Inns.tepper til SUS,dyttehjelp!Opd.13/12,gladmelding!!

S Reve

Glad i forumet
Idag fikk jeg 2 SVÆRE pakker på døren fra nøstebarn,jeg er SÅÅ imponert,fantastisk!!

Se her:

Sjekk ut alt garnet det har sponsa med da,sykt bra [:D] Så om noen vil ha noe og strikke så gi meg en lyd!

10 brune ull fleece tepper,og vi er med det oppe i 132 tepper,kjempebra [:D] Veldig flott sponsor gave fra en kjempebra produsent

Bidrag 111 har Stine Elise Grul strikket:

Da har jeg blitt sponsa med 5 tepper fra babyshop
Helt fantastisk!

Har også fått beskjed fra nøstebarn at 10 tepper,1kg garn og premature klær som går ut av kollesjonen vil bli sponset fra de,jeg er så glad og rørt [:D]

Nå trenger jeg litt hjelpe av dere,er det noen som kan og vil henge opp litt lapper der de bor?
Jeg kan ta klepp og sandnes sentrum,er det noen plasser dere vet jeg kan henge opp eller dere kan henge opp for meg om dette innsamling prosjektet?

Da har jeg den 24 november levert 29 tepper til sus,de er virkelig rørte over alle hjelpen!

og dagens gladmelding:Barnas hus har sponsa med 7 flotte tepper og jeg har spurt flere butikker om de vil sponse,så vi får håpe det detter inn flere,legger ved bilder av de jeg fikk,jeg er så glad for all hjelpen som kommer! [:)]

3 økologiske brune ull tepper

2 deilige myke ulltepper fra Joha

Et flott røros ullpledd

Enda et flott røros teppe [:D]

Fikk en ny mail fra Sidsel idag,og da min min forespørsel så ville de gjerne etterlyse litt større tepper,det er mange som er litt større og som også trenger tepper..
Også ønskes det tepper i nøytrale farger,også ser jeg at jeg har fått enormt mange tepper i guttefarger,gjerne litt mere i rosa,lilla og diverse jentefarger er ønskelig [:D]

Håper det er flere som vil være med [:)]

Hei igjen   Dette høres jo utrolig flott ut at mange vil strikke til oss. Men alt som brukes til flere barn må kokes og da blir jo fine strikketepper ødelagt. Det vi pleier å gjøre når vi får strikketing er at det bare blir et barn som bruker teppe og at de får det med seg hjem når de skrives ut og da trenger det jo ikke bli kokt, bare vasket skånsomt. Det er selvfølgelig de minste og sykeste som får førsteprioritet på hjemmestrikka tepper. Og de ligger jo ofte lenge i avd også. Hekletepper går også kjempefint

Mvh
Sidsel

OPPSKIFT PÅ ENKELT TEPPE:
Legg opp 3 masker og øk 1 maske i hver side på annenhver pinne. Ikke glem kantmaske [;)]
Når første nøstet er ferdig strikket, feller du 1 maske i hver side på annenhver pinne, til du har 3 masker igjen, fell av disse.

Eller:
Legg opp ca 100 masker, strikk rillestrikk til du er ferdig med de to nøstene (eller 45-60cm), og fell av [:)]

Dersom du har andre opprskifter på teppe, er det fritt fram å bruke disse.

Farge kan du velge selv, men garn er det foretrukket vanlig babyull.
Merino fungerer også fint.

For dere som ønsker å prøve dere på LUER til de premature, har denne siden oppskrift:
http://honehuset.blogspot.com/2008/09/lage-noe-til-de-premature.html

Noen har spurt etter oppskrift på SOKKER, så her er link:
http://hobbyugla.blogspot.com/2008/11/prematursokker-oppskrift.html

Jeg skal legge inn resten av bildene av de teppene som er kommet inn når jeg har fått oppsummert meg litt,men om flere vil være med og bidra,så har jeg nå overtatt innsamlingen. [:)]

Det er til nå kommet inn 122 tepper,igjen,tusen tusen takk alle godhjerta damer der ute!

Bidrag 110 har jeg strikket[:)]

Bidrag 109 har Sylvia Sogge strikket,så enormt søtt!!Tenker det blir en søt liten nisse baby i disse klærne og teppet [:D]

Bidrag 107 og 108 har Liv Reidun Årstad Lilleby strikket, herlige tepper!

Bidrag 105 og 106 er strikket av Anne Brit Handegard, to deilige tepper! Tusen takk

Bidrag 102, 103 og 104 er fantastiske tepper som kom inn anonymt, men tusen takk!

Bidrag 100 og 101 er strikket av Maiken og Ragnhild Kastmo!
To store og deilige tepper, tusen takk for flotte bidrag

Bilde 99 er strikket av Rachel

Bidrag 98 er strikket av Roxanne, tusen takk! :D

Bidrag 88-97 er strikket av Monica Nilsen, som har bidratt MYE! Tusen tusen takk! :D

Bidrag 87 er strikket av Linda Vestly, tusen takk!

Bidrag 86, ett nydelig teppe! Strikket av Liv F.

Bidrag 84 og 85 er strikket av Buebue0708, tusen takk :D

Bidrag 83 har jeg strikket :)

Bidrag 81 og 82 er strikket av Rachel Haugland, tusen takk ;)

Bidrag 80 er strikket av Silje Bergquist, tusen takk! :D

Bidrag 76, 77, 78 og 79 er strikket av Hege Cathrine Try, tusen takk for teppene som akkurat rekker å bli med på tredje levering i morgen, 06.10-2010 :D

Bidrag 74 og 75 ble strikket av Anne Brit Handegard, tusen takk !

Bidrag 70, 71, 72 og 73 er strikket av Selma, tusen takk igjen for enda flere tepper!

Bidrag 66, 67, 68 og 69 av Mette Norheim, tusen takk! :D

Bidrag 65 er strikket av Liv F. Tusen takk for ett herlig teppe!

Bidrag
64 har plysj strikket =)

Bidrag 62 og 63 er strikket av meg selv

Bidrag 60 og 61 er heklet av Bodil Jotland, dette er de første heklede teppene, knallfine! Tusen takk:D

Bidrag 59 er strikket av Sylvia Sogge, tusen takk! :D

Bidrag 53, 54, 55, 56, 57 og 58 er strikket av  plysj sin svigerinne, Camilla! <3

Bidrag 52 er strikket av min plysj sin  farmor, tusen takk! :D

Bidrag 51 har plysj strikket.

Bidrag 45, 46, 47, 48, 49 og 50, er strikket av Selma. Tusen takk for teppene! :D

Bidrag 42, 43 og 44 er strikket av Monica Nilsen, takk for enda flere flotte tepper! :D

Bidrag 41 har plysj fantastiske nabo, Nina, strikket! Det er ett perfekt kuvøse-teppe, tuuusen takk :D

Bidrag 40 er strikket av plysj sin  gode kollega Ingfrid! Hun har strikket ett vognteppe, som igrunnen er litt stort til prematur, men jeg leverer det uansett. Det kommer nok til å bli godt mottatt. Tusen takk! :D

Bidrag 38 og 39 er strikket av Kathrine Solheim(skrev jeg navnet riktig?) Tusen takk! :D

Bidrag 35,36 og 37 er strikket av Lillian Richardsen, tusen takk atter en gang! :D

Bidrag 34 er strikket av Joy Frantzen, tusen takk! :D

Bidrag 33 er strikket av plysj.

Bidrag 31 og 32 er strikket av Malin Lønning, tusen takk for flotte bidrag (og skryt)! :D

Bidrag 30 er strikket av Therese Aasgaard, takk for enda ett bidrag! ;)

Bidrag 29 er strikket av plysj.

Bidrag 28 er strikket av Henriette Skjold, tusen takk! :D

Bidrag 24,25,26 og 27, strikket av Aid og Merete. Tusen takk for flotte tepper! :D

Bidrag 23, strikket av min plysj sin  kollega, Liv Reidun. Tusen takk! :D

Bidrag 21 og 22, flotte tepper meg hele 7 luer! I tillegg, 4 søte bøker til stolte storesøsken. Tusen takk, "pakkalakka" !

Bidrag 20, strikket av Marianne Øfsti, tusen takk!

Bidrag 19 har plysj strikket=)

Bidrag 18 er strikket av "krissimor", tusen takk! :D

Bidrag 16 og 17 er strikket av plysj sin svigermor, tusen takk! :D

Bidrag 15 har plysj strikket, i dobbel perlestrikk.

Bidrag 14 har plysj strikket, brunt teppe i perlestrikk med to luer.

Bidrag 12 og 13 er strikket av Linda Ree, takk for flotte bidrag!

Bidrag 11 er strikket av Monica Nilsen, tusen takk!

Bidrag 9 og 10 er strikket av Ingrid Sæbønes, tusen takk! [:D]

Bidrag 7 og 8 er strikket av LilleS[;)]

Bidrag 6 er strikket av plysj, pyntet litt på det[:D]

Bidrag 5 er strikket av min  plysj sin mor, tusen takk til hennes mamma[;)]

Bidrag 3 og 4 er strikket av Therese Aasgaard, tusen takk!

Bidrag 2 er strikket av Hilde Søberg, ett fantastisk bidrag!

Bidrag 1 er strikket av plysj, enkelt gult teppe.

så flott =) kan tenke meg hvor godt det er med et hjemmestrikket teppe for en liten kropp! flinke dere er!

så utrolig flinke folk har vært[:D]

dytt

Gu så mange flotte tepper og ikkje minst mennesker:) Kommer tepper fra meg den gangen eg har lært meg å strikke skikkelig:p

Opp med seg!

Kjempefine tepper!!
Når jeg er ferdig med teppet til snuppa mi skal jeg jammen strikke til dette formålet [:D][:D]

ORIGINAL: Frk.Elefant

Opp med seg!

Kjempefine tepper!!
Når jeg er ferdig med teppet til snuppa mi skal jeg jammen strikke til dette formålet [:D][:D]

Så kjekt og lese [:)]

Jeg blir rørt av å se alle bidragene jeg [:)]

Back
Topp