Innsett av 1 eller 2 egg

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Dere som har satt inn 2 egg, hvor hører dere til? Jeg hører til st.olavs og de et visstnok "strengest" i verden på dette.. Setter stort sett aldri inn 2 egg i gangen hvis ikke det er aller siste forsøk og kvinnen har særdeles dårlig sjans i utgangspunktet..
Ser flere av dere skriver at dere skal "høre" om å få sette inn 2 nemlig, men i følge vår lege var det helt uaktuelt... Så derfor ble jeg nysgjerrig på hvor dere hører til

Hører til UNN tromsø og har hadd 2 fersk forsøk og et fryseforsøk, di 2 siste gangene har jeg fått satt inn 2 egg fordi jeg ønsket det og legene synns det var greit :)

Jeg er på Ullevål og hatt et fersk forsøk. Spurte om 2 egg og fikk blankt nei. Fikk beskjed om at de vurderer det kun som siste forsøk, eller hvis kvinnen er over 38.

I fryseforsøket nå nettopp satte de imidlertid inn de to som var frosset ned sammen.

Tror det er mest normalt å kunne spørre om 2 når man går privat.

Jeg hører til Ullevål og fikk grei beskjed på at jeg ikke fikk sette inn 2 egg selv om jeg ønsker det selv. Grunnen var at hvis det ble tvillinger av det så ble det et høyrisiko svangerskap og det var ikke ønskelig. Går jeg igjennom 2 innsett uten hell så kommer jeg til å kreve 2 egg siste forsøket.

Jeg tar privat på IVF klinikken Oslo. Jeg har fått satt inn to egg pga min alder. Jeg er i et nytt forsøk nå, så håper jeg får egg slik at jeg får satt inn to denne gangen også.

Jeg tar privat på IVF klinikken Oslo. Jeg har fått satt inn to egg pga min alder. Jeg er i et nytt forsøk nå, så håper jeg får egg slik at jeg får satt inn to denne gangen også.
Hvor gammel er du? Jeg er 37 år så jeg har alderen litt imot meg jeg også.

St. Olav setter sjelden inn 2, pga risikoen ved et flerlingesvangerskap. Men jeg kjenner en del som har fått satt inn to ved fryseforsøk ved St. Olav, da hvor 2 og 2 egg har vært fryst ned sammen og i tillegg det ene egget har vært av litt dårligere kvalitet.

St. Olav setter sjelden inn 2, pga risikoen ved et flerlingesvangerskap. Men jeg kjenner en del som har fått satt inn to ved fryseforsøk ved St. Olav, da hvor 2 og 2 egg har vært fryst ned sammen og i tillegg det ene egget har vært av litt dårligere kvalitet.

Ja vet synes argumentene er veldig gode jeg

Vid mitt andra försök dvs mitt första fryseförsök så frågade jag om jag fick sätta in 2 , och det var inga problem. Jag hade då 3 ägg på frys som också vart fryst ner separat . Jag tillhör UNN Tromsö :) vart faktiskt gravid då , men mista.

Jeg fikk satt inn 2 egg ved Ullevål ved 2 av 3 forsøk. Jeg var langt under aldersgrensen, men har dårlige odds. Ved 1 forsøk fikk jeg ikke inn 2 egg pga av at det andre egget var godt nok for fryseren;-) Så dette er jo også veldig individuelt.
I Danmark spurte de om hva vi ønsket, og satte inn 2 egg ved 3 av 3 forsøk. Ble endelig gravid med 1 spire på det siste forsøket vårt:-)

På det forsøket det klaffet, fikk jeg satt inn to egg. Dette var privat klinikk, så de er nok noe mer villige til dette der. Fikk dårlig uttelling på uthenting av egg og aldri noen på frys, så de satte inn de to som overlevde og var gode nok :).

Back
Topp