Innkjøpslister

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Skriver dere innkjøpslister? I såfall, har dere lyst til å dele den? :)

Jeg har begynt å skrive men er førstegangs så er litt usikker på hva vi trenger og om det er noe jeg ikke har tenkt på.

Skal begynne på den nå selv, men førstegangs her og... så sikkert mye jeg trenger som jeg ikke kommer på :smiley-bounce012 så følget denne tråden jeg :p

Alle må jo tilpasse hva de vil prioritere, men her er min fra graviditetsboken med skriblerier. Håper dere skjønner håndskriften min. [emoji1]
0bc732b04882d4581ec6f803739590eb.jpg
9973a67dd6d633d9d2150a91b309faec.jpg
66b1ce940bc2a0dd5c4bb577ebf94d5a.jpg

Jeg har ikke startet på liste, men så en video med et tips jeg har tenkt til å følge.
Å brukes mest body på babyen de første månedene. For å minske ubehag og gråting på grunn av klær.
Minst mulig knapper eller noe som skal over hodet.

Større kvalitetsikring av produktet for å sikre at det ikke er noe farlig i.

Hender de putter i noe ekstra i vanlig grønnsåpe for å påstå at det er mer rengjørende [emoji6]

Leste et sted at det var bra å vaske barnet med... tror jeg? Husker ikke helt lenger, det er en stund siden. Men det hørtes lurt ut. [emoji38]

Det er fint å ha medisinsk grønnsåpe i badekaret for mor. For å roe ned høna og stingene etter fødsel [emoji23]
Jeg har brukt det når jeg hadde betent sår under en negl og det hjalp veldig! Så har troen på at høna liker det og [emoji23]

Har fått denne lista her:

faa65b580eb90221b230b82daa3cbb2d.jpg

Mitt beste tips er hvertfall å ikke kjøpe alt for mye, se an litt hva som trengs.
Stelleprodukter; Få tak i alle gratispakker du kan
babypakker.no
Mange prøvepakker av diverse produkter der. Personlig trengte vi ikke mer sist, brukte ikke opp det engang (men selvfølgelig er både pupper og babyrumper forskjellige).
Badebalje brukte vi ikke de første ukene, vasken på badet er mer enn bra nok for en nyfødt.
Ammepute brukte (eller savnet) jeg aldri, fullammet i seks mnd.
Det blir gjerne også noen bomkjøp, det som er uunnværlig for noen kan være helt bortkastet for andre. For min del var vippestol, bæresele (ergobaby), badestol (for å ligge i i baljen) hvertfall stående mer eller mindre ubrukt med forrige. Tok i bruk bæresela da han ble større som alternativ til bæremeis noen ganger.
Alt i alt må hver enkelt finne ut selv hva de tror blir brukt.

Enig med hun over [emoji121]️ Ikke kjøp ting du ikke vet at du trenger!

Det er feks ikke sikkert du trenger pumpe! Eller ammepute. I alle fall ikke apoteket mener du må ha.

Når det er sagt, elsker jeg ammepute og babynest! Det funka for meg :D

Som de sier, ikke kjøp for mye :) butikkene er åpne etter babyen er kommet også ;) vi er forskjellige med hva vi bruker og ikke, for min del var vippestol uvurderlig da frøkna ble sint av å ligge helt flatt på gulvet fra begynnelsen :) så hun satt i den akkurat mens jeg dusjet o.l :)

Back
Topp