Innkjøp til baby

Babycall til barnevogn, hvilken vil dere anbefale? Vi har allerede en avent til soverommet, men tipper lillebror blir å sove en del lurer i vogn. Trenger ikke være så dyr
Neonate 5 ett eller annet. Lada vår 6 ganger på snart 4 år.

Har dere alt klart? :love017 Vi mange badebalje, går nok for Stokke flexi. Har vært veldig fornøyd med den tidligere! Tror vi skal ha med stativ denne gangen. Sist vi hadde bebis hadde vi stor vask på vaskerommet der vi også hadde stellematte og alt sånt. Da badet vi baby i den vasken, og brukte balje når de ble større, veldig greit. Men vi har flyttet siden den gangen.

Føler vi har alt bare callen kommer nå.
Og litt fra apoteket.

Føler vi har alt bare callen kommer nå.
Og litt fra apoteket.
Apoteket, ja, der mangler vi litt også. Har ikke hentet babyboksen heller, kanskje jeg skal ta turen innom i morgen når jeg først skal ut :happy:

Apoteket, ja, der mangler vi litt også. Har ikke hentet babyboksen heller, kanskje jeg skal ta turen innom i morgen når jeg først skal ut :happy:
Det er så mye på apoteket som skulle vært kjøpt, men tror jeg har det meste på vei i ei pakke nå, sånn utenom alt vi har fra før.
Trenger ikke hver sin rumpekrem disse jentene, den får de pent dele :hilarious:

Hva har dere skaffet til dere selv? Av "amme-utstyr" og slike ting? Er førstegangsfødende og føler meg helt i villrede her... ‍♀️

Vurdere en slik NatureBond. Jordmor i kommunen mente jeg ikke trengte noe elektrisk pumpe - og isåfall var det mulig å låne en fra Helsestasjonen for 290 kr, så man slipper å kjøpe en selv.

Men hva annet trenger man i forhold til f.eks amming? Eller iforhold til plager etter fødsel? Nå skal jeg riktignok ha planlagt keisersnitt, så kjølebind og slik trenger jeg jo ikke vil jeg tro. . .

Har også vurdert å skaffe noen slike Silverette brystvorte kapsler. Noen som har erfaring med slike frafør?

Hva har dere skaffet til dere selv? Av "amme-utstyr" og slike ting? Er førstegangsfødende og føler meg helt i villrede her... ‍♀️

Vurdere en slik NatureBond. Jordmor i kommunen mente jeg ikke trengte noe elektrisk pumpe - og isåfall var det mulig å låne en fra Helsestasjonen for 290 kr, så man slipper å kjøpe en selv.

Men hva annet trenger man i forhold til f.eks amming? Eller iforhold til plager etter fødsel? Nå skal jeg riktignok ha planlagt keisersnitt, så kjølebind og slik trenger jeg jo ikke vil jeg tro. . .

Har også vurdert å skaffe noen slike Silverette brystvorte kapsler. Noen som har erfaring med slike frafør?
Jeg har kjøpt følgende:
- Naturebond
- Ammeinnlegg fra Lille Lam
- Engangs ammeinnlegg
- Silverette
- Purelan
- Multimam

Venter med elektrisk til jeg ser om jeg i det hele tatt kan amme, og om det er behov (er førstegangs)

Er annengangs og har kjøpt:

-ammebher
- multi mam kompresser ( de var redningen sist)
-kjøpt silverette denne gangen for å prøve, hadde ikke sist.
-engangs ammeinnlegg, liker de fra avent eller Mandela da de er tynne men absorberer godt.
-purelan
-har ikke kjøpt egen ammepute, hadde kun «vanlige» sofaputer spm jeg støttett opp med i starten sist, det var egentlig greit nok for meg, etter noen uker følte jeg ikke behov for noe puter i det hele tatt. Tenker jeg ser om bbhugme puta funker som ammepute denne gangen i starten kanskje.

Fra tidligere har jeg en manuell mumpe, hadde ikke behov for elektrisk sist, og tviler på jeg har behovet denne gangen heller. Ser ann i etterkant hvordan det blir denne gangen.

Ellers etter fødsel er det greit å ha et godt utvalg bind, litt tykke nattbind/ litt tynnere etc, du skal igjennom en renselse selv om det blir keisersnitt og kan blø endel i noen uker.

Paracett+ ibux til smerter/etterrier.
Til keisersnitt greit å ha klart litt til sårstell.

Hva har dere kjøpt inn av pysj til lille? Har veldig mye body, men kun to pysj og de er i størrelse 56. Har termin 2. juli, så hun blir jo født midt på sommeren - så veldig usikker på hva jeg skal handle inn av pysj, om jeg skal ha lange eller korte ermer, fra hvor... Synes Lilleba har utrolig mye fint, men er jo selvsagt dyrt om det ikke blir brukt. :crybaby2

Og hva med liggeunderlag i vogn om sommeren? Må vel ha lammeskinn til vinteren, men pt. har vi kun kjøpt inn vognpose (Vokse Sky Light sommerpose). Hva bør vi legge i bunn på de varme sommerdagene? :rolleyes:

Hva har dere kjøpt inn av pysj til lille? Har veldig mye body, men kun to pysj og de er i størrelse 56. Har termin 2. juli, så hun blir jo født midt på sommeren - så veldig usikker på hva jeg skal handle inn av pysj, om jeg skal ha lange eller korte ermer, fra hvor... Synes Lilleba har utrolig mye fint, men er jo selvsagt dyrt om det ikke blir brukt. :crybaby2

Og hva med liggeunderlag i vogn om sommeren? Må vel ha lammeskinn til vinteren, men pt. har vi kun kjøpt inn vognpose (Vokse Sky Light sommerpose). Hva bør vi legge i bunn på de varme sommerdagene? :rolleyes:
Jeg har laken i vogna bare nå. Og dyne. Evnt teppe. Fikk varm unge sist. Har vår og høst pose. Men. Den venter på kjøligere dager. Lammeskinn også.

Pysj har jeg droppa. Sove i bleia eller body. Har langermet etter storesøster. Men de er for varme nå.

Jeg har nok altfor mye body og pysj i 50 og 56, bestilt pakker fra Finn. Spent på hvor mye jeg får brukt, hehe.

I vogna har jeg og kun laken akkurat nå, tenker ikke vognpose i sommer, men kjører teppe/dyne etter behov. Også har jeg najell sleep carrier som også sikkert blir brukt litt direkte i vogna :)

Jeg har laken i vogna bare nå. Og dyne. Evnt teppe. Fikk varm unge sist. Har vår og høst pose. Men. Den venter på kjøligere dager. Lammeskinn også.

Pysj har jeg droppa. Sove i bleia eller body. Har langermet etter storesøster. Men de er for varme nå.
Takk :Heartred

Jeg har nok altfor mye body og pysj i 50 og 56, bestilt pakker fra Finn. Spent på hvor mye jeg får brukt, hehe.

I vogna har jeg og kun laken akkurat nå, tenker ikke vognpose i sommer, men kjører teppe/dyne etter behov. Også har jeg najell sleep carrier som også sikkert blir brukt litt direkte i vogna :)
Vi også har Najell faktisk, og den kan jo brukes - så absolutt! Virker som om den kan brukes i kombo med vognpose også på kjøligere dager, så det er jo supert! :Heartred

Til vogn har jeg alltid bare brukt vognbose som enten har vert egnet til sommer/vår, eller vinter, har aldri følt behov for noe annet heller med storesøster. Vi har bare regulert på sommeren ved å enten ha åpen pose, evnt et helsepledd/musselinpledd i tillegg på somneren , eller litt tykkere pledd når det går mot høst/vår i den tynneste posen.

Når det gjelder pysj så har jeg faktisk kjøpt inn endel av de både i 50 og 56, har kjøpt bommulpysjer fra hm/kappahl, har noen med lange armer/bein og noen med korte armer og bein. så har jeg synes de har vært veldig greie å bruke som «plagg» på dagtid også til tider. Så om det er varme netter så blir de brukt på dagtid også tenker jeg.

Lilleba er vel og fint det, har hatt noen av de til første. men utrolig overpriset og oppskrytt merke vil jeg si, de er myke, men jeg synes de fort mister endel mykhet i vask selv om man vasker etter anvisning, de er litt tykke og klumpete. Har likt de, men i litt større strl, da har de passet lenger og ikke føltes så store og klumpete da barnet har blitt større.

Til vogn har jeg alltid bare brukt vognbose som enten har vert egnet til sommer/vår, eller vinter, har aldri følt behov for noe annet heller med storesøster. Vi har bare regulert på sommeren ved å enten ha åpen pose, evnt et helsepledd/musselinpledd i tillegg på somneren , eller litt tykkere pledd når det går mot høst/vår i den tynneste posen.

Når det gjelder pysj så har jeg faktisk kjøpt inn endel av de både i 50 og 56, har kjøpt bommulpysjer fra hm/kappahl, har noen med lange armer/bein og noen med korte armer og bein. så har jeg synes de har vært veldig greie å bruke som «plagg» på dagtid også til tider. Så om det er varme netter så blir de brukt på dagtid også tenker jeg.

Lilleba er vel og fint det, har hatt noen av de til første. men utrolig overpriset og oppskrytt merke vil jeg si, de er myke, men jeg synes de fort mister endel mykhet i vask selv om man vasker etter anvisning, de er litt tykke og klumpete. Har likt de, men i litt større strl, da har de passet lenger og ikke føltes så store og klumpete da barnet har blitt større.
Tusen takk for erfaringen din! Tror jeg bestiller 2 pysjer fra KappAhl, så har vi 2 stk i 50 og 2 stk i 56, også bare kjøper vi mer om behovet er der. Greit å ha noe liggende hjemme tenker jeg.

Hørt mye varier om Lilleba, noen forguder det jo - men har også hørt det samme som du sier før, at de fort mister det som gjør de så gode. Og da er de utrolig dyre per bruk :knegg: Koster nok med barn ellers si! Takk :Heartred

Jeg er godt fornøyd med Lindex sine pysjer, toveis glidelås for enkelt bleieskift og 3 for 2! Syns det er fine også. Lilleba er veldig fine, men jeg kan love deg at når du står og skifter bleie om natta er alle de knappene mer enn irriterende :bag:

Jeg kommer til å ha helseteppe eller noe i bunnen av vogna, tenker jeg :)

Jeg er godt fornøyd med Lindex sine pysjer, toveis glidelås for enkelt bleieskift og 3 for 2! Syns det er fine også. Lilleba er veldig fine, men jeg kan love deg at når du står og skifter bleie om natta er alle de knappene mer enn irriterende :bag:

Jeg kommer til å ha helseteppe eller noe i bunnen av vogna, tenker jeg :)
Ja de knappene gjør meg nok gal haha. Har omslag på alle body og glidelås på de to pysjene i størrelse i 56. Kjøpte med knapper nå fra HM, da de bare kostet 79kr, og jeg ikke aner om det trengs engang. Kjøpte disse to, så har vi en i størrelse 50 med lengde og en i størrelse 50 som er kort, så får vi testet litt:

Screenshot 2024-06-04 at 08.58.49.png

Om hun kommer ut og trenger 50 lenger så bestiller jeg bare flere pysj med glidelås, men fant ingen like billige som de to (og synes de var litt søte) :knegg:

Back
Topp