Innkjøp babyklær/utstyr

Har masse til jente fra før, har booket ul i slutten av neste uke så mulig vi kjøper et nøytralt antrekk da.
Håper på gutt, men min kjære har hittil produsert to jenter med to forskjellige damer - og ironisk nok fødes det færre jenter enn gutter, så aner ikke hva som skjuler seg i magen. Tenker man allikevel kan begynne å kjøpe tøy og ting i nøytrale farger (f eks stol, babynest, vippestol, bilstol) om man har plass til det da.

Vogn bestilte jeg på våren en gang og fikk levert på sommeren, ba spesifikt om å drøye levering pga plassmangel (termin oktober 2021 men hun kom i slutten av september).

Har det beste av utstyr fra eldre søsken, mangler nyfødtklær og noen småting. Kjøpte en reisevogn med babybag, men var tilbud på en vogn jeg var ute etter og kan bruke den til 2 åringen i mellomtiden. Venter med resten til vinteren og nærmere termin da siden det ikke haster.

Har bare kjøpt noen få antrekk på tilbud. Er bare 7+4, så føler jeg burde vente litt til før jeg går bananas :P

Hei dere!
Når begynte/tenker dere å begynne med innkjøp av klær og utstyr man trenger? Jeg tenker å avvente dette en god stund - fortsatt veldig redd for at noe skal gå galt… Riktignok har jeg så inderlig lyst til å gå i en klesbutikk og kjøpe en nusselig outfit… Men frykten for spontanabort hindrer meg. Hvordan stiller dette seg for dere? Har noen våget seg til å kjøpe noe enda?
Jeg har det akkurat som deg. Tørr ikke kjøpe noe i fall det ikke går bra. Jeg la ut en lignende tråd "Når kan man tørre å begynne å glede seg", og jeg fikk så mange fine svar. ❤️ Flere sa at de kjøpte ting de kom over som de synes var ekstra fine, men ventet med storinnkjøp (bl.a. pga mangel på langringsplass). Hovedbudskapet fra alle var at det er bedre å glede seg over det som er nå, enn å gå å være engstelig. Går det galt har man i alle fall opplevd å glede seg først, i stede for at det bare har vært negative følelser heke veien.

Jeg har det akkurat som deg. Tørr ikke kjøpe noe i fall det ikke går bra. Jeg la ut en lignende tråd "Når kan man tørre å begynne å glede seg", og jeg fikk så mange fine svar. ❤️ Flere sa at de kjøpte ting de kom over som de synes var ekstra fine, men ventet med storinnkjøp (bl.a. pga mangel på langringsplass). Hovedbudskapet fra alle var at det er bedre å glede seg over det som er nå, enn å gå å være engstelig. Går det galt har man i alle fall opplevd å glede seg først, i stede for at det bare har vært negative følelser heke veien.
Vet du - jeg så tråden din. Så masse fine svar! Den fikk meg til å endre litt mening… Så nå har jeg kjøpt verdens søteste outfit!

Fikk lyst til å kjøpe mosesbasket, men har holdt meg i trøyene, haha. Tror jeg skal vente til jeg kommer forbi uke 20 og noe og så kjøpe ting, men vet ikke om jeg klarer å holde meg til da, lol. Skal i hvertfall vente til nipt test og UL og da kanskje tillate meg til å kjøpe noe ikke så dyrt.

Jeg jobber med klær og utstyr til baby så jeg bader i dette hver eneste dag mens jeg drømmer meg bort! Gleder meg helt vilt til å kunne begynne å handle inn, men venter nok litt til før jeg fyller huset :laughing002
Jeg planlegger dessuten å kjøpe mye brukt og prøver derfor å ha is i magen og vente på de gode kuppene :smiley-bounce012

Det er stas å kjøpe til ny baby. Jeg regner med jeg kjøper noe klær etter TUL. <3
Men ellers så er vi i den situasjon at vi har nesten alt allerede, siden det er nummer 3.

Har kjøpt en ullbody med matchende bukse, en pysj og to luer. Og en vognpose. Da har jeg det jeg trenger for å holde h*n varm på turen hjem fra sykehuset. Har arvet masse klær også, alt fra bodyer, strømpebukser, sparkebukser til jakker så kommer ikke til å kjøpe noe mer før etter h*n er født :happy:

Vi skulle liksom ikke kjøpe noe enda… Men så kom jeg over ei som skulle gi bort en nydelig sprinkel seng å bare måtte ha den, når jeg kom dit fikk jeg ganske mye annet også, så plutselig hadde vi en del… Har bestilt ny madrass til sengen, pluss et babynest ☺️ har også kjøpt noen pappa bøker til kjæresten ❤️

Jeg har kjøpt et babynest - og bedt mamma finne frem ting fra jeg var liten, som evt kan brukes☺️

Vi skulle liksom ikke kjøpe noe enda… Men så kom jeg over ei som skulle gi bort en nydelig sprinkel seng å bare måtte ha den, når jeg kom dit fikk jeg ganske mye annet også, så plutselig hadde vi en del… Har bestilt ny madrass til sengen, pluss et babynest ☺️ har også kjøpt noen pappa bøker til kjæresten ❤️
Vi kom over noen på Finn som gir vekk en stellekommode med mål som passer perfekt der vi vil ha den, men er jo litt tidlig ennå, så har bare lagret den :p

Vi kom over noen på Finn som gir vekk en stellekommode med mål som passer perfekt der vi vil ha den, men er jo litt tidlig ennå, så har bare lagret den :p
Ser den!! Har mistet ganske mange ganger og den følelsen å sitte med ting da er veldig vond… Men bestemte meg for at det ikke kunne styre dette svangerskapet (nå med ny partner) Så det ble liverpool babynest ettersom typen er kjempe fan og ting vi får gratis tenker jeg at det alltids er noen andre som får bruk for om det skal gå feil vei… Pluss at vi har masse lagringsplass hjemme..

Kribler i fingrene, men prøver å vente til etter OUL med å starte å handle møbler og annet. Men blir nok å kjøpe noe smått etter TUL rundt uke 12, hvis alt ser bra ut :)

Ser den!! Har mistet ganske mange ganger og den følelsen å sitte med ting da er veldig vond… Men bestemte meg for at det ikke kunne styre dette svangerskapet (nå med ny partner) Så det ble liverpool babynest ettersom typen er kjempe fan og ting vi får gratis tenker jeg at det alltids er noen andre som får bruk for om det skal gå feil vei… Pluss at vi har masse lagringsplass hjemme..
Hvor får man tak i Liverpool babynest? Det hadde mannen her DIGGET! Blir baby 2, men kjekt med ett til babynest… Har babynest fra Sleepyhead (nå byttet navn til noe annet).

Hehe, nå har jeg også kjøpt en ny ting - kanskje litt rart, men en sånn negl-sliper for babyer :P det er sikkert en unødvendig ting å ha, men den ser så enkel og trygg ut, og jeg har sett så mange babyer med kloremerker i ansiktet sitt etter de små, skarpe neglene.. og de kan jo fort putte fingrene i øynene …!

Ikke kjøpt noe enda her, om det kommer positive nyheter på Tul den 24 så blir vi nok å kjøpe noe smått for gledens del :Heartred
Så skal det jo sies at vi har egentlig alt vi må ha fra førstemann :happy3

Back
Topp