Innkjøp av utstyr

Mammaatil1

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Når begynner dere å kjøpe inn ting til babyen?
Alt fra klær, til vogn og stellebord osv.
Samboern mener det er for tidlig å kjøpe nå (er 14+3) og vil vente til etter OUL (19+4). Jeg mener vi bør kjøpe litt og litt hele veien...

Vi ser på utstyr nå, for å begynne å bestemme oss litt. Men vi kommer ikke til å kjøpe noe før etter OUL, tror jeg :) Lager lister over det som må være på plass til fødselen, og tar det derfra.

Vi sparer penger nå og starter å titte å lage liste over hva vi trenger og ønsker nå og vil nok starte innkjøpene først i sommer tenker jeg. Tenker at vi kjøper det meste innen kort tid så lenge vi har planlagt litt i forkant:-) men holder også øye med bruktmarkedet tilfelle det skulle dukke opp noe der.

Blir å kjøpe det vi trenger til sommeren:)

Legger heller av penger nå, også tar vi hele innkjøpet i ett når vi skal handle ( vogn, stellebord, vippestol, vognpose, seng, lekegrind, madrass osv)

Klær og små ting tar jeg etter hvert som jeg kommer over som jeg liker:)

Vi tenker også å vente med plagg og lignende til etter OUL, og de store tingene ikke før til sommeren (vogn, seng osv). Har hatt lyst til å kjøpe ting, men det er tidlig enda og et et svangerskap er laaaangt :P

Kommer også til å vente til etter OUL ihvertfall. Tenker å begynne å se etter ting på salg og på finn.no til sommeren. Vi har begge bursdager sensommer/høst så kanskje vi kan ønske oss litt større ting da.

Har også et par venninner som venter barn i vår, så håper å få litt tilbakemeldinger på produkter og anbefalinger fra de!

Med første så kjøpte vi inn litt etterhvert som vi kom over gode tilbud. Husker ikke om vi kjøpte noe før OUL, men mener vi var tidlig ute med mye. Husker jeg hadde lister til alt mulig og planla hvordan barnerom og bad skulle være med lagring av ditt og datt. Sånn var det da man hadde et hav av tid og bare gikk og ventet :)

Med første ventet jeg til litt før oul og kjøpte derfra og utover, men da tok jeg flere ultralyder før det. Denne gangen har vi det meste etter første, så blir nok gjerne ikke noe innkjøp før i løpet av sommeren som da er etter oul [emoji4]

Jeg har begynt å sett på nett for å ha en ide om pris og valgmuligheter men har ikke begynt å kjøpe enda. Tenker også å vente til etter OUL (som jeg tror blir i mai). Men kommer et veldig godt tilbud på det vi har bestemt oss for er det mulig vi kjøper noe før også. Noe klær har jeg begynt å kjøpe og familien min greide ikke dy seg så har også kjøpt litt smått til den lille :)

Oktober? [emoji85]
Neida... til sommeren.. satser på å få låne eller kjøpe bilstol brukt av kusina mi, og alle de andre store tingene kjøper vi og brukt.

Begynte lenge før vi ble gravide for å få gjort gode kjøp på salg, og dermed spare penger.

Kjøper klær fortløpende når jeg kommer over gode plagg på tilbud og slik :-) Men de store tingene tipper jeg blir ordnet i sommer

Vi har kjøpt litt småtteri, men kommer til å kjøpe etterhvert som vi finner ting vi liker og trenger. Er masse man kjøpe brukt som nesten ikke er brukt i det hele tatt :) er første gang så vi bruker litt tid på å finne ut hva vi faktisk trenger og ikke se på alle enorme liste som skal ha en til å kjøp masse :)

Vi begynte nå i påska :happy: Er 13+0 idag. Synes det er greit å fordele utgiftene litt utover, så det ikke blir så mye på én gang.

Hittil har vi handlet vogn, vognpose og babycall.

Vi har faktisk kjøpt vogn allerede (12+4 idag) fordi vi kom over et enormt bra tilbud. Kommer nok til å skaffe mer snart dersom vi kommer over gode kjøp i butikker eller Finn. Er ikke helt der at jeg vil vente lenge, koser oss med innkjøpene allerede vi:-)

Vi begynte nå i påska :happy: Er 13+0 idag. Synes det er greit å fordele utgiftene litt utover, så det ikke blir så mye på én gang.

Hittil har vi handlet vogn, vognpose og babycall.
Hvilken vogn har dere kjøpt?

Med første begynte vi å kjøpe inn etter oul, etterhvert som det kom tilbud. Bare husk at det skal lagres frem til det tas i bruk. Alt vi ikke fant på tilbud kjøpte vi i ukene før termin

Back
Topp