Innkjøp

Minlillenr3

Elsker forumet
Februarbarna 2020
Da har jeg begynt å skrive liste over alt vi trenger før februar :hilarious: Å siden vi egentlig ikke skulle ha fler barn ble lista veldig lang :hilarious:
Men skal kjøpe endel brukt. Eneste vi skal kjøpe nytt er bilstol og base samt vogn siden det er siste man skal jeg ha vogna jeg ønsker meg i ønsket utseende :) men jeg ønsker meg noe på stua. Hva har dere tenkt? Lekegrind er ikke aktuelt, da jeg for det første alltid har hatet det og for det andre så har jeg ikke plass :hilarious: Skal dere ha noe seng? Vugge? Eller andre alternativer?

Har også startet på liste, men ettersom det er første føler jeg at jeg famler litt i blinde. Når jeg forteller den kommende tanta om graviditeten, håper jeg å få noen tips til hva som er nødvendig og ikke :happy:

Vi kommer også til å kjøpe vogn og bilstol nytt. Som deg ser jeg ikke for meg lekegrind, men vugge skal vi ha. Den kommende morfaren har allerede startet å lage til oss :happy:

Da har jeg begynt å skrive liste over alt vi trenger før februar :hilarious: Å siden vi egentlig ikke skulle ha fler barn ble lista veldig lang :hilarious:
Men skal kjøpe endel brukt. Eneste vi skal kjøpe nytt er bilstol og base samt vogn siden det er siste man skal jeg ha vogna jeg ønsker meg i ønsket utseende :) men jeg ønsker meg noe på stua. Hva har dere tenkt? Lekegrind er ikke aktuelt, da jeg for det første alltid har hatet det og for det andre så har jeg ikke plass :hilarious: Skal dere ha noe seng? Vugge? Eller andre alternativer?
Vi har ei vugge som onkelen min lagte til mamma når jeg ble født :happy: Tenker den blir satt i stua! Så får vi sette den bort når mini blir for stor til at han ligger oppi der uten å reise seg :hilarious:

Gleder meg sånn til å begynne med innkjøp :D Men jeg tørr ikke enda. Fremdeles så redd det skal skjære seg... Vet ikke hvorfor, for jeg er 15+0 i dag og alt var bra på ultralyd på onsdag (14+4)!

Vi blir å ha grind på stua etterhvert. Har toåring så tror det blir greit å kunne skjerme baby litt i den.

I starten blir vi nok å låne familievogga og ha i stua. Alle i familien til sambo har sovet i den som babyer, så greit å videreføre tradisjonen. + at den står på hjul, så lett å flytte på.

Hadde vurdert enn sånn hengende vugge om vi hadde litt mer takhøyde, er så utrolig fine +praktiske. Spesielt i forhold til dyr og småsøsken, samt at de er gode og luftige om sommeren.

Skal forresten låne en bedside crib, og har babynest på ønskelista.

Uff jeg har følgende besittelse: ett stk babyteppe, ett stk lekegrind, en mammabukse og 3 stk ammebh (kjøpt i dag for puppene liiiider) så jeg kommer til å bli bankerott når ungen kommer hahaha :D

Sist hadde vi ikke noe før nærmere 8/9mnd alder, og da kjøpte vi en lekegrind som kunne foldes sammen.
Denne gangen blir det nok en lekegrind som kan stå fast i et hjørne fra starten av, litt greit med en plass uten storesøster og tenker jeg.

Annet enn det så har vi såvidt begynt å tenke på det og bedside crib eller ny sprinkelsenga som kan stilles inntil senga står på lista. Jeg ønsker meg også en "godstol" å amme i, så gode armlener og mulighet til å slå opp beina. Og tøybleier til nyfødt. :joyful:

Jeg ønsker meg noe annet bæretøy denne gangen, og ønsker meg veldig en god ammestol, jeg også!

Ellers har vi en gammeldags babykurv med madrass som jeg sjøl sov i som baby, og den hadde vi på stua til sønnen da han var baby. Fyller litt samme funksjon som babynest, føler jeg, og han sov så godt i den, så jeg gleder meg til å ta den fram igjen.

Har bare kjøpt to gravidbukser så langt, og ikke følt det store suget etter babytøy ennå. Vi har så mye fra forrige gang.

Og nå maler vi gangen mellom bad og soverom, det er så deilig å se steg for steg hvordan det blir mye finere enn det var! Så mitt redebyggerinstinkt ligger kanskje aller mest i maleprosjektet akkurat nå...

Vi har en del fra storesøster :) Feks bedside crib, vippestol, babygym og bilstol. Skal få kjøpt en brukt seng (og ny madrass), brukt bugaboo donkey vogn og noen nye klær :) Vurderer også å kjøpe en lekegrind for å skjerme lillebror litt fra storesøster. Synes igrunnen den sjekklista på preglife har med mye av det man trenger :D

Begynner nok snart med innkjøp, så det ikke blir så dyrt helt på slutten :p

Har vel alt.. hvis det blir jente vil jeg vel bare legge til noen ting for min del, ellers burde jeg være fornøyd med vogn, seng, bilstol etc, jeg har vel mer enn en vanlig liste;):hilarious:

Vi skulle heller ikke ha flere, så har solgt og gitt bort alt:hilarious: er nr4 vi venter nå. Så har begynt på en liste. Skal bli kjekt med ny vogn og bilstol, de 3 andre arvet etter hverandre.
Skal ha vugge på stuen som foreldrene mine har

Vi har det aller meste fra eldstemann. Deriblant har vi ei gammel vugge som både jeg og søsteren min har brukt. Tenker at den skal få stå på stua. Vurderer om vi skal ha bedside crib. Det hadde vi ikke sist så det må eventuelt kjøpes. Så må vi nok ha litt mer ulltøy denne gangen. Vårt eldste barn er født i august så har lite ull i de minste størrelsene.

Arver en del her, men kommer til å kjøpe nytt av det jeg ser på som nødvendig å ha kvalitet på, som f.eks bilstol..
Arvet fra litt fra gutt og mye fra jente, og vet ikke hva vi får selv, men vet ikke hvor mye jeg bryr meg om å ha "riktig" farge på klær baby bare kan bruke i noen uker det første året..

Vi har det meste fra før, siden dette er nr 4. Men har også solgt en del, pga vi ikke skulle ha flere. Trenger stellebord, seng, Stokke new born seat.. blant annet. Vurderer også ny bilstol, da den vi har er 6 år når barnet kommer. Er det ikke en anbefaling at det ikke bør være eldre enn 5 år, eller er det 8 år? Ellers er det ikke så mye, og det er lenge til jeg kommer til å gå i anskaffelse av det. Håper å finne noe fint brukt. Mua bilstol. Kan kjøpe av venner som jeg vet behandler ting fint.

Vi har det meste av klær, fikk vinterbarn sist også og han var veldig liten så vi har ull helt ned i strl 40:happy:
Tøybleier fra sist har vi, må bare ha noen få til av de minste strl.

Må kjøpe en kommode til klærne. Sist fikk vi låne vippestol og ammepute og babynest så det må vi kjøpe nytt. Og ammeinnlegg, sist lakk jeg som en sil!

Seng og stellebord og badebalje har vi. Må se om vi kjøper en ny vogn til lille eller om den "store" klarer seg men en sånn liten du kan klappe sammen så overtar baby vogna.

Ellers trenger man streng tatt ikke så veldig mye:cat:

Venter første barnet, så vi må kjøpe alt. Har lyst til å kjøpe det meste brukt, men vil vente litt med å starte innkjøpene. Er 11+4 i dag, men har begynt å følge litt med på Finn.no og Marketplace. Ser ut til å være mye penger å spare.

Har det meste fra før. Kanskje bare litt nye klær, bodyer og gulpekluter.

Har tenkt å kjøpe et Stokke tripp trapp nyfødtsete på Finn og så må vi sannsynligvis kjøpe nye bilstoler til alle ungene for å finne en kombinasjon som passer i bilen, men ellers vet jeg ikke om noe.

Vi må finne ut en lur stellebordsløsning for vårt supertrange, smale bad. Sist bodde vi også med lite bad men mer firkanta, så der hadde vi plass til vaskemaskin, og stellematte oppå den, hyller på veggen. Nå har vi ikke plass til verken vaskemaskin + stellematte eller frittstående stellebord. Jeg går og grunner på om vi må velge en slags utklappsbord-løsning, litt á la det noen stelleromstoalett har på kjøpesentre- eller å ta stellet på soverommet eller i gangen, uten vask. Trenger jo veldig vask da... tenker jeg. Må nok ut og se på nett og få tips fra andre trangbodde.

Back
Topp