Innover brystvorter...

Frksvima

Betatt av forumet
Heia! Jeg har hatt brystvorter som har gått innover siden jeg var lita jente.. Og i desember 2013 fikk jeg sjansen til å "operere" slik at de ble normale. Det er den beste avgjørelsen jeg noen gang har gjort :D fikk beskjed om at muligheter for amming vil absolutt være der, men det vet man aldri før man sitter i situasjonen :)

Så lurer rett å slett på om det er andre som er i samme båt som meg? Fikk du til ammingen osv? :)

Har ingen erfaring etter operasjon, men så lenge de ikke har kuttet melkegangene må det vel gå fint? Det er jo mulig å amme med både innadvente brystvorter og etter brystreduksjon :)

Har ingen erfaring etter operasjon, men så lenge de ikke har kuttet melkegangene må det vel gå fint? Det er jo mulig å amme med både innadvente brystvorter og etter brystreduksjon :)
Han sa at melkegangene ikke ble kuttet. Gikk bedre enn forventet i operasjonen. Og ikke hatt noen komplikasjoner heller :) så jeg håper jo at det vil være mulig å amme, men man vet jo ikke før man sitter der :) har ikke sett noe klar væske osv ennå, er "bare" 24+2 så må vell bare vente i spenning :D

Kan jeg spørre hvor/hvordan operasjonen foregikk? Her gikk ammingen åt skogen pga innadvente brystvorter, og om det skulle bli snakk om en nr 2 hadde det vært fantastisk å få gjort noe med det!

Kan jeg spørre hvor/hvordan operasjonen foregikk? Her gikk ammingen åt skogen pga innadvente brystvorter, og om det skulle bli snakk om en nr 2 hadde det vært fantastisk å få gjort noe med det!
Selvfølgelig jeg fikk tips av en hudlege om kontakte plastisk kirurg i Skien for å gå informasjon. Verken legen eller hudlegen visste veldig mye om det. Når jeg ringte dit så forklarte jeg situasjonen og hun sa at det er mulig å få en sånn operasjon dekket sålenge brystvortene er "veldig innover". Altså det er 3 forskjellige faser. Typisk ille, værre værst. Så fikk jeg beskjed om å få legen til å henvise meg til sykehuset. Reiste på konsultasjon sommeren, og legen som kikket på det mente at mitt tilfelle ikke egentlig var ille nok.. Men etter mye prat i forhold til det psykiske osv. Slitt mye i forhold, selvtillit osv så godkjente han meg! :) jeg ble så glad at jeg begynte å grine!!! :D Så var jeg inne noen mnd senere på dag kirurg. Foregikk med lokal bedøvelse. Så var våken hele tiden, litt skummelt men jeg ble skjermet så jeg ikke kunne se noe. Fra jeg kledde av meg til jeg kledde på meg gikk det 45 min! Fantastisk! De "klippet" eller "snittet" opp det som gjorde at de gikk innover. Tenk som om det er noe som er for trangt, derfor ikke brystvortene kommer ordentlig utover. Og resultatet, kunne ikke vært bedre!! :D betalte egenandel vell på knapt 400 kr for det. :)

Back
Topp