Innskriving på SUS

Blueish

Flørter med forumet
Hei

Sist jeg fødte i 2010 og 2016 så var det sånn at man ble innkalt til innskriving på sykehuset og da satt man seg ned med en jordmor og skrev ned tanker rundt fødsel, svangerskap etc etc.

Fant ut idag (egentlgi ved en tilfeldighet) At dette nå fylles ut på nettet. Men jeg har mange spørsmål nå som jeg ikke får tatt opp. Feks var det disse møtene hvor det ble avgjort når jeg skulle settes igang etc. Hvordan virker dette nå da?

Noen som har erfaring fra SUS de siste årene som kan dele hvordan dette virker nå?

Er 33 uker gravid og ser at jeg skulle ha fylt ut dette raskt etter uke 28. Men har ikke fått noe info om at dette eksisterte før nå.
 
Hæ? Må man fylle ut på nettet? Hvor da? Jeg er førstegangsfødende og har ikke fått beskjed om dette. Jeg trodde man skulle få en samtale på sylehuset så man er litt forberedt til den dagen man kommer inn:facepalm:
 
Jeg fødte i november og fikk bare noen papirer på OUL som skulle inn, sammen med kopi av alle andre papirer (helsekort, blodprøvesvar osv), innen ei viss uke, huske ikke hvilken det var nå. Ingen samtaler.

Kanskje du kan snakke med jordmor? Hvis det er snakk om igangsettelse blir man vel henvist for det og da er det jo eget opplegg.
 
Hei

Sist jeg fødte i 2010 og 2016 så var det sånn at man ble innkalt til innskriving på sykehuset og da satt man seg ned med en jordmor og skrev ned tanker rundt fødsel, svangerskap etc etc.

Fant ut idag (egentlgi ved en tilfeldighet) At dette nå fylles ut på nettet. Men jeg har mange spørsmål nå som jeg ikke får tatt opp. Feks var det disse møtene hvor det ble avgjort når jeg skulle settes igang etc. Hvordan virker dette nå da?

Noen som har erfaring fra SUS de siste årene som kan dele hvordan dette virker nå?

Er 33 uker gravid og ser at jeg skulle ha fylt ut dette raskt etter uke 28. Men har ikke fått noe info om at dette eksisterte før nå.


Jeg fødte på sus i 17 og skal føde der om ett par uker igjen. Sist gjorde de innskrivningen ved at jeg fikk en avtale og møtte opp.

Denne gang tok de bare imot papirene når jeg var inne på en vekstkontroll, men sa at om jeg ikke hadde vært på vekstkontroll så skulle jeg fylt det ut via nettet. Fikk og den info fra jordmoren min.

Igangsettelse og avklaring rundt denne gjorde jeg på en egen time hos jordmor på sus. Men det var før Koronatiltakene slo inn. Etter disse så har alle avtalene mine på sus blitt avlyst.
 
Fikk snakket med jordmor idag og hun trodde jeg hadde fått denne infoen på min OUL noe jeg ikke fikk.

Så hun hadde ikke tenkt over det.

Du kan se her for meg info om dette: https://helse-stavanger.no/behandlinger/fodsel-og-barsel

De innførte dette for noen år siden så nå er all innskrivning på nett og jordmor i kommunen bestemmer da videre i forhold til igangsetting etc. Så får vi se hvordan ting blir
 
Fikk snakket med jordmor idag og hun trodde jeg hadde fått denne infoen på min OUL noe jeg ikke fikk.

Så hun hadde ikke tenkt over det.

Du kan se her for meg info om dette: https://helse-stavanger.no/behandlinger/fodsel-og-barsel

De innførte dette for noen år siden så nå er all innskrivning på nett og jordmor i kommunen bestemmer da videre i forhold til igangsetting etc. Så får vi se hvordan ting blir

Dette er nytt juni 2019, da var det papirer som skulle fylles ut og sendes inn. Men rart du ikke fikk beskjed om det da.
 
Fikk snakket med jordmor idag og hun trodde jeg hadde fått denne infoen på min OUL noe jeg ikke fikk.

Så hun hadde ikke tenkt over det.

Du kan se her for meg info om dette: https://helse-stavanger.no/behandlinger/fodsel-og-barsel

De innførte dette for noen år siden så nå er all innskrivning på nett og jordmor i kommunen bestemmer da videre i forhold til igangsetting etc. Så får vi se hvordan ting blir


Hvordan kan JM i kommunen bestemme ift igangsetting ? Det er jo lege på fødesykehus som avgjør slik jeg har forstått ?
 
Jeg fikk brev og info om dette på OUL på sus. Du kan jo ta en telefon inn om du har flere spørsmål
 
Har heller ikke fått denne infoen, de sa ingenting på oul. Men så er jeg til oppfølging ved sus annahver uke pga eneggede tvillinger, så det blir samtale med lege på fødepol om fødsel rundt uke 28.
 
Hvordan kan JM i kommunen bestemme ift igangsetting ? Det er jo lege på fødesykehus som avgjør slik jeg har forstått ?

Som jeg forsto så er det hun som tar vurderingen nå når det da ikke er innskrivning lengre.

Om jeg lurer på mer og når der nermer seg så vil jeg nok ringe inn å høre mer ang dette.
Har ikke termin før i slutten av mai. Skal også til time til jordmor om en uke.
 
Som jeg forsto så er det hun som tar vurderingen nå når det da ikke er innskrivning lengre.

Om jeg lurer på mer og når der nermer seg så vil jeg nok ringe inn å høre mer ang dette.
Har ikke termin før i slutten av mai. Skal også til time til jordmor om en uke.


Oj det var nytt for meg. Her har bare JM henvist til sykehuset med ønske om igangsetting også er det lege på føden som bestemte om jeg fikk igangsetting på termin eller ikke. I 2017 var fet suuuuuper vanskelig å få det innvilget (måtte til flere samtaler med fødselslegen), men nå denne gang (skal settes igang 22 april) fikk jeg det uten noe om og men. Men var lege som måtte bekrefte det og JM(på sykehuset) som argumenterte med hvorfor. Jeg hadde heller ingen innskriving denne gang da, så det ble avklart uten at jeg hadde noe deltagelse i prosessen.

Men veldig greit om det er så ukomplisert nå da! Sparer deg for mye frustrasjon gjerne :)
 
Back
Topp