Innkjøp

Julegaven2016

Andre møte med forumet
Lurer litt på hvor mye man trenger å kjøpe inn av bleier og stelleprodukter i forkant av fødselen? Er førstegangs og aner ikke hva som egentlig trengs... Kanskje noen har tips om hvilke stelleprodukter det er lurt å kjøpe og? Jeg har fått disse gratis startpakkene, men usikker på om hvor mye jeg trenger å ha klart i tillegg til de.

Jeg hadde bare brukt av de boksene også suplert når det begynner å bli tomt. Da får du en oversikt over hva du bruker :) men jeg har kjøpt inn 2 pk med 1 bleier også har jeg den ene pakka med 2 bleie fra en av de boksene. Så har jeg kjøpt saltvannsdråper, nesesuger, q-tips og pyrisept til navlestrengen, paracet, kluter, håndklær også har jeg babyolje :) resten tar jeg fra de boksene og ser hva jeg trenger.

Jeg hadde bare brukt av de boksene også suplert når det begynner å bli tomt. Da får du en oversikt over hva du bruker :) men jeg har kjøpt inn 2 pk med 1 bleier også har jeg den ene pakka med 2 bleie fra en av de boksene. Så har jeg kjøpt saltvannsdråper, nesesuger, q-tips og pyrisept til navlestrengen, paracet, kluter, håndklær også har jeg babyolje :) resten tar jeg fra de boksene og ser hva jeg trenger.
Signerer denne.

Har kjøpt inn 2 pakker med nr 1 bleier, og 2 pakker med nr 2 bleier!
Har og kjøpt inn stikkpillere just in case, våtservietter å slike store q-tips.

Resten kjøpe eg og inn når eg ser eg trenge d, siden me fikk me babyolja å div i disse bleiepakkene :D

Samme som de over, men vær obs på at stikkpiller ikke skal gis til babyer under 3 mnd uten å ha snakket med en lege. :)

Lurer litt på hvor mye man trenger å kjøpe inn av bleier og stelleprodukter i forkant av fødselen? Er førstegangs og aner ikke hva som egentlig trengs... Kanskje noen har tips om hvilke stelleprodukter det er lurt å kjøpe og? Jeg har fått disse gratis startpakkene, men usikker på om hvor mye jeg trenger å ha klart i tillegg til de.
En ganske bra start med de boksene :)
Ville supplert med pudder eller potetmel. Kjøpe inn litt flere bleier. Du trenger ganske mange gulpekluter også. :)

Mange gode tips her, tenker også at det å bare tilføye det man mangler etterhvert fungerer fint også. Nå rundt juletider når vi har termin vil jo mange av butikkene være lengre åpen :) Så lett å få tak i det man trenger :D

En ganske bra start med de boksene :)
Ville supplert med pudder eller potetmel. Kjøpe inn litt flere bleier. Du trenger ganske mange gulpekluter også. :)
signerer potetmel! Det er fantastisk og fast inventar på stellebordet vårt :)

Ha et lite tesil i potetmelet. Lettere å fordele og blir ikke like mye rot. :)

Har du potetmel så kommer du langt i forhold til stelle produkt.

En babyolje, kan være godt å ha litt i badet og på klut/serviett når man skal vaske rumper.

2-3 pakker med bleie, godt å ha mye så man slipper å ut å handle.

Et par tåteflasker og en pulver melk bare i tilfelle.

Til deg vil jeg anbefale å ha purlan, ull ammeinnlegg og noen engangs. Kan være lurt å ha et par forskjellige merker, da noen blir litt såre av en type mens en annen går helt fint.

Ha Paracet til baby og til deg selv. Vis du får plager eller vondter er det bedre å ta en Paracet å være avslappa. Enn å prøve å holde ut å være anspent, særlig mtp amming som blir veldig påvirket av din dagsform.

Greit å ha bind i litt forskjellige størrelse, samt truseinnlegg. Varierer veldig å mye man blør. Noen trenger giga bind fra apoteket, andre klarer seg med natt bind eller bare vanlig :)

Jeg husker sist at jeg fikk endel frost rier når melka satt i gang å slikt. Da var det veldig godt å ha gode tøfler og super undertøy eller ull undertøy.

Mine tips ;)

Back
Topp