Innkjøpsliste

- bilstol
- stellebor
- klær
- dyne
- sengetøy
- tepper
 
Det er veldig individuelt da.

Vi brukte aldri senga. Da jenta vår sov med oss lenge også startet vi heller tidlig med stor jente seng :)

Lekegrind som kan heves og senkes ble veldig godt brukt hos oss. Når hun var nyfødt så hevet vi den, hadde saueskinn oppi også hadde vi en sånn uro på den. Så hun sov der på dagtid.

Bilstol(gjerne en som kan klikkes på vogna).

Barnevogn. Likte veldig godt Brio go ❤️

Vippestol. Men det haster jo ikke. Vi brukte vippestolen til å mate henne i når hun begynte med grøt. Men denne gangen er det mulig vi heller kjøper Stokke stol og newborn sete.

Sånn gym matte som baby kan ligge på.

Bæresele(men det er lurt å vente med å se behovet). Lurt å ha hvis baby gråter mye og vil ha nærkontakt. Eller hvis dere skal på tur i skog osv. Jeg hadde manduca og anbefaler den :)

Babynest skal jeg ha denne gangen, da denne babyen også skal sove sammen med oss.

Vogn dyne og dynetrekk. De pleier å ha 40% på babyting på Kid innemellom(bare et tips). Ellers kjøpte jeg dyne på jysk, den var billig og bra.

Smokker. Vær forberedt på å kanskje måtte prøve litt forskjellig før babyen tar smokken(samme med flasketuter). Vi brukte NUK Smokk :)

Stellebord(vi brukte aldri det, vi har liten leilighet, så vi brukte bare et underlag og skiftet på senga eller sofaen). Men greit å ha et sted å oppbevare alt på.

Det var det jeg kom på nå :)
 
Jeg har laget meg en liste ut i fra flere av de babyutstyrslistene som finnes rundtomkring, så her er min foreløpige liste:

- Seng med madrass, sprinkelbeskytter og sengetøy (og en søt uro)
- Krybbe til stuen med madrass og sengetøy
- Babynest
- Barnevogn med dyne/vognpose
- Stellebord, badebalje og babyolje
- Tripptrappstol med babydel
- Vippestol
- Bæresjal
- 1-2 babytepper
- Tøybleier til nyfødt og wetbag
- Noen flasker og brystpumpe
- Bodyer med korte og lange ermer i bomull og bambus
- Strømpebukser, sokker, bukser, gensere, luer og jakker
 
-flanellskluter
-myke vaskekluter
-babytepper som er store nok til å reive.
-inityolsalve
regn og myggnett til vogna.
 
Trenger ikke så mye siden storebror fortsatt er så liten og vi kjøpte det meste da. Men noen ting hadde vært kjekt å ha:
-flere vaskekluter
-bæresjl av en eller annen sort
-søskenbrett med sete (trenger forhåpentligvis ikke ny vogn)
-bilspegl og eventuelt ekstra speglen i ruta framme
-tripp trapp med baby sete hadde vært kjekt,men ingen nødvendighet

Kommer ikke på noe mer nå :)
 
-ammebh
-brystvortekompress fra multi-mam hvis du blir sår, det beste som var.putt i kjøleskapet,
-gulpekluter
- strømpebukser
-Omslagsbody
-lekegrind
-Ammepute
-Babycall med kamera
-speil til å ha i bilen så du ser ungen i speilet
-Lammeskinn til å ha i vogna


Er masse mer også men kommer ikke på mer.
Tok utgangspunkt hva som ikke er blitt nevnt :)
 
Følger denne jeg og! Det er også min første så det er sikkert masse man trenger som jeg ikke er klar over☺️☺️
 
Føler vi har alt vi behøver av utstyr fra sist.

Skal kjøpe elastisk bæresjal, hadde sist men mistet det et eller annet sted:( og en del mykt nytt tøy i minste str. Sist arvet vi det meste, gleder meg til å kunne kjøpe litt nå:)

Ammeinnlegg, ammebh og noen gravidklær trenger jeg når det nærmer seg:)
 
Har mye etter storebroren, blant annet:
Klær
Tøybleier
Stellebord
Vogn
Leker
Gulpekluter
Sengetøy
Bæresjal
Bæresele
Tripp trapp stol med bøyle og ryggstøtte
Gravidklær og ammebher

Men må kjøpe:
Lekegrind
Soveplass (trolig kurv/bag i starten og seng senere)
Vippestol etterhvert
Bilsete
Lammeskinn
Mer tøybleier :love017
Mer gravidklær og ammebher, +must have, just in case: ammehjelpens brystknoppbeskyttere for såre brystvorter
Smokker
En flaske
Evt jenteklær
 
Back
Topp