Er det flere som har vært på det?Jeg var i går:-)Hun registrete resultater fra blodprøver,ting fra helsekortet m.m.Så snakket vi om den forestående fødselen og hvilke ønsker jeg hadde.Jeg er vel en av få som ønsker å føde på fødeavdeling og ikke på fødeloft-selv om jeg kun benyttet meg av lystgass ved forrige fødsel;-)Så heldigvis fikk jeg det innvilget.Jeg hadde og noen sp.m om forrige fødsel..og de fikk jeg innsyn i..Bl.a at jeg tellte 5-6 hvitfrakkete på rommet og at jeg hadde en følelse at de vurderte keisersnitt..Dette stemte-fordi hjertelyden var høy-og jenta vår var tydelig stresset fordi fødselen gikk fort, og hun ikke hadde rukket å rotere ferdig.jeg fødte på 5 1/2 time fra første ri.Videre fortalte hun at det var uvanlig at fødende kom inn med 6 cm åpning..så jeg fikk streng beskjed om å ikke drøye noe før jeg drog innover mot sykehuset(selv om vi bor 15 min i fra sykehuset).Mannen min måtte ringe inn hvis det såg ut til å gå for fort-slik at de kunne møte meg med rullestol el. båre ved inngangen til sykehuset,-mens mannen parkerte bilen og kom med fødebaggen..I verste fall skulle sykebilen komme i møte..Så jeg ble litt vippet av pinnen av hvor fort det kan gå, og evt hvor travelt det kan bli..