Innkjøring i barnehagen

Mrs White

Forelsket i forumet
Hei!
Vi begynner innkjøring i barmehagen dem 7. augus. Blir stas! Junior har vært hos dagmamma april-juni så vi er bittelitt forberedte med å gi ansvaret over til fremmede i alle fall :)

Lurte dog på hvordan dere andre skal gjøre det ift innkjøring og hvem av dere som blir med til barnehagen disse dagene; tar dere annenhver dag eller går begge eller er det kun en av dere?

:)
 
Vi har første dag i morgen og jeg må si det er en spesiell følelse. Er så glad vi har hatt henne hjemme i 1,5 år og tror hun er klar for barnehage nå, men selv kunne jeg nok vært hjemme til hun er 2år ;-). Holder på å stryke på navnelapper på klærne og pakker i sekken hennes. Rart at de allerede skal få sitt eget liv uten at vi vet om alt de gjør. Barnehagen er liten og vi har vært på besøk to ganger så vi er litt forberedt, men tror det blir en overraskelse når hun skjønner at vi ikke er der når det trengs. I morgen og tirsdag skal både jeg og faren være med, drar fra henne og kommer tilbake et par ganger på tirsdag, onsdag er faren på jobb, jeg leverer og henter henne etter en kort dag og så på torsdag er vi begge i jobb igjen. Har muligheten til å hente henne litt tidlig både tors og fre, så det ikke blir så lange dager første uka. Til vanlig kommer hun til å leveres ca 7.30 av meg og hentes av faren 16. Hvordan skal dere gjøre det? Håper det går fint for dere!
Gleder meg til hun (forhåpentligvis) lærer av de andre barna at det er mulig å sitte stille og spise en hel brødskive uten å løpe et maraton mellom hver bit!
 
Ååå hvor jeg gruer meg. Har ei på 10 år, så jeg har jo prøvd det før. Men, det er jo lenge siden og dette er lillejenta ;) Vi har ikke plass før den 19. august. Vi begynner på jobb den 12 og 13, så besteforeldre stiller opp en uke før bh start. Når bh er i gang skal pappa være med første dagen, (Han har fri hver mandag) Jeg tar fri tirsdag for å være tilgjengelig. Onsdag har jeg fri, så da er jeg også med. Pappa tar fri torsdag, og jeg har kort dag fredag ( til kl 13.15). Tror det ordner seg bra, da hun er veldig sosial. Men hun er så mammadalt. Også må vi bryte opp de koselige rutinene vi har. Kanskje det blir verre for a mor enn for lillegull ;) Kunne ha vert hjemme et år til uten problemer. Koser meg med gullet hver dag. Ja til lengere permisjon! :laughing002
 
Litt skummelt er det alt, men jeg tror det blir veldig fint for han. Det er kun 8 barn i vår barnehage, synes det er helt supert når han er så liten som han er.

Jeg tror nok at vi tar annenhver dag; jeg onsdag, samboern torsdag og så tar jeg fredag igjen, til tross for at jeg egentlig borde være på jobb (og faktisk tjener mest) - men jeg synes det er mye viktigere med sønnen min! Jobben får klare seg uten meg til tross for at vi har en deadline - det er bare å delegere og hvis nødvendig kan jeg alltid jobbe litt på kveldene :-D

Dog er jeg litt nervøs fordi junior har i det siste fått et forferdelig humør - han slåss og får plutselig raseriutbrudd! :-( Håper ikke det blir til et problem i barnehagen.. Han er ellers en veldig blid og utadvendt gutt så jeg håper at han viser de sidene mest :)

De begynner å bli så store, våre små troll!
 
Her begynner lillegutt i barnehagen den 19.august. Første dagen jobber jeg sent så er med han da også har jeg tatt fri de 2 neste dagene. Pappaen er også med da han enda har pappaperm, så lillegutt vil få en lang og go tilvenning.
Veldig spent på hvordan det går da han er veldig mamma/pappa dalt. Og også får noen raseriutbrudd i løpet av dagen. Han er veldig glad i oppmerksomhet (noe han får mye av da han er eneste barn på begge sider foreløbig) men har en vrien måte og vise han vil ha mer, da han kan bite (mest meg og pappaen) og river i håret til dem rundt han. Så håper det blir bedre etterhvert når han begynner i barnehagen.

Så alt fort stor gutt, men fortsatt mammas og pappas lille god gutt<3
 
Da har vi hatt første dagen i barnehagen. Vi var der 9:30 og gikk ca 12. Det gikk fint, junior bare tar før seg - er ikke beskjeden en plass! Men han slo en spade i ansiktet på ene jenta det første han gjorde.. Og sen viste han sin sterke vilje når han ikke ville sitte still å spise. Men derimellom var han bare blid og fornøyd.

Han var garantert den livligste der - hehe. Det var å andre siden kun to andre som hadde begynt, men jeg tror allikevel at det skal bli vanskelig å slå hans energinivå :-D
 
Hvordan går det med dere i barnehagen? Her går det veldig fint. Må si det var litt omstilling for meg å dra fra henne i starten, men heldigvis koser hun seg i barnehagen, så da kan jeg koble ut på jobben. Det ble noen urolige netter første uka og mye "mamma-roping", men nå går det greiere å levere også. Hun spiser innmari lite mens hun er der, men tar det igjen til middag og kveldsmat som er det vi rekker omtrent før det er legging 18-18.30.
 
Junior storkoser seg fremdeles i barnehagen. Det er til og med sånn at jeg nå får en klem og så "hadet" når jeg leverer, ikke noe grining i det hele tatt! Det er bare kos! Da vet jeg at han har det fint.

Men ellers så er vi akkurat nå igjennom første forkjølelse med hoste og oppkast (1 gang, foreløpig) etter barnehageoppstart.
Jeg har også blitt dårlig, men på meg kom det ut begge veier, samtidig (beklager detaljer) :-(
 
Back
Topp