletter..

Veldig mange leger medisinerer seg selv, for feks søvn. Ikke så rart slik som de jobber. Etter 14 timersvakt på sykehus og du har noen få timer å sove på før du må jobbe igjen.

Ja skulle bare visst i hvilket omfang denne selvmedisineringen foregår i hos enkelte. Men når det gjelder sovemedisin så er ikke det rart at helsepersonell bruker. Det er umulig å sove etter en lang økt på jobben med mye akutt og tragiske opplevelser. Da er det helt nødvendig å ta noe for å sove.

MEN!!!!! hva gjør man om man blir tatt i blodkontroll etter en ulykke f.eks? og blodprøvene vioser legemidler som faktisk ikke er registrert i den norske felleskatalogen , og som man ikke har resept på?

slikt tenker jeg på faktisk.....

Hva heter virkestoffet på tablettene?

ORIGINAL: MorraTeFreja™

For godt...

'

Hun er lege, hun da?

Unnskyld meg, men du som småbarnsmor (eller mor generelt) tenker ikke særlig langt hvis du driver å medisinerer deg selv med piller kjøpt i utlandet.
Samme pokker hva som står utenpå pakken.

Kjøper du en Levi's bukse i samme land for for en tier, så vet du at det er fake......det samme kan være tilfelle med piller. 

Tenker ikke langt? Unnskyld meg! Hva vet du om det? Driver å medisinerer.. har da aldri sagt det jeg eller? Har prøvd de 1 gang! I går...

Og når det kommer til det ganske tåplige eksemplet ditt.. så er nok ikke det det samme.. Her i Norge er vi MEGET strenge når det kommer til piller! Noe som er veldig bra! Men i andre land så har de ikke samme restreksjonene på tabletter som her.. så selv om man får kjøpt innsovning uten resept feks i Spania på et apotek.. og de ikke finnes her i Norge så er ikke det det samme som å si at det er fake eller?

Back
Topp