Innkjøpstråden

Moije93

Andre møte med forumet
Julibarna2024☀️
For alt jeg vet har dere denne allerede i skjult gruppe, men jeg prøver meg :greet025

Noen som har gjort noe innkjøp enda? Enten til deg selv eller baby :Heartred har selv ikke turt å kjøpe noe til baby før jeg har vært på OTUL, men har vært fristet!

Til meg selv har jeg:

:Heartred Bbhugme - hadde denne fra før da jeg sliter med korsrygg. Beste kjøpet jeg har gjort for meg selv noengang!
:Heartred 3 stk ammebher - fordi alle andre bher føles dritt å ha på!
:Heartred Tumbler - fordi jeg er evig tørst og den holder isvannet kaldt lenge.

På innkjøpslista står det at jeg trenger fler comfy klær... det meste føles æsj ut å ha på om dagen uansett hvor det strammer.

Ettersom yngste her bare er 11mnd så har vi inntil videre alt vi trenger tror jeg, så ikke kjøpt noe som helst enda.. men om jeg får en jente denne gangen , da må vi nok kjøpe inn litt "jenteklær" og sløyfer også :angelic:

Ettersom yngste her bare er 11mnd så har vi inntil videre alt vi trenger tror jeg, så ikke kjøpt noe som helst enda.. men om jeg får en jente denne gangen , da må vi nok kjøpe inn litt "jenteklær" og sløyfer også :angelic:
I samme situasjon som deg, bare at mitt barn er 2,5 år, har det meste både til meg selv og baby, men ettersom vi bruker gravid-/ammeputa til å være en ekstra stopper på senga til sønnen vår spørs det om det kanskje blir behov for en til når jeg vil trenge den til å sove med. Har mye tøy som fungerer bra til begge kjønn.

Skal du skaffe dobbelvogn?

I samme situasjon som deg, bare at mitt barn er 2,5 år, har det meste både til meg selv og baby, men ettersom vi bruker gravid-/ammeputa til å være en ekstra stopper på senga til sønnen vår spørs det om det kanskje blir behov for en til når jeg vil trenge den til å sove med. Har mye tøy som fungerer bra til begge kjønn.

Skal du skaffe dobbelvogn?
Ja planen er en dobbelvogn , men ikke bestemt oss for hvilken det blir enda.. og skal nok kjøpe brukt, for de er så dyre :bag:
Tenker det er lurt å ha muligheten til å ha kontroll på begge i vogna selv om man er alene med dem :hilarious:

Jeg kjøpte Bbhugme i sommer, og rakk å ha MA mellom da jeg bestilte den og den dukket opp på postkontoret :p. Det var rimelig sårt. Hadde tenkt til å sende den tilbake direkte, men bestemte meg for å beholde den. Håper jeg får bruk for den denne gangen :chicken:!

Ellers har vi kjøpt tørketrommel :hilarious:

Har det aller meste, men må ha ny liggevogn. Solgte den vi hadde og gikk over til babyjogger city elite etter ganske kort tid… den er ganske godt brukt og slitt, så hadde vært koselig med ny til mini som kommer.
Har masse klær og utstyr, men en eller annen form for automatisk gyngevugge/stol tror jeg nok vi også vil skaffe oss, hadde arva den vi brukte sist og har gitt den også videre :)
Skaffa meg aldri cosyfix ammepute heller sist, men husker fra sykehuset at den var sykt god og stabil, så kan være jeg vil investere i det også. :)

Jeg har ingenting.. Kunne trenge en sjekkliste med alt man trenger før baby kommer, sånn at jeg kommer til å huske alt :laughing021
Gjerne en sånn "Dette MÅ man ha, dette bør man ha, dette trenger man ikke" liste

Jeg har ingenting.. Kunne trenge en sjekkliste med alt man trenger før baby kommer, sånn at jeg kommer til å huske alt :laughing021
Gjerne en sånn "Dette MÅ man ha, dette bør man ha, dette trenger man ikke" liste
Jeg har skrevet opp noen ting i juni:-) en liten erfaring jeg har gjort meg fra jeg var førstegangs.

Kan være et greit utgabgspunkt:-) så er det sikker noen andre småting som jeg har glemt i listen min, skal prøve å huske p oppdatere den om jeg kommer på mer;-)

Jeg har skrevet opp noen ting i juni:) en liten erfaring jeg har gjort meg fra jeg var førstegangs.

Kan være et greit utgabgspunkt:) så er det sikker noen andre småting som jeg har glemt i listen min, skal prøve å huske p oppdatere den om jeg kommer på mer;-)
Ooh, da skal jeg inn der og snike! Takk :love017

Fikk BB hug me i 1. desember gave av mannen, den er gull verdt!

Ellers har vi kjøpt kommode (stellebord, leander på toppen), seng (Stokke Sleepi med utvidelse) og Moonboon :Heartred

Avventer resten, da besteforeldre (som ikke enda vet) muligens vil bidra med noe :love017

Har vi alt vi trenger fra før, det eneste vi trenger å kjøpe er en til Tripp Trapp stol (så de får en hver), søskenvogn og så vil vi kjøpe et par klesplagg til som lille skal få som ikke er arvet, som vi sparer på i en minneboks slik vi har gjort med storesøster :Heartred

Har vi alt vi trenger fra før, det eneste vi trenger å kjøpe er en til Tripp Trapp stol (så de får en hver), søskenvogn og så vil vi kjøpe et par klesplagg til som lille skal få som ikke er arvet, som vi sparer på i en minneboks slik vi har gjort med storesøster :Heartred
Jeg tenkte å få noe av det jeg eller min bror hadde som baby til min.

Må hvert fall ha ny bil, tvillingvogn, stellebord fra IKEA som er bredt nok, en ny bilstol fra besafe, på sikt to nye sprinkelsenger for jeg nekter å kjøpe enda en av Stokke sleepi, den vi har får heller storesøsteren få ha til hun er vokst ut av den. Har også innmari lyst på moonboon til tvillinger, men med alt vi må ha blir det fort sinnsykt dyrt.. så får se hvordan det blir med den. Hjelpes kjenner en svidd lukt fra pengeboka allerede!

Har allerede noe utstyr, så godt å slippe aaalt på nytt. Har masse jente klær, så håper hvertfall den ene tvillingen er ei jente :laughing002 Blir nok uansett å handle mye brukt, og satser på vi kan Arve litt fra familie som vi gjorde med jenta vår da hun ble født dersom vi skulle få gutt også:Heartred

Må kjøpe bilstol og bæresele (gav vekk en super angelpack da jeg var heelt sikker på at to var nok!). Litt usikker på vogn, har en bugaboo et eller annet som vi kjøpte brilt, tenker den får holde også nå ellers må vi få plass til tre barneseter i en model y, det blir trangt men har en kollega som får det til så vet det er mulig

Jeg hadde noen bonuspoeng så har brukt dem på en babywrap fra Artipoppe :) Håper jeg får en mer bærevennlig baby nå enn hva det første barnet var!

Ting som står på listen som jeg savnet med forrige er:
Cozyfix ammepute
Babynest fra najell
Stellesekk (ikke veske)

Tror jeg også skal kjøpe ny madrass til moonboon med tisselaken fordi vi har lånt bort vår gamle til så mange, at jeg vil ha en helt ny når den nye babyen kommer.

Ja planen er en dobbelvogn , men ikke bestemt oss for hvilken det blir enda.. og skal nok kjøpe brukt, for de er så dyre :bag:
Tenker det er lurt å ha muligheten til å ha kontroll på begge i vogna selv om man er alene med dem :hilarious:
Er nok veldig lurt, ja. Min bror og familien har mountain buggy sin. Den er jo ikke så veldig «fancy», men sykt praktisk synes jeg fordi den tar nokså liten plass lagt sammen, er veldig god å kjøre og har håndbrems. Vår er jo 3 år i sommer, så må nesten se det litt an om det er behov for sånn vogn eller ikke. Praktisk å kunne trille begge rundt uansett, men ikke sikkert han sover så mye lenger når vi kommer så langt. ;)

Back
Topp