Innrede kjeller eller annen "tom" etg..?

Hot*Mama

Gift med forumet
..hvis dere skjønner hva jeg mener?[8|][:)]

Altså, vår kjeller er bare "vanlig" kjeller med betongvegger og gulv, ingen inndelte rom!
Nå skal det bli bad, vaskerom og to soverom der nede.
Er det noen andre som har gjort dette? Hvor mye penger brukte dere på oppussingen evt?[:)]

Gruer meg til og begynne på dette kjenner jeg![&:] Men større plass må vi jo ha, så jeg må nok bare bite tennene sammen!![&:]

Vi er akkurat ferdige med å pusse opp kjelleren her...[:)] Det var også kun betong, en råkjeller.. Vi har ikke laget bad, men det har blitt vaskerom, to soverom, kjellerstue, matbod, gang og en bod.

Vi brukte ca 250.000,- på alt sammen...[&:]

ORIGINAL: bell80

ORIGINAL: RonjaR

Vi er akkurat ferdige med å pusse opp kjelleren her...[:)] Det var også kun betong, en råkjeller.. Vi har ikke laget bad, men det har blitt vaskerom, to soverom, kjellerstue, matbod, gang og en bod.

Vi brukte ca 250.000,- på alt sammen...[&:]

Hadde dere håndverkere til alt eller gjorde dere noe selv? Vi er også i gang med et sånt prosjekt, akkurat nå er alt revet ut..

Vi hadde snekker og elektriker...[:)] Malejobben tok vi selv![:D] Både vegger, tak og lister..

Vi har kjeller vi skal begynne på i sommer, tat litt og litt for vi trenger egentlig ikke plassen ennå[:)]

Nå blir det varmekabler og flislagt stue og det som skal bli vaskerom + et soverom, skal da også isolere og kle veggene der og sette inn en ny trapp[:)]

Mannen gjør alt selv, varmekabler får vi for ca 2000,- for 50kvm(trenger nok 70kvm) inkl bryter/føler sakene man trenger, og flisene kjøper vi på salg et sted, ikke noe kjempe dyrt da.. Trappa blir i smijern med flislagte trinn, den kommer på 4000,- stepappan min jobber med trappelaging[:)]

Vegg plater og isolasjon koster jo en del da..regner med det kommer på rundt 20-30.000 for å gjøre klar stua og gulv på 1 rom og vaskerom.

Dytter den litt fram igjen!:) [:)]

vi har ikke kommet til kjelleren enda, men vi kjøpte et gammel murhus som ikke var isolert eller noen ting fra før. Så vi har revet ned hele huset innvendig inntil muren.... lektet ut, isolert, platet veggene med ferdig malte plater. Gulvet har vi platet og lagt nytt gulv, taket har vi lagt takess. Hvor mye det koster kommer jo helt an på hva du velger å ha..... du kan jo få gulv til både 60kr og 600kr kvm. Så blir jo også spørsmålet hvor mye kan gjøre selv og hva dere må leie inn folk til å gjøre. Vi har gjort alt selv utenom rørlegger og elektriker. Vi har også vært heldig med at sambo får store rabatter gjennom jobben..... så vi har kommet ganske billig unna[:D]

Back
Topp