Innsovnings tips?

Her er det veldig varierende.
Til natta så sovner han etter mat, og da er han helt bortreist før jeg rekker å gå ut av rommet.
På dagen så må jeg være litt føre var og passe på å ikke få lagt han for sent slik at han blir overtrøtt.
Mine "triks" på dagtid er å legge han inne på soverommet hvor det er mørkere og ingen forstyrrelser, gi smok, stryke på kinnet/ holde i hånda hvis han sliter med å sovne inn.
 
På kvelden så blir han stort sett ammet i søvn. Hvor lang tid det tar avhenger litt om han er rolig eller veldig oppspilt når vi går inn på soverommet. Alt fra 10min til 45min tipper jeg. På dagtid har vi blitt helt avhengig av vogna. Han sover ute i den hver dag nå. Takk og pris for en mild vinter sier jeg :p. I vogna går det ikke lang tid før han roer seg. Ofte holder det med at jeg går til postkassa og tilbake, så sover han som en stein :)
 
Her må han matast eller byssast i søvn...sovne i bilen og i vogno, burde latt an sova meir i vogno :p
 
På kvelden er det (nesten) bare å legge henne i senga og gå ut. Stryker henne litt på kinnet, en suss på panna og sier god natt :) Så må vi inn en gang eller to og dytte inn smokk.

På dagtid er det ofte vanskeligere. Må ofte inn og ut av soverommet hvert 10.-30. minutt hele duppen. Vogn ute funker ikke noe bra, med mindre vi triller tur.
 
Nei nå fortiden sover hun max 40 min økter på natta og våken 2 timer og kanskje en 40 min til om vi er heldig. Bysses i søvn.

På dagen derimot sovner ganske lett i vogna enten på tur eller på balkongen. Bare vugga vogna noen minutter. Så her det kun vogna som funker på dagen :) kan da ha gode økter på 2-4 timer.
 
Her er det litt varierende.
Men hun får mat på soverommet, mørkt å "kaldt".
Legger henne våken i sengen sin etter flasken.
Hun sover vanligvis etter 15 min. Da har vi vært å gitt smokk en til to ganger. I dag var rekord. Sovnet med engang hun ble lagt i sengen.
På dagtid har ting også blitt bedre.
Når hun virker litt sutrete lager jeg flaske som hun får på rommet, så sovner hun veldig raskt, i allefall på første duppen.
Alt i alt så går legging mye bedre her altså. Var ikke slik før!
 
Her er det litt varierende.
Men hun får mat på soverommet, mørkt å "kaldt".
Legger henne våken i sengen sin etter flasken.
Hun sover vanligvis etter 15 min. Da har vi vært å gitt smokk en til to ganger. I dag var rekord. Sovnet med engang hun ble lagt i sengen.
På dagtid har ting også blitt bedre.
Når hun virker litt sutrete lager jeg flaske som hun får på rommet, så sovner hun veldig raskt, i allefall på første duppen.
Alt i alt så går legging mye bedre her altså. Var ikke slik før!
Ble bedre igjen etter å fortsette med semper dråper? :)
 
Ble bedre igjen etter å fortsette med semper dråper? :)

Vet du hva? Ella har ikke fått semper dråper på ca 4 uker!
Så vet ikke helt hva det er som skjer egentlig.
 
Vet du hva? Ella har ikke fått semper dråper på ca 4 uker!
Så vet ikke helt hva det er som skjer egentlig.
Da har hun det bedre da og godt er det :)
 
Minnie har sovet hele natta siden hun var 2,5 måneder.
Men det å få henne til å sovne kan vare i noen timer!
Her om dagen fikk hun 150ml på flaske kl 01.00 og sov helt til kl 10 neste morgen. Uten å vokne i det hele tatt.
På dagen må jeg være forsiktig med å legge henne i senga på første tegn av søvnighet. Hvis jeg venter lenge blir hun veldig nervøs og da begynner en skriking og hyling episode:-( uff
 
Hvor lang tid tar det for dere å få babyen til å sove/ hvordan?
Da jeg begynte å legge Sandra kl 7 om kvelden så slet hun veldig med å sovne selv om hun var trett. Det tok ca 4 uker med 1-3 timer med gråt/sove/våkne osv, passe på smokken o.l.. Nå, derimot, sovner hun veldig lett selv når jeg legger henne ned, gir henne smokken og legger kosen inntil henne. Da er det mørkt på rommet. I begynnelsen brukte jeg månelampen på babycallen til etter hun sovnet, men det er ikke nødvendig lengre. :)
 
Da jeg begynte å legge Sandra kl 7 om kvelden så slet hun veldig med å sovne selv om hun var trett. Det tok ca 4 uker med 1-3 timer med gråt/sove/våkne osv, passe på smokken o.l.. Nå, derimot, sovner hun veldig lett selv når jeg legger henne ned, gir henne smokken og legger kosen inntil henne. Da er det mørkt på rommet. I begynnelsen brukte jeg månelampen på babycallen til etter hun sovnet, men det er ikke nødvendig lengre. :)
Hvis hun sovner kl7, hvor lenge sover hun da?
 
Ja det virker sånn altså :)
Gikk set bra hos Barnelegen?
Ja gjorde det :) hun har garantert reflux og går derfor nå på medisiner. Så jeg håper de skal fungere. Skal fungere alt fra en dag til fire uker. Skal uansett tilbake om tre, for å høre om de har effekt. Om ikke må vi prøve noe snnet.
 
Ja gjorde det :) hun har garantert reflux og går derfor nå på medisiner. Så jeg håper de skal fungere. Skal fungere alt fra en dag til fire uker. Skal uansett tilbake om tre, for å høre om de har effekt. Om ikke må vi prøve noe snnet.


Så godt å høre :D merket noe forskjell enda?
 
Vi går opp på rommet, har kun en liten klokke med lys på, ammer til hun ikke vil ha mer eller sovner. Så raper hun, vi synger kanskje en nattasang, og så er det i senga si. Sovner direkte eller etter fem min med vugging på senga:) Sutten er veldig god å ha her. Hun legger seg mellom halv sju og sju.
 
Back
Topp