Innkjøp - stelleprodukter

Solstråla94

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Augustmagi 2025
Hei, har dere tips til innkjøp av stelleprodukter og slik? Har kjøpt termometer (febermåler). Ellers skal jeg jo kjøpe bleier, neglesaks, kremmer (men hvilke?!). Det jeg kom på i farten nå:shy:

Er 30+0 i morgen og føler brått at jeg må begynne å fullføre innkjøpene. Terminen nærmer seg med stormskritt! Ei jeg kjenner fødte nylig 3 uker før termin så alt kan skje og tiden flyr :rolleyes:

Hilsen førstegangsgravid :rolleyes:

Inotyl, den er i alle fall gull - ifølge alle jeg kjenner som har barn og bruker den mye på jobb (er sykepleier). Hent ut babypakke på apotek1 også, der får men et par små tuber med noen kremmer ;)

Mange tips i tråden «Ha i stellebord» https://forum.babyverden.no/threads/ha-i-stellebord.2000231/.

Det jeg har kommet på så langt er:
Bleier
Tørre engangskluter
Babyolje
Bepanthen
Bleieposer (til bæsjebleier)
Neglesaks
Nesesuger
Saltvannsdråper
febermåler + «termometer kondom»
q-tips til rensing av navlestumpen den første tiden
evt. en mild babysåpe

Jeg har kjøpt krem, olje o.l fra lykkelig som liten og burts bees baby! Brukte og bruker fortsatt noen av de samme produktene til førstemann, og syns de er veldig fine :happy:

Last edited:
Mange tips i tråden «Ha i stellebord» https://forum.babyverden.no/threads/ha-i-stellebord.2000231/.

Bleier
Tørre engangskluter
Babyolje
Bepanthen
Neglesaks
Nesesuger
Saltvannsdråper
evt. en mild babysåpe

Kan gå god for dette! I tillegg til inotyol :) Vi har brukt kokosolje eller oljen i babyserien til Weleda i stedet for babyolje.

Bleier
Tørre engangskluter
Babyolje
Bepanthen
Neglesaks
Nesesuger
Saltvannsdråper
evt. en mild babysåpe
Denne lista var grei. Trenger ikke mer. Selv ville jeg endret bephanten til inotyol istedet, og naf sin baseolje istedet for babyolje. Så fremt ikke ungen har noe hudproblemer så er dette mer enn nok i starten ;)

Takk for svar alle! Veldig nyttig :D jeg er helt i gravidboble og føler meg litt fjern, så ikke at det var postet innlegg om dette nettopp. Hehe....:p

Jeg overlevde lenge på sånne gratis babypakker sist. Det følger gjerne med litt forskjellige prøver av produkter i apoteket sin, for eksempel, slik at man kan teste ut flere varianter før man gjør mange innkjøp.

Hei, har dere tips til innkjøp av stelleprodukter og slik? Har kjøpt termometer (febermåler). Ellers skal jeg jo kjøpe bleier, neglesaks, kremmer (men hvilke?!). Det jeg kom på i farten nå:shy:

Er 30+0 i morgen og føler brått at jeg må begynne å fullføre innkjøpene. Terminen nærmer seg med stormskritt! Ei jeg kjenner fødte nylig 3 uker før termin så alt kan skje og tiden flyr :rolleyes:

Hilsen førstegangsgravid :rolleyes:
Jeg fikk samme tanke i går, at nå må jeg få på plass en del ting ! Er 31+0 i dag og har ingenting av sånne produkter ennå :nailbiting:
Så en annen tråd her på august 2020 der de har lagt ut lister med ting en kan pakke i sykehusbagen, veldig greit å ta screen av :p

Vi har nesten ikke brukt noe utover inotyol, NAF olje og etterhvert en fuktighetskrem i kinnene da de ble barnehagebarn med tørre vinterkinn. Bruker ikke shampo etc enda (3 år, ikke mye hår).

brumledine er en vidunder klem!
Kan brukes på alt fra sår i valker til insektstikk.

Back
Topp