Innkjøp babyklær/utstyr

Er medlem av en baby gruppe for expats i Brussel hvor det ofte gis bort ting gratis eller til billig pris brukt og så mange fine ting, men bestemt meg å vente til rundt desember og utover før jeg tar noe derfra.

Er 13 uker i dag har ikke kjøpt inn noe, den lille får klare seg med min kropp en stund til:hilarious:

Vi er i en prosess å bygge på huset, så har i grunn ikke plass til noe enda, krysser fingrene for at tilbygget er raskt oppe så vi kan starte å lage et barnerom før ungen kommer:D

Har holdt av en brukt Bugaboo-donkey i blue melange til over helga. Jentungen har fox i blue melange, og jeg elsker den fargen!

Vi har bestilt ny Donkey på salg på Barnas hus. Bestilte også seng samtidig. Har kjøpt en del klær på butikker i Nederland som vi ikke har hjemme. Langt fra nok til to nyfødte men litt i 44, 50, 56 og 62. Regner med det blir en del gaver og så kjøper vi en del brukt. Men er så koselig å kjøpe nytt.
Sambo var også på 40% salg på safa og kjøpte strømpebukser. Det er de aller beste for små nyfødte.

Jeg fikk en BBHugme gratis på Finn som jeg var og hentet i dag. Hun sendte til og med med sånne ende-pebbles! Nå har jeg to store og en liten, haha. Men eeeelsker den!

Jeg er ikke så nøye på det lenger, tenker at om det går galt så får vi bruk for det senere uansett, da vi uansett vil ha ett barn til om det ender på verst tenkelige måte. Dette blir barn nr 4, så vi har alt fra før.. men er det noe jeg har lyst på så kommer jeg til å kjøpe det. Har begynt å sy babyklær, noe som i grunn blir det samme som å kjøpe noe til babyen :shy: Bestilte mer stoff før helga, for å kunne sy mer.

Jeg tenkte annerledes med nr 1 og 2. Tenkte jeg ikke kunne begynne for tidlig i tilfelle det gikk galt. Synes tenkemåten min nå er bedre :angelic:

Forresten, så har jeg allerede tatt imot gratis bleier i str 1 og 2. Og i stad kjøpte jeg MME fra ei på FB. Skal til Sverige i oktober og kommer da til å kjøpe masse MME :p
Hva er MME? :p

Holdt nesten på å kjøpe noe på salg på Colorwool.no nå i helga..
Men - jeg vil heller vente til etter TUL. :) For å ha litt mer å glede seg til. :)

Noen som har noen formening om hva som er greit å ha til en aprilbebis?❤️ Vognutstyr, klær osv. Vi har en gutt på 2 år fra før, han ble født i oktober og da var det jo rett i vinterpose i vogna bl.a. Nå er jeg litt mer usikker på hva som er lurt? Bor på østlandet

Noen som har noen formening om hva som er greit å ha til en aprilbebis?❤️ Vognutstyr, klær osv. Vi har en gutt på 2 år fra før, han ble født i oktober og da var det jo rett i vinterpose i vogna bl.a. Nå er jeg litt mer usikker på hva som er lurt? Bor på østlandet

Sniker
Du kan ha dyne i vognsstørrelse, ullpledd og lammeskinn til aprilbaby :) så er der lettere å regulere om du bruker dyne med teppe under, eller kun teppet!
Og ellers er tynn ulldress/hjemmestrikk ofte fint til nyfødte. Kn jo fort være ganske kaldt i april, men samtidig også 12-15 grader og sol. Så enkel regulering er bra, derav dyne fremfor vinterposen :)

Sniker
Du kan ha dyne i vognsstørrelse, ullpledd og lammeskinn til aprilbaby :) så er der lettere å regulere om du bruker dyne med teppe under, eller kun teppet!
Og ellers er tynn ulldress/hjemmestrikk ofte fint til nyfødte. Kn jo fort være ganske kaldt i april, men samtidig også 12-15 grader og sol. Så enkel regulering er bra, derav dyne fremfor vinterposen :)
Enig her. 3 her er mars baby og vi brukte lammeskinn, ullteppe og dundyne i vognen fra start. Lettere og regulere varmen ved og løfte litt på dyna og fjerne teppe. Brukte tynn ulldress og lue, votter, sokker på baby.

Sniker
Det var ingen dum idé :) Takk for gode ideer❤

Enig her. 3 her er mars baby og vi brukte lammeskinn, ullteppe og dundyne i vognen fra start. Lettere og regulere varmen ved og løfte litt på dyna og fjerne teppe. Brukte tynn ulldress og lue, votter, sokker på baby.
Takk for fine svar :) Kjente det kriblet litt i fingrene etter å begynne å strikke litt nå

Jeg har kjøpt mitt første plagg til lillegutt :Heartblue en blå heldress, pakket den inn og ga til barna for å fortelle at de fikk en lillebror. Venter med mer shopping til etter oul.

Jeg har fått mye, og kjøpt søte brukt-klær i str 56-68 på Tise og Finn.

Har også et par kommende bestemødre som strikker heldresser, jakker, luer, votter, tepper og sokker ☺️☺️♥️ så nå tenker jeg det holder! Resten får vi ta når behovet melder seg.. :)

Vi har vært på tidlig ultralyd 13+3 og fikk høre at det var en gutt i magen. Så nå må vi grave frem det som finnes i garasjen og lage en liste over det vi trenger til nyfødt ❤️ godt tips med dyne til aprilbebis. Det hadde jeg nok ikke kommet på selv

Jeg var (og er vel egentlig fortsatt) ganske engstelig. Spurte om det samme som deg i et innlegg her tidligere og fikk mange gode svar, som du også har fått. Jeg ønsker å kjøpe en god del brukt, både av miljømessige og økonomiske årsaker, så da kan man ikke vente til rett før babyen er her med å slå til på gode kupp. Jeg er nå 16+1, og har kjøpt stellebord, Stokke babybath og babysete til det, Voksi baby nest og Bubgaboo gravidpute. Vi har spart mange tusenlapper og om det skulle gå galt kan vi fint selge disse tingene videre.

Back
Topp