Innkjøp til lille :)

Lykketroll89

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Noen som har startet med innkjøp?
Her har vi alt fra førstemann, men alltid gøy å se hva andre kjøper eller vil ha :)
Alt fra vogn, seng, stellebord, klær og diverse.

Vi har det meste fra førstemann vi også, så blir ikke så mye kjøp her heller. Tror vi må ha en søskenvogn. Men på TUL fikk vi beskjed om at det ser ut som det er en jente, så hvis det stemmer vil jeg handle litt jenteting. Har gutt fra før :Heartred

Vi må nok handle litt inn. Gav vekk det meste etter forrige. Skulle jo ikke ha fler [emoji23] Men venter nok litt før vi begynner å handle men har jo allerede begynt å titte litt på ting da [emoji4]

Vi må handle ganske mye. Har ingenting igjen fra første.
Må ha vogn (eller bagdel til Mountain Buggy), grindseng med tilbehør, klær, bbHugme ammepute. Sikkert mer også. [emoji23]

Men vi venter med å starte innkjøp til det er gått litt lenger i svangerskapet. Regner med vi kjøper endel i sommer. [emoji4]

Har ingenting! Og blir litt mer innkjøp enn først tenkt, da vi venter tvillinger :)

Bbhugme har jeg akkurat bestilt, sliter med bekkenet..så min mor ville kjøpe en slik til meg:)

Ellers blir det å vente med innkjøp til mai/juni/juli når vi har fått vite hva som skjuler seg i magen. Føler jeg har litt å sette meg inn i, med tanke på hva vi trenger dobbelt opp Av, og hva som kan være med på å gjøre hverdagen enklere:)

Har bare kjøpt noen små bodyer, sokker etc[emoji5] men jeg vant denne!! Mangler bare base[emoji7][emoji7]

2608133a3a00b0a727e52b3911b09fe4.png

Og har funnet ut hva slags vogn vi skal ha! Vogna skal svigermor kjøpe[emoji173]️

Har bare kjøpt noen små bodyer, sokker etc[emoji5] men jeg vant denne!! Mangler bare base[emoji7][emoji7]

2608133a3a00b0a727e52b3911b09fe4.png

Og har funnet ut hva slags vogn vi skal ha! Vogna skal svigermor kjøpe[emoji173]️
Hvilken vogn skal dere ha? :)

Har kjøpt babycall på salg, og bilstolpose, emmaljunga city bag samt stokke newborn set fint brukt [emoji4] Syns det er lite å finne av nøytrale klær så avventer vel med det til etter oul, siden vi har mye gutteklær fra før. Mangler ellers stort sett bare stellematte, tripptrappstol og bilstol tror jeg. Har tatt vare på en god del etter de andre to.

Her venter vi første og må handle inn alt.

Vi venter litt før vi starter å handle. Tenker det er greit å være på oul å se om vi klarer å få vite om det er jente eller gutt:-)

Men har allerede startet å titte å planlegge innkjøp.

TFK joggster adventure[emoji5]
Veldig fin vogn :D Så kjekt at svigermor kjøper vogn :Heartred Vi har (mest sannsynlig) bestemt oss for Emmaljunga nxt90f :Heartred
Har egentlig lyst på det bilsetet dere har og, men får låne min søster sitt Maxi cosi cabrio som hun bruker til sønnen sin nå.

Har handla en del ullklær siden det er så mye tilbud nå :-)

Har ikke begynt å handle inn enda, å blir sikkert ikke til å begynne med det første.
Vi har sett på ny vogn da. Blir 19mnd mellom de to minste, så vi vurderer å kjøpe søskenvogn.
Har sett på denne, bare med en bag del også:
https://www.barnashus.no/twin-adventure-quiet-shade.html

Vi også har alt fra førstemann, så blir ikke å handle noe annet enn evt litt klær om det skulle vise seg å bli motsatt kjønn[emoji4]

Edit: ser hun under skriver tripp trapp, vi må ha en til steps, så de får hver sin[emoji28]

Last edited:
Vi har også alt etter første. Men skal ha enda en tripp trapp stol, og ny vippestol i alle fall. Og om det blir gutt trenger vi nok litt mer klær enn om det blir jente. Har sommerbarn fra før, så det er vel typisk at det første tøyet ikke passer i fht sesong når str. er riktig.

Og denne gangen skal jeg unne meg mer gravidtøy. Har litt bedre økonomi nå enn for fire år siden.

Vi er førstegangs og har ingenting i det hele tatt, så må kjøpe inn alt. Det er første barnebarn på begge sider, så har ikke så mye å arve heller. Kanskje litt av noen venninner eventuelt, men vi kjenner ingen som er "ferdig" med barn.

Vi har ikke begynt å kjøpe inn noe, syntes det er litt tidlig! Kanskje vi begynner litt etter OUL om en måneds tid. Liker ikke blått/rosa av klær, så vil prøve finne fine kjønnsnøytrale plagg uansett om vi får sett kjønn eller ei da. :)

Vogn og bilsete har jeg ikke peiling på , men vil gjerne ha noe som er kompatibelt (kan sette babysete på vognstell) - og vi har liten bil, liten leilighet og ikke heis, så alt som er lett og lite er bra! Tenker jeg må gjøre litt research!

Har litt lyst på gammeldags vogge, ellers har jeg ikke peiling på seng. Tenker vi bare bruker stellematte på gulv eller vaskemaskin.

Håper å skaffe mest mulig brukt!

Her venter vi første, så vi har ingenting fra før. Vi har ikke kjøpt noe ennå, men en av de kommende tantene har kjøpt noen klesplagg. Vi har så smått begynt å se litt på vogn, men det er jo virkelig en jungel!

Blir 23 mnd i mellom ca så vi har mye fra før :) Må hvertfall ha en tripp trapp stol til og ny vippestol :) Mulig vi må handle inn ny vognpose og dyne da vi har lånt det vi bruker nå :) Det blir langt mindre å handle inn nå enn til førstemann heldigvis :D

TFK joggster adventure[emoji5]

Har du vurdert denne opp mot Mountain Buggy? Tror vi har litt like preferanser siden vi begge bor til fjells :happy: Evt. hva veide for TFK? Jeg er bare nysgjerrig.. Har så vidt begynt å kikke på vogn, men mye å velge i

Back
Topp