Innsovingen er et mareritt...

*RoM*

Elsker forumet
I over en uke nå har jeg slitt med innsovingen. Bruker fra 1 - 5 timer med å sovne. Blir gal av mindre, og har bedt om sykmelding. Legen min kom hjem fra ferie nå, men har enda ikke rukket å få beskjeden om at jeg ønsker sykmelding. Kan jo ikke stå opp etter 2 timer søvn for å gå på jobb. Er ikke forsvarlig å kjøre bil heller da. Blir jo helt virkelighetsfjern.

Noen som har vært borti det samme?

Jeg sleit også med søvnen da jeg var gravid (vet ikke om du er det??)

Jeg våknet gjerne mitt på natta, ca kl 4 og blei liggende våken til 6 ca. Ikke gøy når kl ringte 30 min seinere.... Sovna gjerne seinere på kvelden også...

Jeg fikk tilrettelegging etter sommerferien i fjor pga dette. Kom seinere på jobb to dager i uka. Hjalp meg veldig. Var da sykemeldt noen % for di timene jeg var borte..

Slitt med dette siden ca 2003.. Min løsning/redning ble innsovningstablett :)

I over en uke nå har jeg slitt med innsovingen. Bruker fra 1 - 5 timer med å sovne. Blir gal av mindre, og har bedt om sykmelding. Legen min kom hjem fra ferie nå, men har enda ikke rukket å få beskjeden om at jeg ønsker sykmelding. Kan jo ikke stå opp etter 2 timer søvn for å gå på jobb. Er ikke forsvarlig å kjøre bil heller da. Blir jo helt virkelighetsfjern.

Har hatt det slik i mange år dessverre... :(

Slitt med dette siden ca 2003.. Min løsning/redning ble innsovningstablett :)
Samme her. Bare ikke i så mange år.

Sleit med psyken, som gikk utover søvnen.

Gikk ikke lenge på de. De hjalp veldig altså ! :D Men jeg klarer nå å sovne kjapt uten hjelpemidler :)

Samme her. Bare ikke i så mange år.

Sleit med psyken, som gikk utover søvnen.

Gikk ikke lenge på de. De hjalp veldig altså ! :D Men jeg klarer nå å sovne kjapt uten hjelpemidler :)

Ja, det beste er jo å klare det uten :) kunne ønske jeg klarte det.. Men desverre..

De er vel egentlig ment for å brukes i 2 uker.. Men har brukt i mange år.. Og må bytte litt på merker for å få virkning.. Det negative er jo at det er svært vanedannende.. Kjedelig.

Godt du slipper dette nå :) :)

Ja, jeg har slitet med søvnen pga sykdom og medisiner. Heldigvis hjalp det litt når jeg kuttet ned på de.

Jeg fikk ikke sove tbl, men allergi tbl. Husker ikke nå hva de heter, men kan sjekke det opp hvis du er interessert.

Ellers fikk jeg råd om å stå opp tidlig, ikke sove iløpet av dagen, trening og ikke spiser etter kl 18-19.

Ja hadde det sånn en periode da eldste var baby. Ble verre og verre og Gikk til legen etter 45 min med søvn en natt. Fikk innsovningstabletter en periode og det løste problemet :)

(Ammet ikke og sambo tok babyen på natta).

Hatt det periodevis slik siden tenårene..

I de periodene gjøre jeg følgende
- Tar magnesium fordi det øker kvaliteten på søvnen
- Passer på å ikke legge meg for tidlig, da vil jeg sove 25 minutter for så å ikke sove igjen
- Ingen koffein etter kl 18 (kaffe, brus, sjokolade, te +++)
- Stå opp dersom jeg ikke har klart å sovne på 20 minutter, være oppe 15-20 minutter og legge meg igjen. NB: Da er mobil, nettbrett data og TV forbudt. Dempet lys
- Soverommet skal KUN brukes til sex og søvn

Du kan ikke bare be om sykemelding. Det er legen din som skal vurdere det. Skjønner godt at det er slitsomt, men dessverre tror jeg ikke du kan gå rett ut i en full sykemelding av den grunn..

Back
Topp