Innlagt på føden/obs.post

eemmaa

Flørter med forumet
Ble innlagt i går tidlig rundt kl 08, hadde da ligget hjemme med intense smerter siden kl 22 fredag kveld. Tok 10mg oxynorm uten effekt, kl 02 tok jeg kontakt med føden for rådføring og fikk beskjed om å ta ytterligere 10mg oxynorm - ved ingen effekt så ville de jeg skulle ta kontakt igjen på morgenen. Ringte inn i 07 tiden, fikk beskjed om å komme inn. Kontroll av baby og meg selv var kjempe fint [emoji170] men de er bekymret for smertene mine, må morfin til. Smertene nå sitter kun i selve bekkenet, hoftene osv (altså skjelettet), og er ikke de smertene jeg hadde sist innleggelse (hydronefrose, ligamentstrekk osv).Venter nå på Rtg av bekkenet for å se om det er noe strekking osv (vil ikke endre behandlingen, men da vet de hvertfall hva det er). De vil heller ikke sende meg hjem for jeg kan ikke ha så vondt, så de vil jeg skal være her og faktisk få smertelindring når jeg trenger det.

De vil ikke sette igang sånn som det er akkurat nå, pga førstegangsfødende og langvarig bruk av smertestillende samt at jeg er overvektig kan resultere i en laaaaaang og tøff fødsel for oss begge (er uke 38+0). Om jeg blir liggende i flere dager med samme behov for smertestillende og blir mer immobil så de må begynne med klexane, vil de på ny vurdere evnt igangsetting. Fødselslege håper vannet mitt bare kan gå av seg selv asap for å bli ferdig med det. Så bli innlagt så lenge jeg har behov for smertestillende eller vi finner en måte å smertelindre på hjemme. Prøver avlastning, avspenning, varme- og kuldeomslag, mobilisering og varmebad men ingenting fungerer.

Har ila innleggelsen nå hatt 5 forskjellige jordmødre (alle kjempe snille), men begynner å bli lei av å fortelle samme historie om og om igjen.. [emoji30] men er uansett mye bedre mtp på oppfølging og medmenneskelighet denne gang enn sist innleggelse på en annen avdeling.

Men blir litt oppgidd, for jeg kunne gjerne blitt igangsatt. Legen min mener jeg kan bli det, kommunejordmoren mener jeg kan bli det, familie og venner mener jeg kan bli det, alle mener igrunn igangsettelse er tingen. Jeg er jo enig med fødselslege her på huset at det er best om ting skjer på egenhånd, men når også jordmødrene på føden kommer en etter en og sier at ved vedvarende smerter så må man tenkte tidlig forløsning - ja da blir jeg litt forvirret [emoji848][emoji102]

Beklager langt og sikkert rotete innlegg, trenger bare å lufte hodet litt [emoji849]

Uff sender deg kjempegode trøsteklemmer :love022
Håper dem tar til vett, og gjør det du trenger!
Noen ganger vet faktisk vi gravide best selv!
Riktig god bedring fra Lykkespire<3

Uff sender deg kjempegode trøsteklemmer :love022
Håper dem tar til vett, og gjør det du trenger!
Noen ganger vet faktisk vi gravide best selv!
Riktig god bedring fra Lykkespire<3

Takk [emoji177] kroppen min er utslitt. For kun sovet 2-3 timer med morfinen også, selv om de mener den skal slå meg ordentlig ut. Så sier seg jo selv at smertene er store. Trenger krefter til fødselen, og krysser alt jeg har for at vannet plutselig bare går nå eller at riene kaster seg over meg!

Takk [emoji177] kroppen min er utslitt. For kun sovet 2-3 timer med morfinen også, selv om de mener den skal slå meg ordentlig ut. Så sier seg jo selv at smertene er store. Trenger krefter til fødselen, og krysser alt jeg har for at vannet plutselig bare går nå eller at riene kaster seg over meg!

Krysser alt jeg har for deg!

❤️ Stakkars deg. Håper smertene dine blir bedre snart, og hvis ikke: at de kan sette i gang fødselen din.

Stor klem

Huff sltså! De kan ikke hjelpe tol med å få i gang fødsel uten å gå til skrittet med å sette i gang medisinsk? Feks modningsakupunktur, tøye livmorhals osv?

Huff sltså! De kan ikke hjelpe tol med å få i gang fødsel uten å gå til skrittet med å sette i gang medisinsk? Feks modningsakupunktur, tøye livmorhals osv?

Har ikke hørt om eller fått tilbud om dette, men kan undersøke når jeg flytter avdeling i morgen!

Går det bedre?

For en forferdelig grusom dag det har vært så langt [emoji17] har nå blitt flyttet fra fødeavdelingen og over til observasjonspost for gravide (skulle skje i går, men utsatt til idag).

Har i nå 7 mnd stått på sterke medisiner fast pga smerter relatert til svangerskapet. Har hele tiden selv vært skeptisk til dette pga mange dårlige og vonde historier om abstinenser/avhengighet osv - men alle instanser jeg har vært innom har sagt at de smertestillende jeg tar, i de dosene jeg får er Ok og vil ikke opptre farlig for baby når han kommer ut. Fødelege på poliklinikk oppfordret meg likevel til å prøve å kutte ut depot-tablettene for å være på den sikre siden. Har ikke tatt depot-tbl på rundt 1,5-2 mnd og er veldig fornøyd med at jeg He klart meg uten.

Har siden innleggelse på lørdag fått heftige doser med morfin rett i rumpa, skulle gå helt greit for baby. Idag kom det en lege som gav beskjed om at vi måtte kutte ut morfin for det gav store muligheter for avhengighet og abstinenser hos barnet, og det samme gjelder tydeligvis de smertestillende jeg også har tatt de siste 7 mnd.

Så nå sitter jeg her med en følelse av at jeg ikke har gjort noe annet enn å fysisk skade mitt ufødte barn de siste 7 mnd. Hadde jeg fulgt magefølelsen og ikke hørt på ekspertene hadde jeg ikke tatt de smertestillende, da hadde jeg heller levd i et helvete. Jeg hadde ALDRI tatt de tablettene om jeg visste det kom til å skade barnet mitt.

Legen sier nå at ungen kommer til å måtte være på nyfødtintensiv i flere dager for behandling, hvor behandlingen da er morfin hver 4. time....

De vil fortsatt ikke sette igang fødselen, for ungen har det best i magen. Altså hva faen slags tull er det? Det beste er jo om han kommer ut så han slipper å bli påvirket av mine medisiner.

Nå er planen til legen å som sagt kutte ut morfin, gå over til depot tabletter igjen i en mye større dose enn jeg har til vanlig + oxynorm tabletter ved behov. At oxynorm ikke fungerer på disse smertene er jo grunnen til at jeg ble innlagt for å få morfin [emoji102][emoji849] såå nå vil de at jeg skal ta tabletter jeg vet ikke fungerer. Da vil jeg mye heller leve i et smertehelvete enn å stappe i «ungen» tabletter som ikke virker på meg.

Skal opp til ny diskusjon i kveld/morgen ang igangsettelse... håper de da kan bli enige om at det beste for oss begge er at han kommer nå [emoji170]

Psyken min er nå helt ødelagt.

Herlighet, for et kaos! Hva var årsaken til smertene dine i utgangspunktet? Har du en bedre halvdel med deg som kan hjelpe deg å stille litt krav?

Jeg ble innlagt forrige svangerskap pga bekkensmerter. Fikk morfin og paraset i fire dager. Fikk så reise hjem på perm når helga kom, da skulle jeg gå på kun paraset fra lør-man. Og planen var igangsettelse fra mandag. Jeg fødte av meg selv den søndagen så det ble ikke noe av igangsettelse. (Hadde da vært akkurat 40+0). Jeg gråt om hjelp og var helt ferdig! Men de ville ikke sette igang pga hensyn til baby. De sa også at jeg helt fint kunne få morfin, hørte aldri noe om at det var skadelig for baby. Prøv å stå på krava og få noen til å backe deg k samtalene, hva med å få med jordmor som har fulgt deg i svangerskapet? Det er så tungt og vanskelig både fysisk og psykisk å ha det slik du har det nå. Jeg ble hørt i dette svangerskapet og fikk sette i gang 37+4, men har jobbet for det sammen med jordmor i mange måneder. Håper det ordner seg for deg snart og at du slipper å gå noe særlig lenger. [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

For en forferdelig grusom dag det har vært så langt [emoji17] har nå blitt flyttet fra fødeavdelingen og over til observasjonspost for gravide (skulle skje i går, men utsatt til idag).

Har i nå 7 mnd stått på sterke medisiner fast pga smerter relatert til svangerskapet. Har hele tiden selv vært skeptisk til dette pga mange dårlige og vonde historier om abstinenser/avhengighet osv - men alle instanser jeg har vært innom har sagt at de smertestillende jeg tar, i de dosene jeg får er Ok og vil ikke opptre farlig for baby når han kommer ut. Fødelege på poliklinikk oppfordret meg likevel til å prøve å kutte ut depot-tablettene for å være på den sikre siden. Har ikke tatt depot-tbl på rundt 1,5-2 mnd og er veldig fornøyd med at jeg He klart meg uten.

Har siden innleggelse på lørdag fått heftige doser med morfin rett i rumpa, skulle gå helt greit for baby. Idag kom det en lege som gav beskjed om at vi måtte kutte ut morfin for det gav store muligheter for avhengighet og abstinenser hos barnet, og det samme gjelder tydeligvis de smertestillende jeg også har tatt de siste 7 mnd.

Så nå sitter jeg her med en følelse av at jeg ikke har gjort noe annet enn å fysisk skade mitt ufødte barn de siste 7 mnd. Hadde jeg fulgt magefølelsen og ikke hørt på ekspertene hadde jeg ikke tatt de smertestillende, da hadde jeg heller levd i et helvete. Jeg hadde ALDRI tatt de tablettene om jeg visste det kom til å skade barnet mitt.

Legen sier nå at ungen kommer til å måtte være på nyfødtintensiv i flere dager for behandling, hvor behandlingen da er morfin hver 4. time....

De vil fortsatt ikke sette igang fødselen, for ungen har det best i magen. Altså hva faen slags tull er det? Det beste er jo om han kommer ut så han slipper å bli påvirket av mine medisiner.

Nå er planen til legen å som sagt kutte ut morfin, gå over til depot tabletter igjen i en mye større dose enn jeg har til vanlig + oxynorm tabletter ved behov. At oxynorm ikke fungerer på disse smertene er jo grunnen til at jeg ble innlagt for å få morfin [emoji102][emoji849] såå nå vil de at jeg skal ta tabletter jeg vet ikke fungerer. Da vil jeg mye heller leve i et smertehelvete enn å stappe i «ungen» tabletter som ikke virker på meg.

Skal opp til ny diskusjon i kveld/morgen ang igangsettelse... håper de da kan bli enige om at det beste for oss begge er at han kommer nå [emoji170]

Psyken min er nå helt ødelagt.
Når det gjelder morfin og lignende har du IKKE skadet ungen din i 7 mnd med det ❤️ For det er kun et problem rett før fødsel. Jeg fikk masse morfin for noen uker siden da jeg var innlagt for nyrestein i en uke. Både i åra og sprøytestikk i låret, mange mange ganger i døgnet. Det var ikke noe problem. Men de sa at hadde jeg vært nærmere fødsel hadde de ikke gjort det (jeg var vel 32 uker på vei da) fordi det kun er da det er et problem fordi barnet kan bli slappere under fødsel og få abstinenser.

Men det er altså kun rett før fødsel det er et problem.

Ønsker deg masse lykke til videre ❤️

Når det gjelder morfin og lignende har du IKKE skadet ungen din i 7 mnd med det [emoji173]️ For det er kun et problem rett før fødsel. Jeg fikk masse morfin for noen uker siden da jeg var innlagt for nyrestein i en uke. Både i åra og sprøytestikk i låret, mange mange ganger i døgnet. Det var ikke noe problem. Men de sa at hadde jeg vært nærmere fødsel hadde de ikke gjort det (jeg var vel 32 uker på vei da) fordi det kun er da det er et problem fordi barnet kan bli slappere under fødsel og få abstinenser.

Men det er altså kun rett før fødsel det er et problem.

Ønsker deg masse lykke til videre [emoji173]️

Ikke det overlegen sa her hvertfall, så er så lei av å få motsigende beskjeder fra alle hold. Virker ikke som noen snakker sammen. Så var ganske greit å få en samtale med overlegen når mannen min var med, for fikk litt mer klarhet i ting. Samt det kom frem at de var ganske feilinformerte om min situasjon også. Skulle begynne å behandle problemer som ikke var tilstede osv.

Føler meg litt bedre nå, men ikke så veldig alikevel.

Ikke det overlegen sa her hvertfall, så er så lei av å få motsigende beskjeder fra alle hold. Virker ikke som noen snakker sammen. Så var ganske greit å få en samtale med overlegen når mannen min var med, for fikk litt mer klarhet i ting. Samt det kom frem at de var ganske feilinformerte om min situasjon også. Skulle begynne å behandle problemer som ikke var tilstede osv.

Klem til deg ❤️

Sender deg en god klem og håper dere finner den løsningen som er best for både deg og baby <3

Back
Topp