Innsett etter SA/MA ?

Janneckee

Glad i forumet
Juligull2021
Augustbarna2024
Noen med erfaringer på når man kan ha nytt innsett etter SA/MA ?
Hvor lang tid tok det før kroppen stabiliserte seg ?

Hvis det er før 5+0 så bruker man kunne få det mnd etter på noen klinikker, men oftest er det en mnd ventesyklus i mellomtiden.

Hos meg har de ved MA villet ha minst 2 sykluser - altså innsett på 3 syklus- med SA har det variert. Har fått satt inn på syklus nr 2 og nr 3. Varierer fra klinikk til klinikk hva kapasitet de har og hvilke rutiner de har der du går.

Jeg har ved både MA og SA fått mensen tilbake mellom 4 og 5 uker etter.

Jeg vet ikke om det er fordi hun damen jeg snakket med i dag ikke hadde peiling. Men jeg fikk lov nå på første normale syklus etter MA.

Jeg vet ikke om det er fordi hun damen jeg snakket med i dag ikke hadde peiling. Men jeg fikk lov nå på første normale syklus etter MA.
Hos min klinikk MÅ hcg være i 0 før man får nytt innsett om det er SA eller MA. Så da er du heldig.

Men første syklus eller første normale altså syklus 2?

Hadde SA nå den 5-6 okt. Fikk bekreftet null rester og hcg på 2 den 9 okt.
De sa på tlf nå at vi kunne planlegge innsett på blødning som kommer i starten av november :happy:
Jeg trodde at jeg måtte ha en ren syklus i mellom, men tydligvis ikke nei.
Spørsmålet er vell mer hva som lønner seg da, siden de praktiserer så forskjellig ..

Hadde SA nå den 5-6 okt. Fikk bekreftet null rester og hcg på 2 den 9 okt.
De sa på tlf nå at vi kunne planlegge innsett på blødning som kommer i starten av november :happy:
Jeg trodde at jeg måtte ha en ren syklus i mellom, men tydligvis ikke nei.
Spørsmålet er vell mer hva som lønner seg da, siden de praktiserer så forskjellig ..
Tidligere viste forskning at man burde vente etter mist, men nyere forskning viser at det nødvendigvis ikke har noe å si om man venter 1mnd -3mnd eller 6mnd..

I all teori så er jo kroppen klar når hcg er 0 og eggløsning og mens har forekommet. Og her er det jo også store forskjeller på hvor raskt hcg er negativ og syklus starter opp igjen. Det kommer jo litt ann på hvor høy hcg var I utgangspunktet også.

Det praktiseres veldig ulikt rundtomkring, noe jeg tror går mye den enkelte leges erfaring og hva de foretrekker. Samt kapasitet for mange klinikker. Og jeg tror nok at de klinikkene og legene som velger å starte nytt innsett første syklus har tro på at det går helt fint og at det er helt innafor. De pleier ikke gjøre innsett de ikke har tro på.
Og er vel gjerne forskjeller også på om man har hatt styrt syklus eller naturlig syklus mm.

Ved bruk av cytotec måtte jeg ha en vanlig syklus mellom, ved SA gikk jeg rett på innsett ved påfølgende eggløsning

Jeg måtte ha to vanlige syklus i mellom, så ble det vellykket fryseforsøk etter det. :)

(Opplevde SA i uke 6/7. Fikk mensen ca seks uker senere.)

Back
Topp