Innkjøpslister

Orkidee

Elsker forumet
Hva må man ha til babyen når den blir født?
Hvor mange Bodyer i hvilke str ect
Utstyr ol.

Tips mottos med takk:)

8-10 bodyer og 8-10 strømpebukser i 56 (husk man får mye i gave)
2-3 plagg str50 ville heller kjøpt flere etter msn ser hvor stor babyen er;)
Litt str i 62 men kos å dra på shopping når babyen er kommet å :D
Lue,votter,dress,lue (ULL og ett sett i bomull) noen barn reagerer på ull mot kroppen.

*purelan til nippler mååååå ha:pammeinnlegg og ammebh og ammesinglett
* bilstol og bilstolpose:p
* bepanten til rompa og potetmel
* gulpekluter store og gasskluter til vask i ansiktet og rompa:D
* badeolje og fuktkrem (uten parfyme)
* bleia i str 1 og 2
Er mer åsså da... Men litt jeg kommer på nå

Vi hadde 4-5 bodyer og 3-4 strømpebukser klart i str 56 forrige gang, og det var mer en nok. For det første så vokste han seg veldig fort ut av det, og så fikk vi masse gaver i str 56:)

Lue,votter,dress,lue (ULL og ett sett i bomull) noen barn reagerer på ull mot kroppen.

* bleia i str 1 og 2
Supert! Jeg er helt nybegynner så dette er helt topp!!

Her var snuppa ganske lita, og jeg var veldig glad for at jeg også hadde kjøpt en den klær str 50. Hun svømte i det meste i begynnelsen, selv om hun var født til termin og var 48cm lang. Veldig greit å slippe å dra ut å handle med en gang! Gå for sparkedrakter og bukser med fot så slipper du styret med at de sparker av seg de bittesmå sokkene. Omslagsbody er lurt, så man slipper å dra bodyen over hodet.

Ellers var gulpekluter et must, og denne gangen kjøper vi nok babynest så hun kan sove f.eks. på sofaen på dagtid. Så må du jo ha stellebord og/eller madrass, termometer, neglesaks, kremer (her gikk det mest i weleda) og selvsagt masse bleier. Nyfødt badesete var også veldig bra å ha, så slipper du å ødelegge ryggen med en gang :)

Gå gjerne innom en babybutikk å spør om start-liste - de er heeeeelt geniale :) der står størrelsene og antall og er ett gjennomsnitt av hva folk flest kjøper.

Bodyer og strømpebukser var det eneste som ble brukt her de første mnd. Dress og tynn lue til å ha i vogna.

Bilstolpose er veldig kjekt!

Babynest var for oss helt uunnværlig. Brukte det i flere mnd. Jeg sydde selv, men finnes fine å få kjøpt brukt til en billig penge.

Små håndklær til å ha på stellebordet. Jenta vår tisset hver gang vi tok av bleien, så var greit å ha mange håndklær.

Badebalje med spedbarnsstøtte er kjekt.

Vippestol er veldig greit å ha. Jeg satte jenta i den mens jeg dusjet, laget middag osv.

Helseteppe e.l. til å ha over babyen når den sover inne.

Gulpekluter, små vaskekluter. De har kjekke pakker med kluter på bl.a. Kid.

Drikkeflaske til deg selv. Blir vanvittig tørst av å amme!

Termometer og paracet er det greit å ha liggende, til den dagen barnet får feber.

* bleia i str 1 og 2

Jeg fødte 29.februar sist og har aldri brukt bilstolpose. Bare brukt er teppe over, for der blir jo fort ganske varmt i bilen..

Bepanthen og sinksalve var også uaktuelt å bruke, da han fikk utslett. Vil anbefale deg å teste ut de små tubene med salver som du får i babyboksene og vente med å kjøpe til de ser hva som passer for nettopp ditt barn. Hos oss har vi aldri kunnet bruke noe annet mot sår stump enn potetmel og fett (i form av løveapotekets barnekren)

Mange fine tips!

Men bilstolpose i mars? Usikker på om det er en nødvendighet?

Jeg fødte 29.februar sist og har aldri brukt bilstolpose. Bare brukt er teppe over, for der blir jo fort ganske varmt i bilen..

Bepanthen og sinksalve var også uaktuelt å bruke, da han fikk utslett. Vil anbefale deg å teste ut de små tubene med salver som du får i babyboksene og vente med å kjøpe til de ser hva som passer for nettopp ditt barn. Hos oss har vi aldri kunnet bruke noe annet mot sår stump enn potetmel og fett (i form av løveapotekets barnekren)
Hadde ikke klart meg uten bilstolpose, var så kjekt å ikke måtte kle på de så mye før man gikk ut. Begge mine andre kom i sep. Og okt.
Minsta mi reagerte også på sink, så greit å være litt forsiktig første gang man smører, da barn reagerer ulikt ja;)

Du kan også bare ha ett pledd, jeg har en strikka pose man kan bruke i bilen :D
Jeg bare tenker det høres veldig varmt ut med bilstolpose i mars måned.
Jeg hadde også strikkapose i begynnelsen av februar sist :) og pledd over. Funka fint :) bilen skal jo gjerne være varm i forkant.

Jeg bare tenker det høres veldig varmt ut med bilstolpose i mars måned.
Jeg hadde også strikkapose i begynnelsen av februar sist :) og pledd over. Funka fint :) bilen skal jo gjerne være varm i forkant.
.

Bor i nord... Her kommer ikke sommeren før seint :p jeg hadde bare på de body og strømpebukse og dunpose var veldig kjekt ;) så ikke så mye klær under ;)

.

Bor i nord... Her kommer ikke sommeren før seint :p jeg hadde bare på de body og strømpebukse og dunpose var veldig kjekt ;) så ikke så mye klær under ;)
Ja. Selvfølgelig.

Ha ha.

Gravidhjernen min tenker at alle bor på østlandet :( :P

Dette var dagens.

Back
Topp