Innlagt på sjukehuset.

Rirü :3

Andre møte med forumet
Hei. Jeg ble innlagt på sjukehuset i går kveld fordi jeg hadde flere symptomer.
Symptombildet var hodepine, uvelhet, slapp allmenntilstand, lyskyhet og tildels kvalme. Har også svangerskapsdiabetes.
Med en del uregelmessig smerter i noe uvisst nedre rygg/mage region. Tok en utvendig og innvendig ultralyd. Ungen er da 5%over med 1220g, han er 220g mer enn normalen. Og jeg hadde en livmorhals på 21mm.

Jeg sjekket igjen i dag etter en usæl natt med masse vonde og ubehagelig smerter i rygg/mage.. da hadde jeg 20mm.

Jeg har slappet av litt nå etter det virket som hun kanskje irriterte livmorhalsen min litt, nå skal jeg opp å gå litt, se om det forandrer noe, evt sjekke innvendig UL igjen.

Uansett så snakket hun på evt noen tabletter jeg skulle bruke oppi 'der' til kvelden.

Er henholdsvis gravid i uke 28.
 
Min var 1180 gram da hun ble født i uke 27, men fikk høre det ikke var langt over "normalen". Og god vekt er bare et godt tegn på trivsel :)

Har du fått lungemodning? Kom inn selv uke 26 med 8 mm livmorhals, da gikk det 5 dager før hun kom. Hadde drypp 48 timer og 2x lungemodning. Men ei annen i termingruppen fødte på overtid tross samme historie som deg inn på sykehuset :)

Lykke til! Krev å få prate med noen om de tror du havner i fødsel. Det er veldig betryggende å ha klar informasjon om hva som kan skje, forløpet videre osv.
 
Oi! Det var tidlig! Enda godt alt gikk bra med din baby

Nei har ikke fått lungemodnings sprøyte enda, men de sa livmorhalsen min er omtrentlig det samme, så om det ikke har forandret seg noe særlig blir jeg utskrevet i morgen og skulle på noe tabletter som sagt.

Det som skremmer meg er at jeg fødte mitt andre barn i akk uke 34 pga det samme.. fikk kort livmorhals, nebbing, vannposen bulet ut og omsider begynte å lekke fostervann! Nesten 100timer med vannavgang kom lille gutten til verden i uke 34 med sine 2370g og 49cm ❤️

Håper bare jeg blir tatt på alvor!
Telefonen ringte i dag også, ble innkalt til time mandag for insulin pga svangerskapsdiabetes.. så ble mye på engang
 
Oi! Det var tidlig! Enda godt alt gikk bra med din baby

Nei har ikke fått lungemodnings sprøyte enda, men de sa livmorhalsen min er omtrentlig det samme, så om det ikke har forandret seg noe særlig blir jeg utskrevet i morgen og skulle på noe tabletter som sagt.

Det som skremmer meg er at jeg fødte mitt andre barn i akk uke 34 pga det samme.. fikk kort livmorhals, nebbing, vannposen bulet ut og omsider begynte å lekke fostervann! Nesten 100timer med vannavgang kom lille gutten til verden i uke 34 med sine 2370g og 49cm ❤️

Håper bare jeg blir tatt på alvor!
Telefonen ringte i dag også, ble innkalt til time mandag for insulin pga svangerskapsdiabetes.. så ble mye på engang

Sikkert lutinus de vil gi deg + hvile. Det er et veldig (!) godt tegn at de ikke har gitt lungemodning, det betyr bare at de ikke forventer fødsel de neste 7-14 dagene da effekten drastisk går ned etter 7 dager.

Masse lykke til og husk å kreve ny kontroll om noe plutselig endrer seg ved hjemkomst :)
 
Hei. Jeg ble innlagt på sjukehuset i går kveld fordi jeg hadde flere symptomer.
Symptombildet var hodepine, uvelhet, slapp allmenntilstand, lyskyhet og tildels kvalme. Har også svangerskapsdiabetes.
Med en del uregelmessig smerter i noe uvisst nedre rygg/mage region. Tok en utvendig og innvendig ultralyd. Ungen er da 5%over med 1220g, han er 220g mer enn normalen. Og jeg hadde en livmorhals på 21mm.

Jeg sjekket igjen i dag etter en usæl natt med masse vonde og ubehagelig smerter i rygg/mage.. da hadde jeg 20mm.

Jeg har slappet av litt nå etter det virket som hun kanskje irriterte livmorhalsen min litt, nå skal jeg opp å gå litt, se om det forandrer noe, evt sjekke innvendig UL igjen.

Uansett så snakket hun på evt noen tabletter jeg skulle bruke oppi 'der' til kvelden.

Er henholdsvis gravid i uke 28.
Hei! Jeg er også i uke 28 og innlagt med forkortet livmorhals. Jeg hadde også svikt forrige svangerskap (ikke like ille som denne gangen da), og da gikk jeg helt til uke 38:)

Dersom du blir sendt hjem, så må du ha lav terskel for å ta kontakt med sykehuset igjen. Krysser fingerene for deg!
 
Back
Topp