Innsovnings problmer

Bruker363ell

Andre møte med forumet
Hei. Jeg har ei lita tull på 8 mnd som har begynt å skrike hver gang hun skal sove, har prøvd alt og ingenting hjelper :( Og sånn ble hun etter hun hadde vært syk. Hun var ikke sånn mens hun var syk, bare i tia etterpå. Veldig slitsomt både for meg og henne, har vært sånn i snart 14 dager. Spurte helsesøster i dag og det jeg fikk beskjed om var at hu hadde itte tid til å prate på sånn små plukk for hu var nok forsinka i fra før... Såå er det noen der ute som har no forslag til hva jeg kan gjøre?

Hvordan er legge rutinene? :)

Lite tips og komme med siden hun ikke er så stor enda. Kan det hjelpe om du sitter ved siden av til hun har sovnet? Synge?

Uansett...dårlig av hs og avvise på den måten!

Barn er jo veldig forskjellige, men vi hadde en periode hvor hun ikke ville sove selv om hun var supertrøtt.
Vi byttet på å ligge ved siden av henne i vår seng og flyttet henne over til sin egen da hun sovnet, eller da vi la oss. Sikkert fyfy hos noen, men det funket for oss.
Husker ikke helt når hun klarte å legge seg uten problem, men hun får fortsatt en flaske med melk i senga når hun legger seg. Hun er 15 måneder. :)

Vår gutt har grått om kveldene til han ble nesten to år..Kan jo være så mangt..ingenting som funket her, men det ble stille når vi fjernet sprinklene i senga hans. Meeen nå løper han ut av rommet i 1 1/5 time hver kveld :p

Dere kan jo prøve å legge tideligere, senere.. Eller lese fortelling før hu skal sove.. eller sitt rett utenfor rommet.. kjøp ett lys hu kan se på eller spill rolig musikk. sitt inn til hu til hu sovner en periode. enkelte matretter kan gjøre barna trøttere på kveldstid, kanskej forandre kveldsmaten? er det veldig kaldt eller veldig varmt på rommet?

Det er mye dere kan prøve :)

mye å prøve :)
Vår yngste ga vi melk (gikk over til vann i kopp da han var 1 år) og satte på sjøhesten fra fisher price hver kveld til samme tid , først i vår seng, så ble han gradvis flytta over i egen seng.
Vi satt å holdt en hånd på han til han sovna
..kunne ta opptil 40 min, men gradvis brukte han kortere og kortere tid på å finne søvnen :)

Han var en unge som man ikke synge og snakke til btw.. da ble han kjempesinna og oppgiret.
Vi skrudde av lyset, og sa minst mulig

Her hadde vi det slik før vi kuttet ut den ene hvilen på dagtid. Var flere ganger hos hs og hun sa det var helt normalt. Ingen som tipset oss om at det kanskje ble for mye med 3 hviler. Nå sovner hun mye fortere både på dagtid og kveldstid:) nå har hun 2 hviler:)

Tror nesten de fleste barn har en slik periode, kanskje bare tilfeldig at den kom nå i forbindelse med sykdom.

Sånn hadde vi det å, sliter med innsovning enda nesten hun er 4

Back
Topp