Innlagt..

tretroll

Forumet er livet
VIP
Var en tur på føden i går, da jeg ikke hadde kjent liv på et døgn. Fikk se ei livlig tøtte på UL, og fin hjertelyd på ctg. Fikk beskjed om å ha lav terskel for å ringe (jeg har jo også et risikosvangerskap), og da jeg ikke enda hadde kjent liv når klokka ble 14 i dag, ringte jeg for å høre når jeg Evt skulle bekymre meg igjen. JM ville ha meg opp med en gang.

Selv om ctg og ul igjen var fine, vil de nå sette meg i gang, men pga ks og totalruptur, er det ikke alt jeg kan få/gjøre. De begynte med stripping (fra }%%^*-jeg har blitt strippet en god del ganger, men dette var tydelig heftigere:-)) så fikk jeg akupunktur, helt andre nåler enn før. Har nå en hel haug i korsryggen som skal sitte i 4timer. Om ikke fødselen kommer i gang etter dette, skulle de vurdere neste steg-muligens å ta vannet. Høres ikke ut på JM at jeg slipper hjem uten fødsel, og det er i grunn helt ok:-)

Oppdatering kl 21:

Etter ny ctg (alt bra) og ny stripping, ville ikke legen gjøre mer i dag. JM hørtes ikke egentlig ut til å være enig med legen, men selv om jeg var godt åpen 3-4cm og veldig myk livmorhals, var den enda en god cm, og legen var redd en langvarig fødsel og infeksjonsfare om de tok vannet. Noe annet enn å ta vannet kan de ikke gjøre, siden jeg har ks fra før. Alternativene er egentlig: vente, ta vannet eller KS. De håper jeg går fort i fødsel, eller modner fort-da tar de vannet. Skal uansett inn til ny ctg i morgen. Begrenset hvor lenge de lar meg gå uten å kjenne liv uavhengig av hva ctg sier. Time i morgen kl 10... Håper på endring til da: enten i modning eller at jeg kjenner liv!!!!

Ønsker deg masse lykke til med fødsel:) godt de tok deg godt i mot på sykehuset

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Lykke til;)

Lykke til!!!!! =D Spennende å høre fortsettelsen!! Snart har du den lille i armene dine ;)

masse masse lykke til. :-)

Såppas. Greit å bli tatt vare på da :) masse lykke til med kommende fødsel :)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *

Lykke til!

Lykke til!

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Hvorfor er det bare vannet son kan tas for å få igang fødselen med tanke på tidligere ks?
Jeg hadde ks i 2011 men gikk i fødsel selv nå, fikk epidural og drypp for å få fart på riene ;) hørte ingenting om at de ikke kunne sette igang fødselen da jeg var inne på samtaler for å planlegge. Så derfor ble jeg nysgjerrig nå :p

Hvorfor er det bare vannet son kan tas for å få igang fødselen med tanke på tidligere ks?
Jeg hadde ks i 2011 men gikk i fødsel selv nå, fikk epidural og drypp for å få fart på riene ;) hørte ingenting om at de ikke kunne sette igang fødselen da jeg var inne på samtaler for å planlegge. Så derfor ble jeg nysgjerrig nå :p

De gir drypp til tidligere ks når egne rier er i gang. Man kan igangsettes med ballong, men jeg er allerede for moden til å få ballong, og stripping og akupunktur er vi allerede godt i gang med. Da er det ikke annet enn å ta vnnet igjen, -medikamentell igangsetting er helt uaktuelt for tidligere ks (tror det ble gjort før, men ikke nå), da det øker sjansen for livmorrift i arr betraktelig. Det gjør egentlig drypp også, men det kan kontrolleres så lett ved bare å skru av, mens gitt dose av hormoner ikke kan "tas tilbake";) er forklaringen jeg har fått i begge de siste svangerskapene mine i alle fall!

Back
Topp