Innkjøp

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Har dere begynt på innkjøpene? Hva har dere kjøpt og hva har dere planer om å kjøpe tidlig?

Har dere begynt på innkjøpene? Hva har dere kjøpt og hva har dere planer om å kjøpe tidlig?

Begynte med innkjøp av barnevogn i helgen da Barnas hus hadde salg på Emmaljunga sine 2018 modeller da 2019 modellene nå kommer i butikken.

Kjøpte en Emmaljunga NXT60 (er selv ganske kort og vi har liten bil, så den ble perfekt for oss. Mannen er heldigvis ikke så høy han heller så vignen passer oss begge.)

Ellers har vi handlet på finn.no

Kjøpt Stokke Sleepi mini seng og Stokke Tripp trapp stol.

Fått tak i en del gratis også, Stokke flexi bath og en del barnetøy f.eks. :)

Har så langt kun kjøpt ett sett med body, bukse og lue fra h&m:) Har masse klær og utstyr fra før av:)

Kjøpt inn stellebord (brukt), ei bittelita finbukse (fra storebror), bbhugme, samt at jeg bestilte endel fra nett i går. Har det meste av klær fra før. Holder på å hente de fra kjelleren nå. Er visst kommet i redebygging-modus mangler vippestol, bilstol og ev babyseng. Brukte aldri det sist, og lurer på om vi ikke trenger denne gangen heløer

Vi brukte helgen på å kjøpe inn ting på finn. Vi har en på 1 år og tror han kommer til å kreve litt tid frem mot termin så tok det nå når jeg har ferie og far er i permisjon. Nå mangler vil bare basics som vi vet vi får mye av i babypakkene og new born sete til tripp trapp. Alt annet tar vi etter fødsel tenker jeg.

Vi arver nesten alt. :D
Har kjøpt pose til bilsete og lekegrind. :)
Er sånn at vi måtte vri hodene for å finne ut hva besteforeldrene kunne kjøpe. :hilarious:

Yes, inntil nå har vi har kjøpt:
*Babybay bedside Crip
*babynest fra Vidas babynest
*Dr.Browns flasker
*Medela freestyle brystpumpe
*Amme bh-er
*Emmaljunga duo Edge Outside S Air. Får den i august/september. Ny modell
*klær

Stellebord trenger vi ikke da vi har vaskerommet med en lang benkeplate der vi kan ha stellematte på[emoji4]
Vi trenger ennå:

*Stellematte fra Kid
*bleier
*Salver og diverse til sår stump og bryst
*bilstol og base

Har kjøpt en ekstra baby-unit, bilstolpose, vognpose, bilstol og 1 ullsett. Mangler kun tripp trapp, brystpumpe og bæresjal. Ellers har vi alt fra før

Redet er snart klart [emoji56] Er alene, så synes det er godt å vite at ting er iorden.

Har kun kjøpt brystpumpe, da jeg kom over et veldig godt tilbud. Brukte det masse sist gang, så det regner jeg med at jeg får god bruk for.
Ellers har vi ikke kjøpt noen ting, kun fått litt klær i gave.
Vi flytter inn i nytt hus om 2 uker, og DA begynner innkjøpene for fullt[emoji6]
Har det meste fra storebror, men trenger babybag til vognen (Babyjogger City Premier), bilstolpose, ny vognpose, klær og stellesaker[emoji4] Resten tar vi ved behov etter fødselen. Har f.eks lyst på ny bæresele, men tar med babyen for å prøve. Hverken jeg eller storebror ble noen gang fortrolig med bæreselen vi hadde til ham, så nå tør jeg ikke å kjøpe ny før vi har prøvd..

Vi har vogn, stellebord, vugge, sprinkelseng og litt klær. Tenker å kjøpe bilstol, stellematte, gulpekluter, salver, såper, badekar og håndduker neste mnd. Det er såå gøy å ordne litt til babyen kommer![emoji7] Gleder meg til å vaske klær osv nå, men tenker å vente til ca uke 35 med det

Vi har vogn, stellebord, vugge, sprinkelseng og litt klær. Tenker å kjøpe bilstol, stellematte, gulpekluter, salver, såper, badekar og håndduker neste mnd. Det er såå gøy å ordne litt til babyen kommer![emoji7] Gleder meg til å vaske klær osv nå, men tenker å vente til ca uke 35 med det
Jeg er allerede i gang med den klesvasken :P
Angrer likevel på tidspunkt, siden mannen har vært på helgetur med noen venner og jeg har hatt toåringen alene. Full av ambisjoner om hvor mye jeg skal få gjort. Men, med selskapsyk toåring og veldig vondt halebein... så bør jeg begynne å kjenne mine begrensinger ;)

Har kun kjøpt brystpumpe, da jeg kom over et veldig godt tilbud. Brukte det masse sist gang, så det regner jeg med at jeg får god bruk for.
Ellers har vi ikke kjøpt noen ting, kun fått litt klær i gave.
Vi flytter inn i nytt hus om 2 uker, og DA begynner innkjøpene for fullt[emoji6]
Har det meste fra storebror, men trenger babybag til vognen (Babyjogger City Premier), bilstolpose, ny vognpose, klær og stellesaker[emoji4] Resten tar vi ved behov etter fødselen. Har f.eks lyst på ny bæresele, men tar med babyen for å prøve. Hverken jeg eller storebror ble noen gang fortrolig med bæreselen vi hadde til ham, så nå tør jeg ikke å kjøpe ny før vi har prøvd..

Mitt første barn, så unnskyld litt teit spørsmål ;-) - men jeg tenkte å vente med brystpumpe til jeg visste om jeg behøvde dette eller ikke? Eller er dette noe man ikke klarer seg uten (har tenkt til amme, men aner jo ikke om jeg/vi får det til...)

Mitt første barn, så unnskyld litt teit spørsmål ;-) - men jeg tenkte å vente med brystpumpe til jeg visste om jeg behøvde dette eller ikke? Eller er dette noe man ikke klarer seg uten (har tenkt til amme, men aner jo ikke om jeg/vi får det til...)

Hadde brystpumpe sist, men orket ikke bruke den mye. Jeg kommer ikke til å kjøpe med det første, merker om behovet melder seg når den lille kommer. :)

Jeg ville ventet, kjøpte en manuell til forrige barn, men ungen nektet flaske og jeg fikk ikke til å pumpe uansett[emoji28] Om det skulle vise seg å bli en som godtar flaske denne gangen skal jeg investere i elektrisk når behovet oppstår[emoji5]

Jeg ville ventet, kjøpte en manuell til forrige barn, men ungen nektet flaske og jeg fikk ikke til å pumpe uansett[emoji28] Om det skulle vise seg å bli en som godtar flaske denne gangen skal jeg investere i elektrisk når behovet oppstår[emoji5]

Godt tips, dette hadde ikke jeg ofret en tanke inntil nå - relativt mye nytt for å sli det slik :schocked028 ;-)

Back
Topp