Innkjøp

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Har dere begynt med innkjøp til babyen?

Har kjøpt inn alt som trengs nå, mangler noen småting :p

Mangler:
-flasker
-flaskesterilisator
-smokker
-litt klær

Last edited by a moderator:
Jeg har kun kjøpt et par plagg i strl. 50. Prøver å vente med det meste av innkjøp til vi er på plass i nytt hus i desember ☺️

Har det meste vi trenger etter de to forrige kidsa. Veldig fornøyd med at vi har bilstolpose siden det kommer til å være kaldt i februar, og at vi har kjøpt elastisk sjal. Det er gull :)
Rart å tenke at alt egentlig er klart allerede 4 mnd før han skal være her ;):nailbiting: men har sikkert glemt noe.. og kommer sikkert til å kose meg med litt syprosjekter etterhvert og noen koseklær må vell kjøpes :)

Har visst det meste på din lista, bortsett fra seng, da jeg håper på et kubb på Finn. Ikke så enkelt å finne seng til tvillinger for ok pris i Rogaland. :)

Vi kjøpte mye kjønnsnøytralt til førstemann, så vi har en del fra før av. Har bare ikke hatt ork til å gå igjennom alt, men mistenker at noe kanskje er slitt. Jeg greide ikke kaste noe da han vokste ut av det, ville bare tviholde på nyfødttiden :facepalm: Men mangler tripptrapp og newbornset, elastisk bæresjal, et par ullpysjer og ullbodyer, kluter, tisselaken, og et godt stellebord med skuffer.

Jeg har mye etter to storesøstre, men en del var solgt og. Har kjøpt en del tøy i 50, 56 og 62. Strikket mye. Også har jeg kjøpt lekegrind brukt, newbornseat brukt, Babybjørn vippestol brukt, og får låne bedsidecrib av ei venninne siden vi har solgt vår. Har babynest, gulpekluter, stelleplass, bilstol, ammeputer, dyner og sengetøy, pumpe utstyr, Bbhugme, Tula Free To Grow, Kaos Stellesekk.

Ellers mangler jeg:
- Teppe til lekegrind
- Enda en TrippTrapp
- Babygym
- Etterhvert en ekstra babyenhet til babycallen
- Ett ekstra lammeskinn

Last edited:

Har kjøpt bilstol, seng, lekegrind, vogn, litt klær så langt :p Sengeklær, dyne, badekar, stellebord og litt klær har vi fra før :)

Mangler på lista mi:
-stellematte
-vippestol
-babygym
-babyuro
-ammepute
-lekematte
-babynest
-badestol
-vognpose
-nattlampe
-babycall
-gulpekluter

Forbereder meg på flaskebarn:
-flasker
-flaskevarmer?
-flaskesterilisator
-flasketørker
-pumpe?

Har kjøpt:
- vogn (Stokke trailz)
- tripp trapp stol med tilbehør
- badebalje
- bedside crib + madrass
- vugge
- bilstolpose
- lammeskinn til vogn/bilstol
- noen heldresser i ull + litt andre klær
- sterilisator
- stellebord

Mangler:
- regntrekk + myggnett til vogn
- brystpumpe
- tåteflasker
- smokk
- babycall
- nattlampe
- gulpekluter
- vognpose
- madrass til vugge
- vippestol
- babygym
- ergobaby embrace
- stelleveske + stellematte
- bilstol
- ammeinnlegg i ull
- termometer + neglklipper
- swaddle tepper
- ullteppe
- sovepose
- såpe, lotion, krem
- bleier + våtservietter
- koppholder til vogn
- organizer til vogn
- leketeppe/gulvteppe/skum
- klær, bodyer og strømpebukser

Har masse etter førstemann, men må supplere med litt ekstra. Bruker samme vogn, bilstol, sprinkelseng, bæresele, vippestol osv.

Har kjøpt:
Risarosa vognpose, førstemann var sommerbaby, trenger en god vognpose til lille vinterbebisen nå
Litt ulltøy. Har masse fra førstemann, men grunnet ulik årstid trenger vi litt nytt. Også er det fryktelig kjekt med babyklær da:rolleyes:

Må kjøpe:
Nytt stellebord. Hater det vi har nå!
Lammeskinn
Ny babycall med kamera, med en enhet til hver av jentene
Ulltøy, både strømpebukser, bodyer, sokker, luer, votter, tøfler, «utedress» og muligens noen ullbukser
Bilstolpose
Vognpynt
Ullpledd/gode pledd generelt
Leandervugge
Tripptrappstol med newbornseat
Vil også gjenopppta forsøkene på å strikke noe... Vi får se:p

Gikk på en liten smell i dag, har kjøpt stellematte, babygym, babynest, uro, vippestol/vugge, lekematte, vognpose, gulpekluter, ammepute og oppbevaringskurver :p Blir stresset av at ting ikke er på plass, deilig å få krysset noe av listen :p

Gikk på en liten smell i dag, har kjøpt stellematte, babygym, babynest, uro, vippestol/vugge, lekematte, vognpose, gulpekluter, ammepute og oppbevaringskurver :p Blir stresset av at ting ikke er på plass, deilig å få krysset noe av listen :p
Jeg ville ikke kalt det en smell. Ville kalt det å være forberedt. Jeg også elsker alt som er gjort/klart :D

Har mye fra førstemann så det var ikke så mye vi trengte å kjøpe nå, men vi har kjøpt:
- Bilstol
- Sengekant
- Nytt trekk til vippestolen
- Tripp trapp + newbornsete
- Moonie friend bamse som spiller lyder fra «inni magen» bl.a

Så har vi fra før:
- Stellebord
- Vippestol
- Babygym
- Lekematte til gulvet
- Nesten alt av klær siden vi venter en gutt og har en gutt fra før
- Leandervugge
- Babynest
- Vogn
- Voksi vognpose
- Bilstolpose
- Dyner, puter, sengesett, laken

Mangler:
- Badebalje
- Stativ til leandervuggen
- Bedsidecrib (hadde vugge ved siden av sengen forrige gang og det var TUNGT å løfte baby over i sengen vår hundre ganger hver natt):wtf::hilarious:
- Babycall

Jøss det er mye man trenger til en baby altså:wideyed: Har sikkert glemt noe å:laughing002

Har kjøpt bilstol, seng, lekegrind, vogn, litt klær så langt :p Sengeklær, dyne, badekar, stellebord og litt klær har vi fra før :)

Mangler/Forbereder meg på flaskebarn:
-flasker
-flaskevarmer?
-flaskesterilisator
-flasketørker
-pumpe?

Da var resten innkjøpt :p:p Mangler kun flasker å sånt, men tror jeg klarer å vente litt med det, å litt klær og småting.
Kjøpte blant annet ny bilstol og babycall i dag, ble fort dyrt.

Kjøpte cosyfix ammepute i dag på salg, neglesaks og engangs ammeinnlegg, så da er det bare bilstol som gjenstår + noen småting som ikke haster, blant annet litt flere gulpekluter.

Vi har kjøpt:
- Vogn - Bugaboo Fox2 (20% på barnas hus)
- Litt klær, spesielt ull når det har vært salg. Men prøver å begrense meg sånn at andre kan få kjøpe smågaver.
- Stellebord - salg på jollyroom. Et sånt på hjul med innebygget badekar.
- Seng - Troll Lux, fant billig og brukt på Finn.
- Dyne
- Ammepute - fikk tak i Cozyfix på salg + ekstra rabattkode på Mimmis, så da lå den plutselig på bruktpris.
- Sengetøy og laken
- Madrass

Har laget:
- Hjemmesydd babynest
- Hjemmesydd sengesett
- Strikket to pledd, hentesett, heldress, flere bodyer, sokker og sparkebukse.

Hadde fra før:
- Brystpumpe og en haug med flasker. Mangler bare nye smokker til.

Mangler:
- Babycall - tenker Neonate med video
- Babygym
- Bæresjal
- Bilstol - Britax babysafe 2 med flex base
- Stokke Tripp trapp (får låne nyfødtsete av en venninne)
- Vippestol
- Vognpose - usikker på om jeg skal gå for Bugaboo sin eller en annen. Og om jeg i det hele tatt trenger en til bagdelen?
- Stelleveske - Bugaboo sin mellomste størrelse
- Flere klær, gulpekluter og annet småplukk.

Er som dere ser opptatt av å ikke betale mer enn nødvendig. Så har varsel på Prisjakt, og gleder meg til Black Friday :D

Venter til black friday og januar .. mulig man kan spare litt på kjøpe de dyreste tingene da .. men har mye fra før .. mangler en vogn eg kan frakte både Min sønn og jenten som er på vei .. og nye bilstoler mulig det går an å få pakke pris på 2 bilstoler

Back
Topp