Innlagt en uke etter fødsel

Sonniken

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Jaja, så ble man lagt inn på sykehuset igjen da.. Jeg som var så fornøyd med å bare ha en natt på sykehus denne gangen! :(

Våknet med kjempevondt nede i magen (nesten litt sånn konstant etterrier, bare veldig intenst på en plass) og så begynte jeg å fryse noe infernalsk. Hadde 39,5 i feber da jeg kom på sykehuset... De sjekket med ultralyd, og det var kanskje litt rester i livmor, men virket ikke som legen mente det var av betydning. (De fikk ut bittelitt rester med vakuum, men legen sa det pleide å komme mer når det var rester).. Så nå ligger jeg og venter på hva de finner ut da..

Ikke akkurat slik vi hadde tenkt å tilbringe lørdag og helg på... :( Svigers er hjemme med storebror. Men hverken jeg eller mannen har sovet siden kl.2 i natt. (Det var da det startet veldig akutt)
 
Da blir det antibiotika intravenøst og mest sannsynlig utskrapning i ettermiddag... Spent på når jeg kommer meg hjem igjen :p
 
Så kipt! Riktig god bedring
 
Uff høres fælt ut kort tid etter fødsel. Man vil jo helst ha underlivet sitt i fred denne perioden.
Håper det er fort gjort, og at du kommer deg hjem igjen snart.
 
Huff! Det hørtes absolutt ikke noe gøy ut.. Masse lykke til :) Håper du får reise hjem kjapt :Heartred
 
Takktakk! <3 Jeg kom meg heldigvis relativt raskt hjem, vi dro hjem i går kveld etter eget ønske. Jeg slapp heldigvis mer antibiotika, bare en dose intravenøst nede på intensiven etter inngrepet..

Jeg fikk kraftig spinalbedøvelse da, så jeg lå ganske mange timer nede før jeg fikk følelse i beina igjen. Når jeg kom opp igjen var ikke mannen eller frøkna særlig fornøyd, for de oppe på barsel/nyfødt skulle jo passe henne mens jeg var nede og før mannen kom tilbake (han måtte hjem en tur og ordne litt for storebror som ble med farmor og farfar hjem) Mannen kom ca akkurat da jeg var ferdig, men de måtte vente mange timer før jeg fikk komme opp.

Jeg hadde jo pumpet meg rett før jeg dro ned, men det hadde visst frøkna drukket raskt opp og ville ha mer.. Så når mannen kom lå hun og gråt, virket ikke som de hadde tenkt å gjøre så mye med det sa han, så han var glad han kom såpass raskt.. Men så ble jo han gående med henne i flere timer uten melk, og de sa til han at de ikke kunne sende henne ned til meg! :( Mens jeg lå jo der nede og trodde alt var greit! :(

Så til slutt hadde de endt opp med å gi henne MME, så når jeg kom opp med sprengte bryst ville hun jo nesten ikke ha noe mer... Godt å ha kommet seg bort fra sykehuset nå kjenner jeg!
 
Måtte inn på sykehuset igjen på mandagen, da blodprøvene hos fastlegen ikke var helt som de ville.. Men etter et par timers venting fikk jeg dra hjem igjen :) Formen er litt opp og ned, rimelig sliten etter mye mas og lite søvn nå.. men har sovet godt nå de to siste nettene, så begynner å komme seg :)
 
Går bra nå :) Tok en del tid før formen kom seg, ble ganske slått ut av infeksjonen og enda mer sykehus.. Men en stund etter at jeg var ferdig med Penicillin-kuren begynte formen å komme seg sånn smått :) Veldig greit å være ferdig med den, for jeg brukte både Apocillin og Dalacin, så både jeg og lille fikk vondt i magen :p
 
Back
Topp