Innsett dag 4.

Dette har blitt forsket på og her er et kort utdrag fra studien.
There were no significant differences between the two groups with respect to the mean age of the females and rates of matured oocytes. The pregnancy outcomes of day 4 ET (40.7%) were similar to those of day 5 ET (44.6%).

Så jeg tenker det fortsatt er gode sjanser for å bli gravid med fag 4 embryo.
 
Satt inn på dag 4 og ble gravid :happy: Dette var også pga helg. De sa at sjansen for graviditet var ca lik som for blasto som hun over her beskrev. Har dog også satt inn 4 dagers (morula) to andre ganger og ikke blitt gravid. Lykke til!
 
Jeg fikk inn et lite fint bær (morula) på 4 dager første ivf-forsøk pga helg, og ble gravid. Mistet dessverre i MA. Ved senere innsett av flere blastoer og 3-dagers, har jeg enten ikke blitt gravid, eller mistet veldig tidlig. Det kan selvfølgelig bero på mange tilfeldigheter, men jeg har troen på 4-dagers. Lykke til <3
 
Han som kommer her hvert øyeblikk ble satt inn som firedagers. Jeg kunne venta en dag til, men det passet bedre for meg den dagen og alt jeg leste av litteratur tilsa at det ikke spilte noen rolle.
 
2 blasto satt inn. 1 ok og 1 ikke godt nok til å fryses. Ble en liten gutt av det :Heartred
 
Er det for tidlig å teste idag? Er 9 dager siden egguttak, men 5 dage siden innsett. Fikk negativ test idag :(

hvordan regner dere rugedager? Fra uttak eller innsett?
Ville regnet det som 5dp4dt (5days past 4day transfer), eller 9dpo. Håper et absolutt ikke ute enda! Når har du fått testdag?
 
Ok:) 6 april, da skal jeg ta blodprøve. så er jo fortsatt noen dager til! Men syns alle får positiv lenge før testdag.
Jeg fikk ultrasvak positiv 9dpo (måtte virkelig skimte), men 10dpo så man det tydelig. Flere som ikke får positiv før 11/12/13 dpo også:shy: Heier på deg:Heartpink
 
Begynte å blø nå..
Kan jeg stoppe med duphaston nå? Eller må jeg gå på de til tirsdag, da skal jeg egentlig ta blodprøve. Men det gidder jeg ikke da, blør og negativ test.
Stoppet dere med progesteronstøtte før dere snakket med klinikken?
Ja, jeg gjør det altså. Orker ikke dra ut prosessen unødig lenge.
 
Begynte å blø nå..
Kan jeg stoppe med duphaston nå? Eller må jeg gå på de til tirsdag, da skal jeg egentlig ta blodprøve. Men det gidder jeg ikke da, blør og negativ test.
Stoppet dere med progesteronstøtte før dere snakket med klinikken?

Det var leit. :( :Heartred

Jeg har alltid fått klar beskjed om å forsette med progesteron frem til testdato av klinikken, til tross for blødning. Når jeg de siste gangene likevel har sluttet før testdato, har det stresset meg litt, for «tenk hvis...» Hvis klinikken tar blodprøve måler de antagelig også progesteron. Da tror jeg ikke de får indikasjoner på om opptaket har vært for lavt, hvis du har sluttet før testdato.

Jeg skjønner at du vil slutte, hvis du kjenner på deg at blødning nå er som vanlig menustrasjon. For min del har ikke progesteronstøtte utsatt mensen. Siden det er duphaston, tror jeg selv jeg bare ville holdt ut litt til, siden de er så greie å ta, sammenlignet med vaginal progesteron.

Klem til deg :Heartred Har du hatt mange forsøk?
 
:Heartred

takk:Heartredjeg blør mye, veldig vondt og negativ test, så jeg tror jeg bare stopper nå.
Har hatt 5 forsøk og 11 innsett.

Men jeg bruker prednisolon, og har brukt 10 mg i 1 mnd, den kan jeg vell ikke bare stoppe å ta? Må jeg trappe ned når det bare er 10 mg?
Noen som vet?:)

Ok. :Heartred Forstår det, man lærer jo å kjenne kroppen godt etter så mange innsett. Jeg trappet ned fra 10 til 7,5 mg i noen få dager mener jeg å huske, deretter til 5. Husker dessverre ikke helt nøyaktig.
 
I Danmark, som jeg tok første forsøk så satte de inn 4 dagers egg. Jeg ble ikke gravid på det forsøket da. Ble gravid på 2 dagers fryseegg her i Norge, Men trur ikke det hadde noe med hvor gammelt egget egentlig var ;)
 
:Heartred

takk:Heartredjeg blør mye, veldig vondt og negativ test, så jeg tror jeg bare stopper nå.
Har hatt 5 forsøk og 11 innsett.

Men jeg bruker prednisolon, og har brukt 10 mg i 1 mnd, den kan jeg vell ikke bare stoppe å ta? Må jeg trappe ned når det bare er 10 mg?
Noen som vet?:)


Jeg har brukt prednisolon i lang tid og flere ganger grunnet en kronisk sykdom. Så dette med nedtrapping kan jeg (desverre) godt.
Går selv på 10 mg nå og snakket med overlegen på sykehuset om dette senest i går.

Fra 10 mg:
Trapp ned til 8,75 gå på det ca 3 dager.

Så gå til 7,5. Stå på den i 3 dager.

Så 5 mg, stå på den i 3 dager.

Derifra til 2,5 over et par tre dager, og går det fint da, så kan du slutte helt, evnt ta 1,25 et par dager.

Prednisolon skal man trappe forsiktig og sakte ned da kroppen ikke har godt av en brå slutt.
 
Back
Topp