Innkjøpsliste

• Trådstarter Trådstarter Wardruna
  • Opprettet Opprettet
W

Wardruna

Guest
Gressenke i kveld, så sitter å prøver å skrive innkjøpsliste for å få tiden til å gå.. Både ting jeg skal ha til lillegull, men også til meg selv..
Hva står på lista deres? Alt mellom himmel og jord! Sikkert masse jeg ikke tenker over...

Stokke tripp trapp og newbornsetet

Klær (om d er jente)

Newbornset til stolen, stol som vibrerer, brystpumpe, babycall, sengetøy (har kun rosa), sikkert noe tøy... Men ellers er det mest å få hentet ting hos søstrene mine som har gutter (Babybjorn vippestol, tøy)

Jeg må bestemme meg for soveløsning og kjøpe seng etter hva jeg bestemmer.
Madrass til seng og vugge.
Litt sengetøy.
Klær.
Babycall.

Har det neste etter gutungane men litt må me få tak i.
Ammepute, stellebord, babybjørn vippestol , newborn sete til tripptrappen.
Har lyst på ny vogn men er strengt tatt ikkje nødvendig og viss det stemmer at det er jente må det nokk handlast litt klede.

Mangler brystvorte krem, brystskjold, ammeinnlegg, ammete, gulpekluter, laken til sprinkelseng, zinksalve, stelleveske (får kjøpe ny) smokkesnor, bleier, engangsunderlag og ting til fødebagen.

Vi ser om vi trenger ting når han blir født. Men da har vi
- seng
- sengesett
- babyrede
- stellekommode med stellematte
- badebalje
- bilstol
- adapter til vogn
- vogn + eget understell
- vognpynt
- lammeskinn
- laken vogn
- tisse laken seng
- 7 bodyer
- 7 bukser
- 1 pysj
- 1 bamsedress
- 2 gensere uten hette
- minst 5 par sokker
- 2 bomull luer
- 1 vindtett lue
- håndklær
- par smokker
- ammetopper/bh - må kjøpe nytt om jeg endrer størrelse
- ammepute
- par babytepper
- siklesmekker
- vaskekluter
- olje til badet
- neglesaks
- termometer

Og det man ikke må ha før fødsel son vi regner.
Vognpose (har)
Brystpumpe
Flasker
Sterlisator
Flere gulpekluter
Flere siklesmekker
Tripp trapp + new born sete
Vippestol
Babygym
Bæresele
Bamse

Tror jeg fikk med det meste nå :p

Her er min liste :) (fortsatt basert på hva JEG har, har behov for og savna med storebror, sånn siden jeg fikk pirk for det sist :p )
Noe hadde jeg fra før, noe er kjøpt billig brukt, og en del fått gratis :)

ImageUploadedByBV Forum1455958880.318337.jpg
ImageUploadedByBV Forum1455958893.052310.jpg
ImageUploadedByBV Forum1455958903.432511.jpg
ImageUploadedByBV Forum1455958913.750369.jpg
ImageUploadedByBV Forum1455958925.152219.jpg

Hurra, denne var til god hjelp for en førstegangs ;)
Det er det jeg mener jeg har behov for iallefall :D kom en del kommentarer sist på at "butikken er åpen etter babyen er født om man har behovet for alt det der" :p men jeg er glad for å ha det i hus før lillemor kommer, og med vår livsstil så er det de tingene vi mest sannsynlig får behovet for :p
Åh, er dette en app? Utrolig oversiktlig og fin liste! :D
Takk :D
One note heter programmet/appen.. Jeg bruker den både på pc, nettbrett og mobil (kobler sammen med Microsoft-konto), og bruker den til ALT! :p alt fra alle typer planlegging, skolearbeid, handlelister, middagsmenyer etc.. :)

Det er det jeg mener jeg har behov for iallefall :D kom en del kommentarer sist på at "butikken er åpen etter babyen er født om man har behovet for alt det der" :p men jeg er glad for å ha det i hus før lillemor kommer, og med vår livsstil så er det de tingene vi mest sannsynlig får behovet for :p

Takk :D
One note heter programmet/appen.. Jeg bruker den både på pc, nettbrett og mobil (kobler sammen med Microsoft-konto), og bruker den til ALT! :p alt fra alle typer planlegging, skolearbeid, handlelister, middagsmenyer etc.. :)

Høres perfekt ut for en kontrollfreak som meg :D Takk for tipset!

Høres perfekt ut for en kontrollfreak som meg :D Takk for tipset!
Litt kontrollfreak og veldig listeperson! :D jeg legger inn liste for alle bursdagsgaver vi kjøper og gir bort, julegavelistene, og sparer på for flere år! På den måten vet jeg hva vi har gitt til hvem :D

Litt kontrollfreak og veldig listeperson! :D jeg legger inn liste for alle bursdagsgaver vi kjøper og gir bort, julegavelistene, og sparer på for flere år! På den måten vet jeg hva vi har gitt til hvem :D

Haha, jeg gjør det samme!! Gøy å se du er godt i gang med dåp også! Jeg tilhører egentlig septembergruppa, så vet ikke hvorfor jeg villet meg inn her.. Poenget er at jeg føler jeg må komme litt lenger i svangerskapet før dåpen kan planlegges, ellers tror mannen det har klikka. Men har selvsagt en god liste i hodet! :p :D

Back
Topp