Innkjøp babyklær/utstyr

Kineknute

Betatt av forumet
Aprilspirene 2023
Hei dere!
Når begynte/tenker dere å begynne med innkjøp av klær og utstyr man trenger? Jeg tenker å avvente dette en god stund - fortsatt veldig redd for at noe skal gå galt… Riktignok har jeg så inderlig lyst til å gå i en klesbutikk og kjøpe en nusselig outfit… Men frykten for spontanabort hindrer meg. Hvordan stiller dette seg for dere? Har noen våget seg til å kjøpe noe enda?

Jeg kjøpte et par sko i en bruktbutikk dagen jeg bikket 8 uker, og siden da har jeg kjøpt et par ting til, men for det meste bøker. Kommer nok til å kjøpe mer når 12 ukers UL er overstått, får se litt rundt etter tilbud og gode bruktkupp

Blir nok ikke før rundt uke 20 at innkjøpene starter. Men etter jeg har fått resultat av nipt, kjønn og ultralyd i uke 12, så blir det kanskje et outfit :love017

Har alt og vel så det etter førstemann, så avventer hvertfall til vi vet kjønn. Men har kjøpt en Stokke Tripp trapp med babyset og brett sykt billig.

Men første begynte jeg å handle fra uke 20. kjøpte et klesplagg eller to etter TUL i uke 14 hvor vi fikk vite kjønnet.
Denne gangen innser jeg at jeg ikke har noe å handle, da vi har alt. Kanskje litt klær om det blir en gutt.. litt kjedelig men samtidig litt deilig.

Vi har ikke kvittet oss med noe etter de tre andre, så vi trenger ikke kjøpe noe tror jeg. Litt annen sesong nå, men tror likevel det skal gå bra. Skal strikke litt da, men har ikke begynt med det ennå. Med førstemann begynte jeg å handle etter OUL :)

Jeg er ikke så nøye på det lenger, tenker at om det går galt så får vi bruk for det senere uansett, da vi uansett vil ha ett barn til om det ender på verst tenkelige måte. Dette blir barn nr 4, så vi har alt fra før.. men er det noe jeg har lyst på så kommer jeg til å kjøpe det. Har begynt å sy babyklær, noe som i grunn blir det samme som å kjøpe noe til babyen :shy: Bestilte mer stoff før helga, for å kunne sy mer.

Jeg tenkte annerledes med nr 1 og 2. Tenkte jeg ikke kunne begynne for tidlig i tilfelle det gikk galt. Synes tenkemåten min nå er bedre :angelic:

Forresten, så har jeg allerede tatt imot gratis bleier i str 1 og 2. Og i stad kjøpte jeg MME fra ei på FB. Skal til Sverige i oktober og kommer da til å kjøpe masse MME :p

Jeg er ikke så nøye på det lenger, tenker at om det går galt så får vi bruk for det senere uansett, da vi uansett vil ha ett barn til om det ender på verst tenkelige måte. Dette blir barn nr 4, så vi har alt fra før.. men er det noe jeg har lyst på så kommer jeg til å kjøpe det. Har begynt å sy babyklær, noe som i grunn blir det samme som å kjøpe noe til babyen :shy: Bestilte mer stoff før helga, for å kunne sy mer.

Jeg tenkte annerledes med nr 1 og 2. Tenkte jeg ikke kunne begynne for tidlig i tilfelle det gikk galt. Synes tenkemåten min nå er bedre :angelic:

Forresten, så har jeg allerede tatt imot gratis bleier i str 1 og 2. Og i stad kjøpte jeg MME fra ei på FB. Skal til Sverige i oktober og kommer da til å kjøpe masse MME :p
Tenkte også å begynne å sy snart til lille, godt å få laga seg en liten garderobe før ankomst ♡

Tenkte også å begynne å sy snart til lille, godt å få laga seg en liten garderobe før ankomst ♡
Ja :love017 Det er så koselig! Passe på når man har tid/mulighet/ork. Plutselig er babyen her, og man kan brått få null tid til å sy :hilarious:

Ja :love017 Det er så koselig! Passe på når man har tid/mulighet/ork. Plutselig er babyen her, og man kan brått få null tid til å sy :hilarious:
Ja sant. Har hatt sytørke siden julegavene ble laget, så kjenner at det er godt å glede seg til å sy babyklær igjen ♡

Jeg har bestilt to garnpakker - som jeg skal gi til mamma og svigermor når vi forteller dem det (hhv i morgen og fredag). Da er vi 10+2 på vei ☺️ Dette er garn til nyfødt-dresser, sokker, lue og teppe.

Ja sant. Har hatt sytørke siden julegavene ble laget, så kjenner at det er godt å glede seg til å sy babyklær igjen ♡
På tide å ta i bruk symaskina igjen da ja :gen014 Er noe helt spesielt med babyklær! Bare kos :love017

Hva er MME? ☺️

Husk å sjekke holdbarheten da!

Gjøres litt forskjellig, ser jeg... Drømmer meg bort i tankene på første outfit-shoppinga :Heartpink

Back
Topp