Innsoving 7 mndr gammel baby

Sunshine

Andre møte med forumet
Hei!
Yngstefrøkna på 7,5 mnd vil nå bare sovne ved puppen om kvelden. Hun sovner forsåvidt raskt der, og spiser rikelig i søvne også. Problemet er at hun våkner igjen hver halvtime fra hun legges kl 1830-19 og fram til kl 22-23. Hun er ikke sulten når hun våkner, vil bare kose ved puppen. Hun spiser frokost, lunsj og middag i tillegg til pupp, av og til får hun også kveldsmat, men det avhenger av når hun fikk middag, og hvor trøtt hun er. Hun sover 3 ganger om dagen, fra 09-1030, 1230-14 og en liten dupp ca kl 16, ca 30-45 min. Da er hun trøtt igjen ca 1830. Med de to eldste sverget jeg til ferber-metoden, men jeg har blitt mykere med årene..:/ har du noen gode råd for å hjelpe henne til å finne søvnen selv, uten at vi trenger å ty til ferber? hun vil ikke ha smokk lenger heller, den sluttet hun galant med når hun var 2-3 mndr, så vi har heller ikke den å "lure" henne med.

Takknemlig for svar!:)

Hei!
Yngstefrøkna på 7,5 mnd vil nå bare sovne ved puppen om kvelden. Hun sovner forsåvidt raskt der, og spiser rikelig i søvne også. Problemet er at hun våkner igjen hver halvtime fra hun legges kl 1830-19 og fram til kl 22-23. Hun er ikke sulten når hun våkner, vil bare kose ved puppen. Hun spiser frokost, lunsj og middag i tillegg til pupp, av og til får hun også kveldsmat, men det avhenger av når hun fikk middag, og hvor trøtt hun er. Hun sover 3 ganger om dagen, fra 09-1030, 1230-14 og en liten dupp ca kl 16, ca 30-45 min. Da er hun trøtt igjen ca 1830. Med de to eldste sverget jeg til ferber-metoden, men jeg har blitt mykere med årene..:/ har du noen gode råd for å hjelpe henne til å finne søvnen selv, uten at vi trenger å ty til ferber? hun vil ikke ha smokk lenger heller, den sluttet hun galant med når hun var 2-3 mndr, så vi har heller ikke den å "lure" henne med.

Takknemlig for svar!:)
Hei!
Slik du forteller har du innarbeidet et godt søvn- og måltidsmønster for datteren din. Siden hun er vant til å sovne ved puppen, så er det kanskje ikke så rart at hun "spør" etter pupp hver gang hun våkner. Tenker kanskje at det går an å få henne på litt andre tanker ved f. eks.å forsøke smokk igjen. La det gjerne ligge en smokk eller to blant lekene når hun ligger på gulvet. Barn på denne alder vil putte alt de komme over inn i munnen, og det vil sannsynligvis skje når hun skal utforske smokken også. Hun er nå i stand til å gripe bevisst etter leker, og det kan godt hende at smokken blir oppdaget på ny. Dere kan også gjerne ha et par smokker liggende i senga. Ellers vil jeg råde dere til at det er pappa som går inn når datteren din våkner etter leggetid. Ved å la ham går inn og evt. gi smokk, vil hun forhåpentligvis ikke automatisk koble at hun kan få pupp. I god kombinasjon med mye kjærlighet og omsorg, kan dette føre fram til målet.Lykke til! Hilsen Elin

Back
Topp