Innkjøp:S

babydrøm<3

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Aprillykke 2016
Hvor mye skal jeg kjøpe inn i 50 og 56? har funne frem det jeg har men ser at vi mangler mye.
Hvor mange av hvert plagg skal jeg ha?

det er ikke sikkert at du trenger så mye i hver størrelse. 4-5 langermede bodyer og kanskje ett par kortermede også. 4-6 bomullsbukser og en god bomullsjakke. også må man vel også ha ett par tynne bomullsluer og noen par sokker. vil også tro at du får en del i gaver nå den lille kommer til verden;)

Kommer ann på størrelsen på babyen både tyngde og lengde. Er han/hun rund eller slank osv. Noen har aldri brukt for 50, mens min gutt som var 3540 g og 47 cm brukte 50 i en måned. I tillegg opplevde vi at alle gaver var fra størrelse 62, kanskje tilfeldig, men ikke alle som kommer på besøk de første ukene. Sist måtte vi låne litt i størrelse 50. Tenkte å handle inn 3-4 sett i 50 og 56. Så se ann behovet, hvordan været er og om han trenger mer. Hvis det blir gulpebaby så trenger han sikkert mer. Så får jeg sende mannen på handletur dersom det blir for lite :)

Kommer ann på størrelsen på babyen både tyngde og lengde. Er han/hun rund eller slank osv. Noen har aldri brukt for 50, mens min gutt som var 3540 g og 47 cm brukte 50 i en måned. I tillegg opplevde vi at alle gaver var fra størrelse 62, kanskje tilfeldig, men ikke alle som kommer på besøk de første ukene. Sist måtte vi låne litt i størrelse 50. Tenkte å handle inn 3-4 sett i 50 og 56. Så se ann behovet, hvordan været er og om han trenger mer. Hvis det blir gulpebaby så trenger han sikkert mer. Så får jeg sende mannen på handletur dersom det blir for lite :)
Enig at man ikke trenger så veldig mye klær i str 50. Men trenger nokk litt mer i 56. Her har vi noen bodyer i 50 mens ca 10 har vi i 56. Greit og ha og skifte. Butikken er jo åpen etter fødsel også så ser man at man trenger mer klær i de små str kan man få enten mann eller noen andre til og gå ut og kjøpe de få tingene man mangler, hvis man ikke har lyst og dra ut selv. Her var også gavene i str 63 og opp. Eneste var en liten ting fra søstra mi som var i 56 en slik hel shortsdrakt, men hun ringa meg da hun var på butikken og lurte på om vi hadde slik. Det året var det tropevarme i nord så lillegutten lå bare i body i vogna da han var 3 dager.

Jeg har 10-11 bodyer i 50, og 32 stk i 56 ... Handlet brukt da, så fikk masse da, men vil jo kjøpe inn litt selv, i guttemotiv:-):-) Har værtfall ikke for lite :-D

Veldig enig i det som sies ovenfor her. Jeg ble rådet til å ikke kjøpe mye i str. 50, for det er ikke sikkert man får bruk for det så lenge/i det hele tatt.. Men her ble str. 50 brukt i en god måned, så jeg måtte kjøpe mer :) Men det er jo ingen krise :) Typisk barselgave var klær i str. 62 her også, så det hadde vi alt for mye av :P

Jeg har ikke kjøpt noe i str.50 enda, bare 56 og oppover. Har ikke turt å kjøpe noe i 50, da jeg var 4600g når jeg ble født, så frykter stor baby! Sies jo at det kan gå i slekta.. Så om vi evt trenger 50, så får barnefar dra på butikken når vi er på sykehuset å handle litt :-)

26.06.2014

Back
Topp