Innkjøp for nybegynnere

Karmel8

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Mange flotte damer her som har hatt småbarn tidligere : hva er "MÅ HA" for en nybakt familie?
Vogn ,bilstol osv er jo opplagt, men tenker det er mange erfarne mødre her som har oppdaget noen smarte ting som er lurt å kjøpe inn som kanskje ikke er så opplagt.
 
Bæresele, da gjerne Ergobaby 360 :) Denne gangen skal jeg ha ammepute, brukte ikke det sist og fikk sykt vondt i nakken. Vurderer å kjøpe bbhugme, den kan jeg bruke til meg selv når magen blir større også.
 
For meg, men det var med kolikk og delamming, kunne jeg ikke levd uten elektrisk brystpumpe og vippestol med vibrasjon. Bilstoladapter til vogn er et must hvis du kjører mye rundt.
 
Jeg fikk en veldig liten kar som gråt mye av magevondt, så i ettertid skulle jeg gjerne hatt bæresjal og vippestol med vibrering. Men ikke sikkert det behovet melder seg denne gangen. Ammepute vil jeg også ha denne gangen, satt nok å anstrengte meg litt mer enn jeg burde under amming, grunnet manglende støtte.
 
Anbefaler trip trap stol med newbornseat:)
Koselig a ha de sammen med seg under middagen:)
 
Ammeputa var jeg veldig glad i og flere var sjalu på den, så kan absolutt anbefale Doomoo. :)

Ellers er bæretøy gull verdt! Du får armene fri slik at du får unnagjort litt annet, veldig kjekt når man har eldre barn man også skal ta seg av. Og den nærheten er virkelig herlig! :Heartred I motsetning til Dillen vil jeg fraråde ErgoBaby 360 (har hatt den selv), og heller anbefale den nye ErgoBaby Adapt. Der slipper du det upraktiske og supervarme nyfødtinnlegget, og den kan stiles inn ettersom babyen vokser og brukes mye lenger, samt brukes mage mot mage, på hofte og rygg. 360 kan brukes fremovervendt, men dette er ikke anbefalt pga. faren for overstimulering og feil belastning både for barn og bærer. Vil også fraråde å kjøpe BabyBjörn, da den ikke er ergonomisk for verken deg eller barnet. :) Elastisk sjal er superdigg til nyfødt! Close Caboo er populær og man slipper knytingen, Aldoria er tynt og mer behagelig i sommervarmen. Selv sverger jeg til vevd sjal, men det er en brattere læringskurve.
 
Bæretøy ja. Synes babycall med kamera var gull verdt. Tenkte først "herregud det trenger vi ikke " men ble utrolig glad i den da vi har en unge som er veldig var på lyder. Og etterhvert brystpumpe. Anbefaler også dyre gode amme BH. Kan ikke sammenlignes med de billige fra hm/KappAhl. Husk å kjøp innlegg da det er mye melkesøl i begynnelsen..
 
Kunne ikke ha "levd" uten babynest eller vippestol :) Lillegutt bruker begge tingene fortsatt :D
 
Bæresele, det har vært nyttig for oss.
Bruker bæreselen hver gang babyen vår skal sove, hun vill kunn bæres i søvn noe som er helt greit for meg ❤ Nærhet er så viktig.
 
Babynest var noe jeg tenkte var kjekt å ha, men ikke nødvendig. Det var veeeldig nødvendig! Vi brukte vårt frem til 8 måneder.

Hadde ikke newbornsete til tripptrapp sist, men det skal jeg ha denne gangen. Ser helt genialt ut.

Og bæresjal/sele. Vår hadde kolikk og bæresjal var helt fantastisk :)
 
Babynest var helt genialt å ha! Babycall med kamera var veldig kjekt for da kunne vi se om det faktisk var nødvendig å gå inn eller ikke. Denne gangen skal jeg definitivt kjøpe meg en ordentlig ammepute. Og newborn sete til triptrapp:) og bleiebøtte var veldig kjekt :p
 
Hadde ikke klart meg uten ergobaby 360 og vippestol :)
Babynest er kjekt :)
Dyrere amme BHer er kjekt, ikke hm...
 
Baby setet til tripp trapp stolen er jeg veldig fornøyd med å ha som vi kjøpte sist
 
Her må jeg følge med :greet025
 
Litt skeptisk til babycall med kamera merker jeg . Finnes det noen som er hackesikre?
 
Brukte nesten ikke ammeputa, aldri brukt bilstol-pose, all slags kremer og oljer jeg kjøpte inn var helt unødvendig, det er ikke vits med 53 gulpekluter, ALT for mye klær som jeg ikke fikk brukt, sko til babyer skjønner jeg meg ikke på. Detver det jeg kommer på nå. Selfølgelig mye småtteri som man kjøper, men ikke får brukt ;)
Ellers er alt annet godt brukt hos oss. Babyneste til han var 7 mnd! Det er genialt!☺️
 
Back
Topp