Innkjøp til barn nr2

mummimammaides

Flørter med forumet
Julegavene 2019
Hei! Dette blir det andre barnet vårt, så føler jo egentlig vi har det meste liggende.. tenker likevel å kjøpe følgende:

1. Ny madrass og ny dyne
2. En enhet til på babycall
3. Tripp trapp stol
4. Evt søskenvogn siden det er 20 måneder mellom, men dette må vi nesten se an :-)

Hva tenker dere å kjøpe nytt? Har jeg glemt noe? :-) vet det er tidlig, men det går så treigt i starten så må bare planlegge litt, hehe :-)

Ny madrass i alle fall. Mer sengetøy. Ny vogn (for gubben sin del). Baby bilstol. En baby-matstol.. og kanskje litt annet og

Har det meste fra før, og skulle kommende storebror bytte til juniorseng før baby kommer, så overtar baby den :) ellers kommer det litt an på kjønn, får vi jente så blir det litt nye klær :)

men tror jeg skal kjøpe en bilstolpose denne gang, siden det blir kaldt fra oktober av og lettere å flytte baby i bilstolen når det blir leveing og henting i barnehagen :)

Seng, madrass og dyne. Tripptrappstol med newbornseat. Og muligens en søskenvogn da nr 1 er litt over 18mnd når nr 2 kommer :)

Blir å kjøpe en ny tripptrapp stol med newbornsete.
Nytt babytøy
Bagdel til Babyjogger City tour lux-vognen
Sprinkelseng
Dobbel medela brystpumpe
Bæresjal

Det jeg kom på i farten:rolleyes:

Tredje barn og her må alt kjøpes :facepalm:
Vi har kvittet oss med alt utenom vognen og bæresele etter storesøstrene :wacky:
Kommer nok til å vente med en del ting til etter babyen er kommet. Jeg brukte noen ting mye til storesøster, men som jeg knapt brukte til lillemor, og omvendt. Men det vesentlige blir kjøpt inn før som seng, bilstol, babybag til vognen, klær og slikt.

Har det meste fra før, og skulle kommende storebror bytte til juniorseng før baby kommer, så overtar baby den :) ellers kommer det litt an på kjønn, får vi jente så blir det litt nye klær :)

men tror jeg skal kjøpe en bilstolpose denne gang, siden det blir kaldt fra oktober av og lettere å flytte baby i bilstolen når det blir leveing og henting i barnehagen :)

Bilstolpose er gull! Eg hadde det til nr.2 som er født i slutten av oktober og det var kjempepraktisk. Me bur på vestlandet så her er vanlegvis mykje mildare vinter enn i år, eg har derfor ein litt tynnare pose (voksi move light). Det passa perfekt her. Varm, men ikkje for varm.

Bilstolpose hadde vi også til vår første, og det var kjempe praktisk! Ellers var det mye fornuftig :-) vurderer å kjøpe elektrisk pumpe jeg også, men ser en behovet. Har en manuell hvis det trengs :-)

Vi har det meste fra før, men jeg skal i hvert fall kjøpe en sånn vugge med fjæring som du henger i taket. Husker jeg savna det forrige gang ;)
Og ny madrass og dyne og ullfleece-teppe fra nøstebarn + en god del mer tipper jeg

Nå er det over 5år siden vi hadde baby i hus, så vi har faktisk tatt vare på det meste fra storebror. Men ny bilstol og madrass må vi ha.. og babycall.. Vi har en emmaljunga edge duo og kjøper evt en bag til Citymini GT’n hvis vi skal til urbane strøk å må ha god plass i bilen ;) Nye ammebher og ullinnlegg til mor;)

Dette blir nr 3 (4 for mannen) og vi hadde egentlig bestemt oss for at vi var ferdige med barn. Har derfor solgt nesten alt, både utstyr og klær :meh: Bråbestemte oss plutselig for en til, så må nok kjøpe en del ting.. :p Men jeg tør ikke tenke på det før om en god stund :rolleyes:

Hei! Dette blir det andre barnet vårt, så føler jo egentlig vi har det meste liggende.. tenker likevel å kjøpe følgende:

1. Ny madrass og ny dyne
2. En enhet til på babycall
3. Tripp trapp stol
4. Evt søskenvogn siden det er 20 måneder mellom, men dette må vi nesten se an :)

Hva tenker dere å kjøpe nytt? Har jeg glemt noe? :) vet det er tidlig, men det går så treigt i starten så må bare planlegge litt, hehe :)

Vi har 20 måneder mellom de to første og søskenvogn hadde vi ikke klart oss uten! :)

Vi har også solgt unna det meste etter siste kom i 2015, så her må vi kjøpe både bilstol, bag til City elite vognen og madrass + bedsidecrib, vippestol og stellebord :) Og ikke minst alt som mor trenger i barseltiden :rolleyes: Har også store planer om å investere i en sånn bbhugme:D

Vi har også solgt unna det meste etter siste kom i 2015, så her må vi kjøpe både bilstol, bag til City elite vognen og madrass + bedsidecrib, vippestol og stellebord :) Og ikke minst alt som mor trenger i barseltiden :rolleyes: Har også store planer om å investere i en sånn bbhugme:D
Jeg sover allerede med min Bbbhugme pute :D

heldigvis er det mange som selger bagdelen til city elite på finn ser jeg :)

Bilstolpose er gull! Eg hadde det til nr.2 som er født i slutten av oktober og det var kjempepraktisk. Me bur på vestlandet så her er vanlegvis mykje mildare vinter enn i år, eg har derfor ein litt tynnare pose (voksi move light). Det passa perfekt her. Varm, men ikkje for varm.

Tror kanskje jeg tar dunpose til bilstolen, i hvert fall om vinteren blir tilnærmet så kald som i år (bor i stavanger) men får se hva jeg ender opp med :D funker jo med vårposen og ett teppe oppi også :)

Tror kanskje jeg tar dunpose til bilstolen, i hvert fall om vinteren blir tilnærmet så kald som i år (bor i stavanger) men får se hva jeg ender opp med :D funker jo med vårposen og ett teppe oppi også :)

Eg bur òg på Nord-Jæren;) Men eg har hatt "varme ungar", då. Dei hadde smelta i ein sånn dunpose i bilen :hilarious:

Juniorseng til lillemor som vil være rundt 2,5 år i oktober.

Tror det blir en bilpose her også, savnet det med storebror som også er oktoberbarn. Ikke bare-bare npr man skal på tur i 10-20 blå og ikke har fjernvarme på bilen.

Nye amme-bh'er og ammetopper. Ellers har vi det meste. Ei venninne fikk to fulle ikea-poser med klær fra det første året til lillemor, de har hun heldigvis tatt vare på. Samt den elektriske brystpumpa...!

Eg bur òg på Nord-Jæren;) Men eg har hatt "varme ungar", då. Dei hadde smelta i ein sånn dunpose i bilen :hilarious:
Sønnen min er relativt varm, så er jo en risiko for en ny varm unge :p

Back
Topp