Min 6 måneder gamle baby er blitt så vanskelig å legge på kvelden. Hun sovner, sover 5 minutter før hun våkner igjen. Hun er veeeldig urolig i innsovningsfasen. Trenger så masse støtte for å sovne igjen. Sover så 5 minutter igjen osv. Dette kan vare en time ca, og så sover hun gjerne 40 minutter før hun våkner og så tar hun virkelig tar natta rundt 10 og (nå) kan sove flere timer uavbrutt til kl 1, 2 eller 3.
På dagtid sovner hun raskt i vogna, og kan sovne uten at vogna triller. Da sover hun en time, eller tre. Da er hun avslappet og rolig. Kan noen ganger fikle litt med smokken sin, men veldig sjeldent.
Noen som forstår hvorfor det er slik? Kan dette ha sammenheng med søvnregresjon?
Og viktigst av alt. Noen tips til hvordan stoppe det?
Det må sies at mannen og jeg har litt forskjellige leggerutiner. Vi smører med krem (eksem) og tar på pysj i stua. Så får hun kveldspupp på sofaen. På soverommet tar vi dynen hennes rundt henne, og hos meg ligger hun ved siden av meg mens jeg dunker lett på rumpa til hun sovner. Når mannen tar må han bære henne i dyna til hun sovner.
På dagtid sovner hun raskt i vogna, og kan sovne uten at vogna triller. Da sover hun en time, eller tre. Da er hun avslappet og rolig. Kan noen ganger fikle litt med smokken sin, men veldig sjeldent.
Noen som forstår hvorfor det er slik? Kan dette ha sammenheng med søvnregresjon?
Og viktigst av alt. Noen tips til hvordan stoppe det?
Det må sies at mannen og jeg har litt forskjellige leggerutiner. Vi smører med krem (eksem) og tar på pysj i stua. Så får hun kveldspupp på sofaen. På soverommet tar vi dynen hennes rundt henne, og hos meg ligger hun ved siden av meg mens jeg dunker lett på rumpa til hun sovner. Når mannen tar må han bære henne i dyna til hun sovner.

Det har blitt mye bedre på kvelden, men nå er eksemet tilbake og det er lite søvn både på dag og natt de siste dagene.