Innskrivning

citlon

Elsker forumet
Er det flere som har vært på det?Jeg var i går:-)Hun registrete resultater fra blodprøver,ting fra helsekortet m.m.Så snakket vi om den forestående fødselen og hvilke ønsker jeg hadde.Jeg er vel en av få som ønsker å føde på fødeavdeling og ikke på fødeloft-selv om jeg kun benyttet meg av lystgass ved forrige fødsel;-)Så heldigvis fikk jeg det innvilget.Jeg hadde og noen sp.m om forrige fødsel..og de fikk jeg innsyn i..Bl.a at jeg tellte 5-6 hvitfrakkete på rommet og at jeg hadde en følelse at de vurderte keisersnitt..Dette stemte-fordi hjertelyden var høy-og jenta vår var tydelig stresset fordi fødselen gikk fort, og hun ikke hadde rukket å rotere ferdig.jeg fødte på 5 1/2 time fra første ri.Videre fortalte hun at det var uvanlig at fødende kom inn med 6 cm åpning..så jeg fikk streng beskjed om å ikke drøye noe før jeg drog innover mot sykehuset(selv om vi bor 15 min i fra sykehuset).Mannen min måtte ringe inn hvis det såg ut til å gå for fort-slik at de kunne møte meg med rullestol el. båre ved inngangen til sykehuset,-mens mannen parkerte bilen og kom med fødebaggen..I verste fall skulle sykebilen komme i møte..Så jeg ble litt vippet av pinnen av hvor fort det kan gå, og evt hvor travelt det kan bli..

Jeg håper jeg får innskrivning, tror det kan være nyttig. Spesielt i forhold til at man kan si sine ønsker på forhånd.
Men har hørt at det er travelt her i stavanger og ikke alle får lov komme på innskriving :(

Jeg har ikke hørt om noe sånt - men hørtes greit ut :-) Får man i så fall bare time i posten? Hvem ordner det?

Jeg skippet innskrivningen denne gangen. Har gjort det to ganger tidligere og vet mer eller mindre hva jeg går til. Fyller derfor bare ut et skjema med info og eventuelle ønsker og sender det i posten.

Jeg bor i stavangeromrpde og fikk tilbud om innskrivning når jeg var på ordinær ultralyd, og de ble litt satt ut når jeg takket nei.

Forrige fødsel var unnagjort på 3 timer fra første tegn på fødsel, så her må vi og være tidlig ute. Gleder meg MAX! Spes denne gang for da skal jeg prøve fødeloftet ! :-D

Hm, aldri hørt om dette, jeg. Så de har det nok ikke på St.Olavs. Men så fint å få gått igjennom det praktiske med føden, ankomsten, og hvordan det var sist.

Jeg er kjempeusikker på når vi bør dra ned denne gangen. Sist hadde jeg 7.5 cm åpning ved ankomst, ventet lenge med å dra pga at de jeg snakket med på telefonen på føden sa at det tar laaang tid med førstegangsfødende, og jeg kom bare til å bli sendt hjem hvis jeg kom nedover dit. Så jeg følte meg som en masekopp. Da vi bestemte oss for å dra uansett hva de sa, var riene så tette at jeg knapt klarte å stå på beina på veg fra parkeringsplassen og opp i heisen.

Vi fikk beskjed om og ringe selv! prøv det! har termin den 14april så følte jeg var sent ute med og ringe i februar men fikk! vi skal inn i morgen =D de har sluttet med brevutsending osv til journalskrivning fikk jeg høre.. I stavanger =P

Skal på innskriving neste uke!
Trodde alle i stavangerregionen fikk tilbud om det, og fikk tid mens de var på ordinær UL?

Natepate skrev:
Vi fikk beskjed om og ringe selv! prøv det! har termin den 14april så følte jeg var sent ute med og ringe i februar men fikk! vi skal inn i morgen =D de har sluttet med brevutsending osv til journalskrivning fikk jeg høre.. I stavanger =P

hmm... kanskje jeg må ringe og høre da :)
men skal på vekstestimering 2uker før termin, kanskje de gjør det da?
Har nemlig ikke tatt ordinær ultralyd på sykehuset, men hos en gynekolog som legen henviste meg til.

Back
Topp