Innsett av morula på dag 5

S

Snartmintur

Guest
Hei! Jeg har vært på innsett i dag, 5 dager etter egguttak. Vi fikk ut 6 egg, men bare 1 ble befruktet dessverre. På grunn av mild overstimulering ville ikke legen ha innsett før dag 5.

Jeg ble litt skuffet da jeg fant ut at egget bare var blitt en morula i dag, men en veldig fin morula sa legen. Det skulle vel egentlig vært en blastocyst. Treg utvikling kanskje? Vet ikke…
Legen var ikke så veldig pratsom og svarte bare veldig kort på spørsmålene mine (offentlig sykehus). Følte jeg brukte mye av tiden hennes så jeg bare gikk ut derfra selv om jeg fortsatt hadde mange spørsmål.

Uansett, jeg lurer på om noen andre har erfaring? Endte det med graviditet?

Dette er mitt andre ferskforsøk. Jeg har PCOS.

Da ville jeg vært misfornøyd og stilt spørsmål til klinikken. Innsett = du har brukt et forsøk og helt ærlig, morula på dag 5 tyder på treg utvikling og de fleste steder vil avvente til dag 6 for å se an om det har blitt en blasto da. Spiren sier at statistisk sett har en blasto fryst ned på dag 5 og 6 like stor sjanse å bli baby.

Takk for svar.
Ja, jeg ble veldig skuffet og lei meg da jeg fant ut at det var en morula får satse på at den utvikler seg greit i livmor likevel.

Jeg og mannen har prøvd å bli gravide siden 2014 og aldri fått en eneste positiv test. Startet ikke med IVF før januar 2022 siden jeg ikke visste noe særlig om assistert befruktning. Er så trist

Hm.. jeg synes det høres litt rart ut at de satte inn en morula på dag 5. Jeg hadde en sånn treiging en gang, da ville de ikke sette inn, men vente og evt fryse den til månenden etter. Jeg forsto det sånn at livmoren har et ganske kort tidsvindu der det går an at egget fester seg, og hvis egget utvikler seg treigt så vil det mest sannsynlig ikke være i sync med livmor uansett om det til slutt blir en blasto. Dette var på St. Olavs.

MEN - dette har legene dine vurdert og de ønsker jo også at du skal lykkes! Kanskje den var helt på kanten til å utvikle seg til blasto, så de tenkte det ikke var noen grunn til å vente? Nå er den uansett der inne, da er det bare å tenke positive tanker og håpe på det beste! ❤️ Jeg krysser fingrene for deg!

Hei! Jeg har vært på innsett i dag, 5 dager etter egguttak. Vi fikk ut 6 egg, men bare 1 ble befruktet dessverre. På grunn av mild overstimulering ville ikke legen ha innsett før dag 5.

Jeg ble litt skuffet da jeg fant ut at egget bare var blitt en morula i dag, men en veldig fin morula sa legen. Det skulle vel egentlig vært en blastocyst. Treg utvikling kanskje? Vet ikke…
Legen var ikke så veldig pratsom og svarte bare veldig kort på spørsmålene mine (offentlig sykehus). Følte jeg brukte mye av tiden hennes så jeg bare gikk ut derfra selv om jeg fortsatt hadde mange spørsmål.

Uansett, jeg lurer på om noen andre har erfaring? Endte det med graviditet?

Dette er mitt andre ferskforsøk. Jeg har PCOS.
Hei, er det lov å spørre hvordan dette endte?❤️

Back
Topp