Innkjøp

Firstimemother

Forelsket i forumet
Dere også her for dere som ikke har tilgang til skjultforum.

Har dere begynte å shoppe for den lille og hva så langt?
Er førstegangsgravid og vil gjerne høre fra dere hva som er MUST og DON'T. Noe som dere kjøpte før og fant ut det var unødvendig.? Fyr løs!

Førstegangs her også [emoji4] jeg personlig har valgt å vente til etter ultralyd, slik at jeg vet at alt går bra [emoji4]

Det er så mye forskjellige som folk kan syns er viktig, det den ene ikke klarte seg uten var ubrukelig for den andre. Har du noen preferansepunkter da, noe spesielt som må taes hensyn til i forhold til deg, hus, bil eller lignende?

Noen ting som ikke helt var kommet da jeg fikk min første, som jeg har hørt av vanvittig mange at jeg bare ha nå er blant annet bilstolpose til høsten og vinteren, babynest, og newborn seat til tripptrappstol.
De tingene som var viktig for meg var såklart vogna og den varme gode voksiposen som gjorde at vi kunne trille i all salgs vær og temperaturer. Jeg syns en babygym var gull verdt, gutten kunne ligge og turne under den i evigheter :p Vi klarte oss med rumpevask i håndvasken og lufttørking, så det fjernet omtrent behovet for stelleprodukter.

Jeg tror folk klarer seg med det man vil, men da kommer det jo litt an på hva man vil da :p

Hvor langt er du på vei?? Sånn tenkte jeg også hele tida. Har ikke kjøpt noe og har vært på OUL. Skal første finne større sted også tenke på innkjøp men vil bare ta inspo fra gruppa ;-)
Er 17 uker idag [emoji4]ja det er alltids godt å høre hva andre velger å gjøre [emoji4]

Med første kjøpte vi en hel haug ting som andre mente man bare MÅTTE ha. Vi brukte bare en tredjedel av det..
Med nr to hadde vi:
Bilsete
Combivogn
Stellematte
Sprinkelseng med dyne
Vippestol
Voksipose
Vogge til stua (fikk låne mamma sin, hadde nok ikke kjøpt selv)
Babyolje
Bleier
Våtservietter
Babebalje (egentlig er det baljen vi har rene klær i før de brettes sammen)

Det tror jeg faktisk var omtrent alt. Hadde et leketeppe på gulvet, men det tok ikke akkurat langtid før hun rullet og krøp av det.
Hadde litt leker, da. En babygym og litt annet smått å bite på, og som laget lyd når hun ristet på det.
Av stelleprodukter var det lite. Brukte potetmel til sår bak, og litt babyolje i badevannet av og til.
Blir ikke noe voldsomt denne gangen heller.
Kommer ikke til å kjøpe babynest heller ;-)

Men ellers må man nesten se an selv hva man trives med, tross alt, men min erfaring er at den første tiden trenger man lite annet enn de store tingene :-)

Vi hadde også klesbalja.
Ellers har vi lekegrind så kjekt med et sted i stua å legge ho fra seg uten at ho kan trille ned.
Sprinkelseng med en side som kan slåes ned e kjekt.
Voksipose.
Stellematte
Babyolje
Myke håndkle
Babygym
Bæresæle

Og til meg selv medisinsk grønnsåpe

Vi har det meste av utstyr etter vårt første barn :) Men skal kjøpe ny vippestol og babygym! Fram til nå har jeg (og den kommende mormor) kjøpt noen søte små babyklær til lillebror [emoji7][emoji170]

Har shoppet en del klær og luer (brukt), vinterdress som brukes om et år (nyttårssalg på Reima) og vognpose (black friday). Har på autosøk på en del ting på finn [emoji5] Tenker å kjøpe sprinkelseng, Newborn seat til TrippTrapp og en del annet brukt.
Vogn, babynest og bilsete blir nytt, etter hvert. Kanskje i løpet av våren en gang.

Back
Topp