Innkjøp til desember

Nr.2 på vei!

Blir kjent med forumet
Heihei, når skal dere begynne å handle flasker, kluter, tepper og slikt?
Jeg tenker egentlig å begynne rett etter ordinær ul i begynnelsen av juli siden det blir mye pengebruk og ekstra kostnader utover høsten uansett pga jul og bursdager.
Men lurer også på hvor lenge flasker kan stå uten å morkne opp? Tenker å kjøpe avent flasker med silikontupp siden jeg har erfart at latex morkner fortere :-)

De fleste venter jo etter ordinær ul, eller til man har fått vite kjønnet. vi har fått time til ul i midten av Juli, og har smått begynt å tenke ut hva jeg vil ha av utstyr til den lille osv..

Har kun kjøpt en liten ting som var for å "feire" at jeg var over uke 12, da kjøpte jeg bare sånne sokker på hm, med i love mum & i love dad. Kommer vel sakte men sikkert til å kjøpe småting i blandt, syns det er greit og ikke handle aaaalt på engang, værtfall når det er barnehagestart til høst på gutten i huset her, og diverse andre kostnader :-) Vognen er f.eks lurt å kjøpe i sverige, da man sparer endel penger på det:)

gjør ingenting om du kjøper dem i juli :) bare koker/steriliserer dem når bebisen har kommet :) bare tenk hvor lenge di står innpakket i butikkene, så det er ingen problem når de ikke er i bruk :) Tenkte å begynne i agust selv med innkjøp :)

Barnehagestart til høsten her i huset også, pluss at omtrent alle i familien min og mannen sin har bursdager utover høsten og vinteren, så pengene kommer til å fly.
Tenker det jeg også at det lønner seg å ta litt og litt for det blir MYE etter sommerferien.

Vi har egentlig aillt vi treng, men tenkt å kjøp søskenvogn iløpet av sommern :)

Jeg kjøper ingenting før etter ordinær ul. Og denne gangen trenger jeg ikke så mye. Sist kjøpte jeg også lite, siden vi fikk og arvet en god del klær. Hvis det er førstemann som ventes er det lurt å ikke kjøpe så altformye av klærne, for det blir det fort mer enn nok av i de små størrelsene. Vi måtte først kjøpe litt i str 80. Men som sagt arvet vi en god del klær av folk vi ikke hadde forventet det fra. De kom liksom bare med store poser med klær. Veldig greit, så kunne vi bare suplere med de klærne vi kjøpte som vi syntes var ekstra fine. :)

Hvis det blir jente denne gang må jeg nok kjøpe litt mer enn jeg hadde tenkt, men tror en del slektningen vil gå amok i butikkene da, så blir ikke veldig mye å kjøpe.

Det enest jeg vet jeg vil er å kjøpe simo duo vogn, tror jeg skal kjøpe brukt. Og så vil jeg ha noen gulpekluter med mønster på, for de hvite er så kjedelige. :) Og foresten noen strømpebukser, for det er så greit med strømpebukse og body, og alle strømpebukser fra storebror er utslitte.

Jeg føler faktisk ikke noe behov for å handle noe enda. Og ikke trenger vi vel egentlig noe heller

Jeg har lyst til å begynne å handle NÅ!
Jobber i en butikk hvor vi selger barnetøy, så går jo å ser på dette hele dagen.
Men kommer til å vente til etter den ordinere ul`en når vi forhåpentligvis får vite kjønnet med å handle klær og små ting. Og store ting blir nok fra høsten av :)
Gleder meg :)

Back
Topp