Troika85
Betatt av forumet
I dag var jeg på innskriving på sykehuset. Det var litt bortkastet, alt lå jo inne fra før så jeg satt bare og så "ja,ja,nei", men jeg ville møte opp personlig for å gi uttrykk for mitt ønske om å føde på fødeavdelingen og ikke på fødeloftet. Der er det jo litt koseligere og en er mer for seg selv, men pga at forrige fødsel tok en litt dramatisk ending ved slutten, ville jeg gjerne føde på avdeling denne gang og (sist ble jeg sendt ned etter fostervannet gikk). Det var visst ikke mulig i følge jordmoren, selv om forrige fødsel var litt dramatisk og barnet mitt alvorlig sykt, så var dette nytt barn og ny fødsel. Det var kun hvis jeg hadde hatt et trøblete svangerskap eller skulle ha epidural jeg fikk være nede.
Jeg forstår jo at det er regler for dette, men det hadde vært så godt å kunne vite at hjertelyd og alt ble målt hele tiden. Det snudde svært fort fra normal til stressende fødsel sist, plutselig ringte alarmer og jordmoren ropte på hjelp og leger, sykepleiere og andre jordmødre strømmet til. Det ble en ganske ubehagelig opplevelse og jeg ble skikkelig skuffet over at det ikke ble tatt hensyn til ønsket mitt...
Det er vel ikke annet å gjøre enn å tro de vet hva de gjør og at det går bra denne gang og....
Jeg forstår jo at det er regler for dette, men det hadde vært så godt å kunne vite at hjertelyd og alt ble målt hele tiden. Det snudde svært fort fra normal til stressende fødsel sist, plutselig ringte alarmer og jordmoren ropte på hjelp og leger, sykepleiere og andre jordmødre strømmet til. Det ble en ganske ubehagelig opplevelse og jeg ble skikkelig skuffet over at det ikke ble tatt hensyn til ønsket mitt...
Det er vel ikke annet å gjøre enn å tro de vet hva de gjør og at det går bra denne gang og....