Innsiden av føden...

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Absolutt ikke her jeg har lyst å være, men her ligger jeg 27+6:( Begynte å få hyppige kynnere i går og i dag så endret smertene seg. Vurderte det leeenge, men endte med å ringe føden og tenkte de kunne gi råd om hva jeg kunne gjøre for å dempe kynnerne og smertene...fikk beskjed om å komme inn på sjekk. Inn til sjekk kom jeg med en overbevist tanke om at jeg helt sikkert bare hadde kraftige kynnere og muskelkramper...feil:( Rier og en livmorhals som har krympet fra nesten 4cm til 1,5cm. Innlagt med modningssprøyter og riedempende medisiner frem til lørdag. Krysser fingrene for at det fungerer og at hun holder seg der inne i mange uker til!!!

Ett lite råd...kjenner dere endringer...ring føden! Er glad jeg gjorde det selv om jeg var i tvil :)

Last edited:
Oj! Masse lykke til, knip sammen❤ man skal ta alle endringer på alvor, godt du minner alle på det! Igjen lykke til!

Masse lykke til, husk at du er kommet såpass langt, at om hun skulle komme går det nok helt sikkert bra :) De redder jo babyer i uke 23-24.

Håper at det gir seg!

Krysser fingrene for at hun forblir i maven mange uker til ❤️

Oi, håper hun holder seg inne i noen uker til! Krysser fingrene for deg ❤

Krysser fingrene for at hun forblir trygt i magen noen uker til selv om hun vil klare seg helt fint om hun kom nå. ;)

Uff, må være utrolig skremmende! Du ligger heldigvis på et sykehus under et av verdens beste helsevesener, så om hun skulle finne på å få det ekstra travelt er du i gode hender :) krysser allikevel fingrene for deg!

Absolutt ikke her jeg har lyst å være, men her ligger jeg 27+6:( Begynte å få hyppige kynnere i går og i dag så endret smertene seg. Vurderte det leeenge, men endte med å ringe føden og tenkte de kunne gi råd om hva jeg kunne gjøre for å dempe kynnerne og smertene...fikk beskjed om å komme inn på sjekk. Inn til sjekk kom jeg med en overbevist tanke om at jeg helt sikkert bare hadde kraftige kynnere og muskelkramper...feil:( Rier og en livmorhals som har krympet fra nesten 4cm til 1,5cm. Innlagt med modningssprøyter og riedempende medisiner frem til lørdag. Krysser fingrene for at det fungerer og at hun holder seg der inne i mange uker til!!!

Ett lite råd...kjenner dere endringer...ring føden! Er glad jeg gjorde det selv om jeg var i tvil :)
Nei nei nei!! Ikke kjekt! Du er i de beste hender iallfall. Det er flinke folk på SUS. Har inntrykk av at de ikke tar noen sjanser der. Du må bare hvile og slappe av så godt du kan. Krysser fingrene for at den lille holder seg i magen en stund til! Hun får ikke komme nå. Masse god bedring!

Ånei!! Knip igjen!! Som andre her sier, de er flinke på SUS. Håper lille gull holder seg i magen noen gode uker til! ❤️ hold oss oppdatert!!

Må bare spørre forresten, du skrev at livmorhalsen har krympet fra 4 cm. Hvordan visste du at den var 4 cm før? Er det noe man bør sjekke? Får inntrykk av at flere vet det, jeg har ikke fått vite på mine kontroller. Skal på sykehuset for extra kontroll imorgen, skal jeg be dem sjekke det da?

Sender mange gode tanker ❤️ håper alt roer seg, og at du kommer ut derfra raskt :-) Det er jo en stund til vi skal ligge på føden!

Tusen takk alle sammen❤️ Har nå satt meg over på litt kraftigere saker og skal ligge med drypp i 48t. Men, hun ligger der inne enda takk og lov!!❤️

Må bare spørre forresten, du skrev at livmorhalsen har krympet fra 4 cm. Hvordan visste du at den var 4 cm før? Er det noe man bør sjekke? Får inntrykk av at flere vet det, jeg har ikke fått vite på mine kontroller. Skal på sykehuset for extra kontroll imorgen, skal jeg be dem sjekke det da?

Jeg måtte ha det sjekker grunnet tidligere operasjon. Fikk dette sjekket når jeg var 24 uker. Men, som legen i dag sa...der er de som går rundt med bare 1cm uten å være klar over det og klarer seg helt fint og føder rundt termin:) Vet kun at dem som har hatt tidligere problemer med livmorhals el operasjoner blir sjekket. ikke alle som trenger det:)

Aha, da skjønner jeg. Håper at den kraftige medisinen virker!

Back
Topp