Innskriving til skolen

Olse

Forelsket i forumet
Hei alle sammen.

Godt å se at dere holder sammen!
 Selv har jeg trukket meg unna og gått i dvale:(

Har hatt et siste år som har vært veldig tøft, etter mye om og men separerte mannen min og jeg i fjor høst. Og bor nå hver for oss, men får det til å fungere ganske godt for den nå "store" gutten vår da vi fortsatt er venner. Jeg har valgt å kjøre 25 min ekstra en vei og fortsetter med det for at han skal få fortsette i den barnehagen han har gått hele tida. Grunnen for det er at vi fortsatt er i tenkeboksen om å prøve igjen eller ikke. Det ser dessverre ut til å ta LANG tid det her.

Og i den forbindelse fikk jeg meg ett støkk i går. Jeg har jo flyttet til nabokommunen til et hus som hører mine foreldre til. Og har tenkt at jeg kommer til å bo her til jeg vet hva som skjer videre. Siden jeg har hovedansvaret også står adressen til junior på meg. Har tenkt at jeg har tid fram til våren neste år til å vurdere dette da jeg vil ha det "avklart" til skolestarten neste år. Men fikk da beskjed at innskriving på skolen var allerede i høst, og at det ikke var så enkelt å bytte skole om man flytter til våren/sommeren.
Jeg ville jo trodd at dersom vi flytter tilbake til sommeren var det helt naturlig at han begynte der vi flyttet?!
Noen som har kjennskap til dette?
 
Vet desverre ikke noe om sånt (enda). Blir vel ekspert etterhverst som de små begynner i skolen. Håper neoen andre kan svare deg.

Koselig å høre fra deg. Skjønner godt det er tøft med seperasjon. Håper dere få tænkt det hele grundig igjennom og ender med det som er det rette, så dere slipper nye runder.
 
Skjønner at dere har hatt noen tøffe tak, men det er vel viktig å få ordnet opp - det gjelder tross alt livet deres. Skolen? Nei, er det innskriving allerede altså? Jeg husker at jeg ble skrevet inn på en annen skole enn jeg begynte på, og jeg har aldri hørt noe om at det var problematisk, men det er kanskje annerledes nå? Jeg var ikke klar over at det var innskriving allerede engang jeg - det får vi vel beskjed om? Går det ikke an å si noe om det når dere skriver dere inn da?
 
Det stemmer at det er innskriving til skole nå i høst. Jeg har sjekket veldig rundt dette iog med at jeg ønsker å søke om å utsette skolestart på Mina.
Vi tilhører en skole som ligger et stykke unna, så jeg har sendt søknad for å overflytte Mina til den skolen som er nærmest. Også fordi den kan gi Mina best mulig tilrettelegging iforhold til hennes behov.

Men jeg vil tro om du evt melder flytting tilbake til "gamle" adressen og gir beskjed til skolen når skolestart nærmer seg, så vil det ordne seg. Pappaen til Mina gjorde dette med Minas støresøster. Ordnet seg.
 
Huff!! Forstår godt at det har vert en tøff tid ja!

Så fint at Oslojente kunne svare deg, for jeg har ikke fått med meg noen innskriving! Får vi brev om dette?
 
Høres ikke lett ut! Men om det nå blir slik at dere flytter etter at innskrivingen har skjedd, tipper jeg at det ordner seg med flytting av skole for det. Håper det ordner seg til det beste for dere uansett hva det måtte bli.


 
Back
Topp