Innkjøpsliste

Mammaatil1

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Noen som kunne tenke seg å komme med tips til liste over ting man trenger som førstegangsgravid/førstegangsforeldre? [emoji4]

Det kommer an på om du vil være godt dekket og ikke måtte på butikken den første tiden (sånn som meg) eller om du vil kjøpe bare det nødvendigste før barnet er født? :)

Er også førstegangs og synes det er greit å ha ting på plass FØR barnet kommer. Hvert fall ting vi trenger den første tiden:)
Den lista nevnt ovenfor er et godt utgangspunkt.
Vi har kjøpt inn:
klær, pledd, sengetøy til de første mnd.
Bilstol, vogn, stelleveske og seng.
Stelleprodukter, kluter, smekk osv
Babycall, lammeskinn, vognpose osv er jo ting som er nice to have.
Anbefaler å sette dere inn i (store) ting før dere kjøper, gå og se på de, test de ut osv. Kvalitetsmessig er eks de fleste vogn og bilstoler like, men spørs hva dere foretrekker av funksjon, str og utseende. Spør noen nærmest i kretsen som har småbarn hva de fikk bruk for eller ble totalt bomkjøp (og hvorfor) hvert fall de mindre viktige tingene:)
Det er en jungel der ute, og vi visste ikke hvor vi skulle starte. Men vi har bare satt oss inn i hva vi har behov for og hva som kan gjøre hverdagen med spedbarn litt enklere. Vi har spurt venner med småbarn om råd og tips og tatt et par ting om gangen.
Husk også å kjøpe inn klær/ting til deg. Lykke til!

Tenker ihvertfall å ha ting jeg vet jeg får bruk for klart før babyen kommer, så kan jeg heller kjøpe ting som f.eks brystpumpe når jeg vet jeg får bruk for det eller ikke [emoji1]

Kan jo lime inn min liste, er bare i uke 19 men begynner å få det meste på stell føler jeg :P her kopierer jeg bare rett inn så tilgi meg at den er litt rotete. Jeg ønsker ikke å gå å handle den første tiden så for min del har jeg heller tenkt at det får bare være om noe av det ikke blir brukt. Men sløser jo selvsagt ikke med pengene.

HAR IKKE:

Såpe, krem, neglsaks, bleier, snørrfjerner, Febermåler https://www.clasohlson.com/no/Digital-febertermometer-Braun-High-Speed-PRT1000/34-1507?gclid=EAIaIQobChMIk4vW15Wm2QIVVV8ZCh1Zuwe8EAQYAiABEgLjnvD_BwE

D-vitamin dråper

Overmadrass til seng

Sengehimmel til krybbe

Stellematte til stellekommode

Babygym (IKEA)

Sengekant

Ammesinglett, ammeinnlegg, ammepysjamas, undertøy.

HAR :

Ullteppe

Helseteppe

Klær

Bleiebøtte

Refillposer

Babycall

Smekker

Laken

Gulpekluter

Vippestol

Tripptrappnyfødt