Innkjøp

Ro_25

Betatt av forumet
Jeg har prøvd å skrevet en lista over ting jeg etterhvert må kjøpe inn til babyen kommer :)
Greit å kjøpe litt og litt,, så det ikke blir masse utgifter på en mnd!

Dere som har barn fra før, har dere veldig lyst til å skrive ned ting som er greit å ha i hus før september? :)

Det viktigste for oss var:

- bæresjal
- stellebord
- gulpekluter (herregud, never ending gulping på den ungen!)
- vanlige vaskekluter til bleieskift
- mesoft og q-tips til rens/vask av navlestumpen
- purelan og brystskjold (for de som skal amme. Jeg ble veldig sår og det var deilig å ha det i hus)
- dyne/teppe
- vogn er kjekt å ha før baby kommer
- bilstol også
- smekker og nok skiftetøy (ja, han gulpet seriøs hele tida..)
- bind til deg! Store nattbind. Renselsen er ingen pen affære. Er du lur rapper du med deg bind og nettingtruser fra barsel ;)

Nå tror jeg ikke jeg kommer på mer.

-Helsetepper
-Ammeinnlegg

-Brystpumpe og flasker..vi vennet ham til flasker tidlig..slik at sambo sto opp om nettene i helgene å ga ham flaske..så jeg kunne sove ut (Deilig)!!
Og så hadde jeg lillemann om nettene i ukedagene, jeg ammet til han var 8 mnd.

-Saueskinn om du vil, mykt, varmt og godt for babyen å ligge på :)

Ja, selvfølgelig! Ammeinnlegg og saueskinn, det var et must her også.
Og sånne oppsamlere, puppene mine regulerte seg ikke før han var et halvt år, eller no, så hver gang han diet lakk jeg som en sil fra det andre brystet.
Brukte litt penger på ammeinnlegg, mao :p

Vogn
Sprinkelseng
sengklær
bilstol
pledd
stellebord/stellematte
Vogn-pose.  Anbefaler veldig den fra going.no. Vi har og voksipose, men synes egentlig det ble for varmt, spesielt hvis vi trilla ute og skulle inn noen plass
Ellers er det sunn fornuft.. Ha det viktigste i hus til babyen kommer, og kjøp etter behov er min erfaring ihvertfall...

Anbefaler å kjøpe bodyer med knapping på siden. Da slipper du å dra bodyen over hodet til babyen. De er ikke så enkle å håndtere når de er så små.  Og hvis du har en bæsje-oppetter-ryggen baby i tillegg, så er det greit å slippe å dra bodyen over hodet.

Praktiske klær som ullklær, strømpebukser og enkle bukser.
Vi fikk MASSE kjoler i barselgave osv, men de er så og si ubrukte. Det som er praktisk er det beste når de er så små.
Vi brukte mest body og strømpebukse vi. 

De store tingene vi ikke kunne være foruten sist er:
Bilstol
Vogna og bagen til vogna som vi brukte som seng de første månedene
vippestol ( dro på den OVERALT, da spesielt i jula. Når hun ble lei av kos og forstyrrelser i familieselskap sovna hun som regel i den)

Dette trenger vi:
 - stellebord
 - vippestol
 - lekegrind (har hund)
 - ny madrass til senga
 - sengebeskytter (vil ha rosa)
 - sengetøy
 - saueskinn
 - flasker
 - smokker
 - ammeinnlegg og ammeskjold (brukte det mye i begynnelsen forrige gang)
 - babycall

Dette har vi:
 - vogn
 - seng
 - bilstol
 - dunpose
 - dyne

Dette jeg kom på i farta. Må nok notere litt mer etterhvert;).

Back
Topp