Innredningstips babyrom med skråtak

Dråpeblomst

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei!

Babyen vår kommer til å få et rom med skråtak og veggen er ca 1 m høye på det innerste. Rommet er kanskje 6-7 kvm, så det er ikke så stort. Jeg har så lyst å innrede det koselig, men det er begrenset med veggplass for å henge opp ting osv. Veggene som ikke er lave / med skråtak har enten vindu eller dør inn til rommet.

Er det noen av dere som har noen tips?
 
Ikke tips kanskje, siden jeg er førstegangsfødende og derfor lite erfaring med innredning av babyrom. Men er glad i interiør og har tenkt mye på innredning av babyrom her ❤️

Jeg ville brukt den lave veggen til å ha noen små hyller til å ha lekekasser og bøker i. De IKEA-hyllene med 6 store rom er jo f.eks fine til det (som på bildet). Bak døra kan man ha små hyller med plass til bøker og evt bilder/minner som barnet ser når det er inne på rommet med dere (se bilde)
Det finnes også fine barnesenger som er på gulvnivå til større barn som også kunne passet på en sånn lav vegg kanskje? Baby frem til 6 mnd trenger jo ikke egen seng på babyrommet, så dere sparer plass en stund til på det kanskje?

Hvis dere ikke har en hel vegg tilrådighet ville jeg prioritert kommoder og kanskje et høyskap til klær og annen oppbevaring. Stellematte kan du ha oppå en av kommodene, så slipper du å ha eget stellebord som tar mye plass? Hvis ikke er det sikkert lurt å ha stelleplass på badet. Vil tro det er smart å ha stelleplass ikke så langt fra et vindu, så du får luftet etter et bleieskift? :)

Istedenfor å tenke dekor til å henge på veggen er jo det mye koselig dekor å få i barnelamper, gardiner, sengetøy, bamser osv :) Det finnes også sånne dekortapeter og wall stickers man kan bruke (se bilde). Det er jo også en del pynt i å ha uro over seng og/eller stelleplassen.

Elsker Pinterest som du ser og der er det utrolig mye fint å hente inspirasjon fra :)
 

Vedlegg

  • B015A3A0-91D0-4CFB-8C41-2AD0325C4FC3.png
    B015A3A0-91D0-4CFB-8C41-2AD0325C4FC3.png
    125,4 KB · Visninger: 24
  • A621E271-4C76-45D6-B40D-0F3CB57E90DB.png
    A621E271-4C76-45D6-B40D-0F3CB57E90DB.png
    136,7 KB · Visninger: 23
  • C2B349DE-F063-427B-B73C-CF1F00BA7C11.png
    C2B349DE-F063-427B-B73C-CF1F00BA7C11.png
    110,5 KB · Visninger: 23
Tusen takk for gode tips! :) Et høyskap går dessverre ikke fordi det kun er skråtak i rommet, men det var absolutt noen gode tips der :) Pinterest var også lurt. Skal se litt nå.

Dersom flere av dere har gode tips og/eller erfaring med samme problemstilling setter jeg pris på innspill :)
 
Back
Topp